Terminator 3: En dårlig film oplevelse
Fra : Per Moreau

Dato : 23-07-03 21:01

Glædede mig sådan til at skulle ind og se Terminator 3 i
Cinemaxx Rosengaard, og hvad fik man for de 60kr ?
En film hvor man ikke fik fat i alt hvad de sagde og ikke rigtigt
kunne se hvad der foregik på lærredet.
Hvorfor? Forstyrende 8-10 årige unger der konstant sad og knævrede,
hoppede op og ned i deres stole og rejste sig også op konstant, så
man ikke kunne se lærredet.
Var de ifølge med en voksen ? Næ, det var de ikke.
Og hvad rating har filmen ? 15 år, altså overtrædelse af rating
grænsen på filmen er sket her.
Så en særlig god film oplevelse havde jeg ikke just, så de
60kr for den var lige ud af vinduet.
Men de hører snart fra deres hoved afd. for de har fået et brev
ang. dette.

Mvh
Per M.

Fra : spæf

Dato : 23-07-03 21:10

Jeg oplevede fuldstændig det samme da jeg så Hulk i Cinemaxx på Fisketorvet.
10-15 knægte sad oppe bagved og larmede som sindssyge.
Jeg havde denne oplevelse om eftermiddagen på premieredagen. Irriterende at
Cinemaxx ikke løfter en finger for at løse disse problemer.

spæf

"live long and prosper"

Fra : Anders Thorsen Holm

Dato : 23-07-03 21:07

Per Moreau wrote:

[snip]

> Hvorfor? Forstyrende 8-10 årige unger der konstant sad og knævrede,
> hoppede op og ned i deres stole og rejste sig også op konstant, så
> man ikke kunne se lærredet.

Aargh, for pokker da også. Jeg oplevede næsten det samme, da jeg var
inde og se Hulk.

> [...]
> grænsen på filmen er sket her.

> Så en særlig god film oplevelse havde jeg ikke just, så de

Kun 60 kroner? For mig kostede det 65kr + 5kr gebyr.

> Men de hører snart fra deres hoved afd. for de har fået et brev
> ang. dette.

Det havde nok mere været på sin plads først at anråbe ungerne og bede
dem om at sidde stille og holde kæft eller skride. Hvis det ikke
virker, kan man hente personalet, der kan eskortere ungerne ud.

--
Anders Thorsen Holm | http://www.daimi.au.dk/~zoolook/

Overvejer du at købe en DVD-afspiller? Så hold dig fra Fredgaard!
Læs hvorfor: http://www.daimi.au.dk/~zoolook/?page=fredgaard

Fra : Peter Tønnesen

Dato : 24-07-03 01:10

> Det havde nok mere været på sin plads først at anråbe ungerne og bede
> dem om at sidde stille og holde kæft eller skride. Hvis det ikke
> virker, kan man hente personalet, der kan eskortere ungerne ud.

Eller smække dem en på hovedet, så har du da fået lidt sjov for de 60 kr

Peter

Fra : Per Moreau

Dato : 24-07-03 15:05

"Peter Tønnesen" <peto@***privat.dk> skrev i en meddelelse

> Eller smække dem en på hovedet, så har du da fået lidt sjov for de 60 kr

> Peter

Cinemaxx Danmark har tilsyneladende heller ikke lyst til at svare på de
mails man sender dem, nu da det viser sig at de har samme problem med
deres biograf i København.
Men jeg har været så fræk at maile til deres hovedafdeling i Tyskland, som
står for alle de Cinemaxx´er der befinder sig i Europa.
For det her problem med forstyrende unger igennem filmene og unger der
bestemt ikke må se film der ligger langt over deres alder skal løses.
Og vil Cinemaxx Danmark ikke høre efter, så må der jo rettes en klage til
deres øverste boss i Tyskland over Cinemaxx Danmark.
Så må den store boss tage fat i ørerne på dem.

Mvh
Per M.

