Anbefaling af TV tuner kort
Fra : Rasmus Christiansen

Dato : 23-07-03 10:33

Jeg har lånt et Pinaccle PCTV Rave kort af en ven som jeg overvejer at købe,
men jeg synes nu ikke at billedkvaliteten er super, derfor vil jeg hører om
der er nogen der kan anbefale et andet TV tuner kort til en rimmelig pris.
Jeg regner ikke med at skulle bruge kortet til at se så meget TV på
computeren men mere til at optage og så se det over fjernsynet.

Venlig hilsen Rasmus Christiansen.

Fra : Peter Hansen

Dato : 23-07-03 12:40

Jeg har tidligere brugt et kort af denne type, og er tilfreds.

Men er du opmærksom på, at din pc-skærm har en langt højere kvalitet (eller
i hvert fald opløsning) end selv det bedste tv?

Har du prøvet at optage fra tv-kortet og vise det på tv-skærmen?

v.h.

Fra : Rasmus Christiansen

Dato : 23-07-03 13:29

Ja jeg ved godt at opløsningen på computerskærmen er meget højere end
fjernsynet, og ja jeg har prøvet at optage og afspille det igen over
fjernsynet. Jeg synes bare der er for meget flimmer/støj på billedet i
forhold til hvis jeg ser det direkte på fjernsynet.

Brugte du det software der følger med eller findes der andre programer som
måske har andre og bedre filtre ?

Venlilg hilsen Rasmus Christiansen.

Fra : Thomas Dorf Nielsen

Dato : 26-07-03 10:39

On Wed, 23 Jul 2003 11:33:03 +0200, "Rasmus Christiansen"
<rasmusc@vjk.dk> wrote:

>Jeg har lånt et Pinaccle PCTV Rave kort af en ven som jeg overvejer at købe,

....hvad koster han?

(Undskyld, kunne ikke lade være! *G*)