|
| draw image i en frame Fra : Tommy |
Dato : 23-07-03 19:57 |
|
Hej
Jeg har lavet en frame med en menu, det virker fint indtil jeg loader et
billede i mit frame. Når jeg loader billedet forsvinder min menu (man kan
ikke se menuen, men man kan trykke på den).
billedet er placeret under menu, så den ikke burde overlappe.
uddrage fra min kode.
Image billede = Toolkit.getDefaultToolkit().getImage(stil til billede);
public void paint(Graphics g){
g.drawImage(billede, 50, 100, 100, 100, this) ;
}
mhv
Tommy
| |
Ulrik Magnusson (23-07-2003)
| Kommentar Fra : Ulrik Magnusson |
Dato : 23-07-03 21:19 |
|
Tommy wrote:
> Hej
>
> Jeg har lavet en frame med en menu, det virker fint indtil jeg loader et
> billede i mit frame.
Det er en dårlig idé - du ved ikke hvor høj menuen er (brugeren kan
indstille den slags selv, og det kræver tricks at regne det ud). I stedet
skal du tegne billedet i et Component som du lægger på din Frame -
fx. et Canvas. Det Canvas vil altid placere sig pænt på din Frame
(med forbehold for mystiske layouts).
Ulrik Magnusson
| |
Niels Dybdahl (23-07-2003)
| Kommentar Fra : Niels Dybdahl |
Dato : 23-07-03 22:36 |
|
Kan det tænkes at du overruler framens default paint og derved ikke får
tegnet menuen ?
Hvad med følgende istedet ?
public void paint(Graphics g){
g.drawImage(billede, 50, 100, 100, 100, this) ;
super.paint(g);
}
Niels Dybdahl
"Tommy" <trn1307@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:3VATa.35282$Kb2.1438818@news010.worldonline.dk...
> Hej
>
> Jeg har lavet en frame med en menu, det virker fint indtil jeg loader et
> billede i mit frame. Når jeg loader billedet forsvinder min menu (man kan
> ikke se menuen, men man kan trykke på den).
>
> billedet er placeret under menu, så den ikke burde overlappe.
>
> uddrage fra min kode.
>
> Image billede = Toolkit.getDefaultToolkit().getImage(stil til billede);
>
> public void paint(Graphics g){
> g.drawImage(billede, 50, 100, 100, 100, this) ;
> }
>
> mhv
> Tommy
>
>
| |
|
|