Fra : ML-78

Dato : 24-07-03 16:01

> For det her problem med forstyrende unger igennem filmene og unger der
> bestemt ikke må se film der ligger langt over deres alder skal løses.

Forstyrrende unger er et problem, men lad være med at gøre aldersgrænsen til
det. Disse aldersgrænser på film er oftest det rene pjat, og hvorfor skulle en
10- eller 12-årig ikke have lov at se Hulk eller lignende? Hvis de larmer og
spolerer det for andre skal de selvfølgelig vises ud, men det er altså to
forskellige problemer.

ML-78

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 24-07-03 22:51

On Thu, 24 Jul 2003 17:01:22 +0200, "ML-78"
<dsl79866@NOSPAMvip.cybercity.dk> wrote:

> [...]
>spolerer det for andre skal de selvfølgelig vises ud, men det er altså to

Fordi de 10-12 årige faktisk ikke forstår Hulk. Så hvis far er med så
spør de!!
Det handler vel om at opdrage forældrene til at tænke sig om!!

Morten
morten@bowman.dk

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 25-07-03 13:17

Morten Bowman Hansen skrev:

> Fordi de 10-12 årige faktisk ikke forstår Hulk. Så hvis far er med så
> spør de!!

Ikke nødvendigvis. Jeg var bedre til at holde kæft i biografen som
10-årig, end jeg er nu.

--
Mvh. Peter | http://filmsvar.dk | http://filmnet.dk |
"Don't try to be like Jackie. There is only one Jackie ... Study

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 26-07-03 15:13

"Morten Bowman Hansen" <mortenNOSPAM@bowman.dk> wrote in message
> Fordi de 10-12 årige faktisk ikke forstår Hulk. Så hvis far er med så
> spør de!!
> Det handler vel om at opdrage forældrene til at tænke sig om!!

Det handler om at opdrage børnene til at opføre sig ordenligt.

mvh Frank

Fra : Michael Castensen

Dato : 23-07-03 21:22

> [...]
> Hvorfor? Forstyrende 8-10 årige unger der konstant sad og knævrede,
> hoppede op og ned i deres stole og rejste sig også op konstant, så

Det er bla. derfor, at jeg ser film hjemme i stuen!

---

Fra : ML-78

Dato : 23-07-03 22:36

> Det er bla. derfor, at jeg ser film hjemme i stuen!

Jep. Der er heldigvis ingen der klager, når man hopper op og ned i stolen og
råber højlydt.

ML-78

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 23-07-03 21:33

"Per Moreau" <gndsplitting@OH-NO@hotmail.com> wrote:

> [...]
>Hvorfor? Forstyrende 8-10 årige unger der konstant sad og knævrede,
>hoppede op og ned i deres stole og rejste sig også op konstant, så

Jeg så den i Kolding, eftermiddagsforestillingen til en 50'er. Og der
var godt nok folk under 15, men jeg synes ikke der var larm. Det
værste jeg har været ude for var X2 hvor en far insisterede på at
oversætte filmen til sønnike. Det var til at blive idiot af.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Peter B. Juul

Dato : 25-07-03 00:41

"Per Moreau" <gndsplitting@OH-NO@hotmail.com> writes:

> Hvorfor? Forstyrende 8-10 årige unger der konstant sad og knævrede,
> hoppede op og ned i deres stole og rejste sig også op konstant, så
> man ikke kunne se lærredet.

Ny spændende kategori af belastende biografgængere: Fulde folk.

De var der, da jeg så Hulk og de sad og kom med dumme tilråb. De var
der også, da jeg så T3, hvor de stod i baren og brugte samfulde ti
minutter (eller mere - jeg så kun ti minutter af det) på at stå og
råbe og larme mens de købte otte fadøl og otte popcorn. Og da de så
finder ud af at der åbenbart er gratis refill eller noget begynder de
at råbe op om, at filmen starter nu, så det kan de ikke nå, så de vil
have en ekstra fadøl med hver med det samme.

Her siger jeg "Hold nu kæft og lad pigebarnet lave sit arbejde i
fred."

Heldigvis var der så meget larm^Wstemning i salen, at jeg ikke
bemærkede dem derinde.
--
Peter B. Juul, o.-.o "Hver gang jeg har åbnet for DR, stod
The RockBear. ((^)) Flemming Leth og smurte et eller andet

Fra : PerX ...

Dato : 25-07-03 00:58

In article <GPBTa.823808$mA4.116761@news.easynews.com>, gndsplitting@OH-
NO says...
> Men de hører snart fra deres hoved afd. for de har fået et brev
> ang. dette.

Godt gået.

Fra : FreddiE

Dato : 25-07-03 13:16

"Per Moreau" <gndsplitting@OH-NO@hotmail.com> skrev i en meddelelse

[snip]

Jeg havde en rigtig god oplevelse i Cinemaxx på firsketorvet, vi havde
pladser helt tilbage, på tredje sidste række lige i midten. Det aller bedste
ved det hele var, at den eneste frie plads (en smule overdrivelse) i hele
biograffen, var den lige foran mig. Jeg er ellers altid uheldig med store
stykke bobybuildere med afro hår og lign.

Det er sjældent det er så godt...

Fra : Ukendt

Dato : 27-07-03 12:22

> Hvorfor? Forstyrende 8-10 årige unger der konstant sad og knævrede,
> hoppede op og ned i deres stole og rejste sig også op konstant, så
> man ikke kunne se lærredet.

Kender det kun alt for godt... Havde lidt det samme problem da jeg var inde
og se den!

Jeg fatter egentlig ikke hvorfor der kommer småunger ind og se filmen når
der er 15 år begrænsning for at se den?!

Det er ikke lige en film der er egnet for børn, og jeg synes det er
uforsvarligt for forældre at sende deres unger ind og se en film som den,
oven i købet uden at forældrene er med!

Efter min menig, skulle forældrene skamme sig, men det er min mening... Og
jeg regner ikke med at blive alt for populær med denne udtalelse...!

--
MVH,
Tommy Jensen

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 27-07-03 13:35

Tommy Jensen escribió / skrev

> Efter min menig, skulle for‘ldrene skamme sig, men det er min
> mening... Og jeg regner ikke med at blive alt for popul‘r med denne
> udtalelse...!

måske ikke generelt, men jeg tror at her i gruppen er der generelt
enighed om at børn ikke bør se film (alene), som ikker er anbefalet til
deres aldersgruppe fordi:
1) Vi alle hader de skide møgunger i biffen.
2) I europa (england undtaget) er vi generelt så frittænkende at der
skal være en god grund for at en film ikke anbefales til yngre end 15
årige.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

--
www.intercambiodvd.com

Fra : Michael Castensen

Dato : 27-07-03 14:01

"Tommy Jensen" <viborg_dk(a)mail.dk> skrev i en meddelelse

> Efter min menig, skulle forældrene skamme sig, men det er min mening... Og
> jeg regner ikke med at blive alt for populær med denne udtalelse...!

Generelt er forældre i dag meget umodne.
Det må snart være på tide, at man skal gøre sig fortjent til at få et barn,
lidt ligesom når man skal have et kørekort. Og så skal vi til at sterilisere
folk med lav IK, sukkersyge, dårlig ryg osv for at gøre det umuligt for dem
at "producere" kommende tabere.
Diverse test har vist, at jeg er højt begavet, men jeg har så nogle fysiske
problemer, som gør, at jeg ikke mere kan passe et arbejde uden, at det hele
bliver et rent smertehelvede. Jeg er derfor selv en af taberne. Jeg har
derfor valgt ikke at avle børn.

---

Fra : -V-

Dato : 27-07-03 14:20

Michael Castensen wrote:
> Generelt er forældre i dag meget umodne.

Generelt? Kom lige med nogle eksempler.

> [...]
> at sterilisere folk med lav IK, sukkersyge, dårlig ryg osv for at
> gøre det umuligt for dem at "producere" kommende tabere.

Jeg giver dig fuldstændigt ret. Mens vi er igang kan vi også luge ud i dem
der har briller, vigende hårgrænse, skæve tænder, er skeløjede og
overvægtige, etc. De fleste af dem er jo bare en byrde på vores
sundhedsvæsen, og dermed skattebilletten. For slet ikke at snakke om alle,
som ikke fra naturens hånd er lyshårede og høje.
Du lyder ikke spor langt ude med de meninger, det må du endelig ikke tro.

> Diverse test har vist, at jeg er højt begavet

Tænk, det virker ikke sådan.
No offense, naturligvis.

-V-

Fra : Michael Castensen

Dato : 27-07-03 14:45

"-V-" <Diplomaten@snotmail.com> skrev i en meddelelse

> Generelt? Kom lige med nogle eksempler.

Den danske ungdom er alkoholiseret og på stoffer og forældrene ser bare
passivt til.
Der er mange kvinder, som stadig ryger under graviditeten.
Forældre holder i stigende grad ferier uden deres børn.
Osv.

> [...]
> sundhedsvæsen, og dermed skattebilletten. For slet ikke at snakke om alle,
> som ikke fra naturens hånd er lyshårede og høje.

Jeg er ikke nazist!
Jeg taler ikke om unaturlig afbrydelse af eksisterende liv!
Det skal mere ses som en forebyggelse.

> Du lyder ikke spor langt ude med de meninger, det må du endelig ikke tro.

Nej nej.

> Tænk, det virker ikke sådan.

Selv om du er uenig i det jeg skriver, så betyder det vel ikke, at du tror,
at du selv er mere intelligent?

> No offense, naturligvis.

Ha ha.

---

Fra : Ukendt

Dato : 27-07-03 14:57

> Du lyder ikke spor langt ude med de meninger, det må du endelig ikke tro.

Ironi tror jeg er det gyldne ord i forbindelse med hans indlæg. Jeg kender
ham ikke, men jeg synes at den ironiske undertone var ret markant i hans
indlæg!

--
MVH,
Tommy Jensen

Fra : -V-

Dato : 27-07-03 16:41

Tommy Jensen wrote:
> Ironi tror jeg er det gyldne ord i forbindelse med hans indlæg. Jeg
> kender ham ikke, men jeg synes at den ironiske undertone var ret
> markant i hans indlæg!

Hvis du refererer til Michael Castensens (aka diverse) indlæg, så har du
vist ikke læst nok af hans posts, hvis du mener at det altsammen er ironi.

-V-

Fra : Michael Castensen

Dato : 27-07-03 19:06

> Hvis du refererer til Michael Castensens (aka diverse) indlæg, så har du
> vist ikke læst nok af hans posts, hvis du mener at det altsammen er ironi.

Jeg er et meget ironisk menneske, men ikke alt hvad jeg skriver er ment
ironisk.
Ja, jeg indrømmer gerne, at jeg ikke er "normal", men at være en enspænder
med sine egne meninger og holdninger er vel heller ikke så galt?
Hvor ville verden dog være kedelig, hvis vi alle var ens og havde det samme
syn på tingene.

---

Fra : Ukendt

Dato : 27-07-03 14:55

> [...]
sterilisere
> folk med lav IK, sukkersyge, dårlig ryg osv for at gøre det umuligt for

*LOL* Tja.... Humor fejler du ikke...!

Man kunne måske sørge for at give forældre et "kursus", en hjælp til dem så
de kan være bedre forældre. Forældre i dag får godt nok hjælpe fra deres
egne forældre, men dette er ikke altid nok...

Nu er jeg selv et af Jehovas Vidner, og vil derfor bruge Bibelens råd og
vejledning til at opdrage mine børn når det bliver aktuelt. Jeg ved godt at
mange mennesker mener at Bibelen er forældet, men når det gælder
børneopdragelse, har den rigtig mange råd til nybagte forældre!

--
MVH,
Tommy Jensen

Fra : ML-78

Dato : 27-07-03 15:20

> [...]
> mange mennesker mener at Bibelen er forældet, men når det gælder
> børneopdragelse, har den rigtig mange råd til nybagte forældre!

Er det disse passager, du tænker på?

http://www.blueletterbible.org/kjv/Psa/Psa137.html#9
http://www.blueletterbible.org/kjv/Deu/Deu028.html#53
http://www.blueletterbible.org/kjv/Deu/Deu028.html#57

ML-78

Fra : Ukendt

Dato : 27-07-03 15:52

> Er det disse passager, du tænker på?
>
> http://www.blueletterbible.org/kjv/Psa/Psa137.html#9
> http://www.blueletterbible.org/kjv/Deu/Deu028.html#53
> http://www.blueletterbible.org/kjv/Deu/Deu028.html#57

Jeg kan ikke finde hvilke skriftsteder du rænker på, så hvis du tænker på
nogle specielle steder, så kan du vel skrive skriftstederne ned alm., så kan
jeg bedre læse de du henviser til.

Men skal jeg endelig bruge en Bibel på nettet, så er det bedre at bruge det
danske Bibelselskabs oversættelse der kan findes på <http://www.bibelen.dk>,
men jeg bruge selv Ny verden-oversættelsen som ikke findes på Internettet.

Det er heller et enkelt skriftsted jeg ville bruge, men der er en meget god
artikel der indeholder meget god vejledning til børneopdragelse. Du kan jo
klikke på den link nedenfor, så kan du sige hvad du mener om den!

Artiklen er taget fra bladet Vagttårnet 1. oktober numret fra 2001 udgivet
af Jehovas Vidner:

--
MVH,
Tommy Jensen

Fra : ML-78

Dato : 27-07-03 16:01

> Jeg kan ikke finde hvilke skriftsteder du rænker på, så hvis du tænker på
> nogle specielle steder, så kan du vel skrive skriftstederne ned alm., så kan
> jeg bedre læse de du henviser til.

Det er de vers (?) der står øverst på siderne, når man åbner dem. Så vidt jeg
kan se, svarer det første link til Salmernes bog 137:9. De andre ved jeg ikke
hvad hedder på dansk.

ML-78

Fra : Ukendt

Dato : 27-07-03 16:20

> [...]
jeg
> kan se, svarer det første link til Salmernes bog 137:9. De andre ved jeg

Nej, man du ved jo hvor du skal finde dem i en engelsk bibel, kan du ikke
prøve at finde den i den danske?!

--
MVH,
Tommy Jensen

Fra : Lars Kyndi Laursen

Dato : 27-07-03 20:45

"Tommy Jensen" <viborg dk(a)mail. dk> enriched usenet with:

> Nej, man du ved jo hvor du skal finde dem i en engelsk bibel, kan du ikke
> prøve at finde den i den danske?!

Salmernes bog 137:9 og Femte Mosebog kap. 28, v. 53 og 57

--
Lars Kyndi Laursen, representatum nixi

3F645C1NR21DTH3S
645V2B22NPL163NGT44M5CH21RTH1NDB264ND.

Fra : Ukendt

Dato : 27-07-03 20:58

> Salmernes bog 137:9 og Femte Mosebog kap. 28, v. 53 og 57

Salmerne 137:9:
"Lykkelig er den der griber og knuser dine børn mod klippen."

5 Mosebog 28:53:
"Da skal du spise din livsfrugt, kødet af dine sønner og dine døtre, som
Jehova din Gud har givet dig, på grund af den belejring og den trængsel
hvormed din fjende sætter ind på dig."

5 Mosebog 28: 57:
"og på efterbyrden som kommer frem mellem hendes ben, og på sine sønner som
hun føder, for hun vil spise dem i det skjulte af mangel på alt, på grund af
den belejring og den trængsel hvormed din fjende sætter ind på dig i dine
byer."

*LOL* Meget godt valg af skriftsteder!

--
MVH,