Tilfældige reboots under medieafspilning
Fra : Anders Faber Nielsen

Dato : 23-07-03 00:27

Det må være det mest besynderlige problem jeg endnu har haft. Når jeg
afspiller film rebooter min computer lige pludseligt, som blev der trykket
på reset knappen. Der er med andre ord ikke tale om blå skærm - computeren
genstarter som om intet var hændt. Det sker vel i snit ca. hver time.

Jeg begriber det ikke. Systemet har kørt torture test (Prime95 og Sandra
Burn-in test) i sommerheden i 8 timer - plus 3DMark og Memtest86 uden fejl.
Jeg er desuden helt sikker på at de pludselige reboots kun forekommer når
jeg ser film. Derfor kan jeg ikke tro at det fx kan være min 300Watt PSU der
står af - det giver jo ingen mening?

Mit system:
Abit NF7-S v2.0 - BIOS v1.7
2x256MB Kingston Hyper-X 3500
AMD Barton 2500 @ 2170Mhz (217FSB x 10)
Asus GeForce 4 TI4200 128MB (nyeste Detonator driver)
PSU: 300Watt

Jeg afspiller film via BSPlayer og bruger FFDShow som codec. Jeg har en
mistanke om, at det måske kan være softwaren der forårsager dette mareridt?
Vil prøve at afspille med Mediaplayer.

Fyr løs med alle tænkelige (og utænkelige) løsninger!

Mvh
Anders

Fra : Soeren Nielsen

Dato : 23-07-03 00:54

"Anders Faber Nielsen" <[f-a-b]@io.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> trykket på reset knappen. Der er med andre ord ikke tale om blå skærm
> - computeren genstarter som om intet var hændt. Det sker vel i snit

Kig under kontrolpanel - system - Avanceret - Start og Genoprettelse - fjern
hakket ved " Genstart automatisk"
(win2000, og vist også XP), så vil du få en felmelding, og skal selv
genstarte maskinen.

prøv at poste fejlmeldingen i news:dk.edb.system.ms-windows (du bruger jo
OE)

--
mvh Søren Nielsen
http://www.soerennielsen.dk/akvarie/

Fra : Anders Faber Nielsen

Dato : 23-07-03 08:57

Soeren Nielsen wrote:

> Kig under kontrolpanel - system - Avanceret - Start og Genoprettelse
> - fjern hakket ved " Genstart automatisk"
> (win2000, og vist også XP), så vil du få en felmelding, og skal selv
> genstarte maskinen.

Det har jeg gjort. Som jeg skriver så svarer disse reboots til at der
trykkes på reset knappen. Der er ikke tale om blå skærm.

>prøv at poste fejlmeldingen i news:dk.edb.system.ms-windows (du bruger jo
>OE)

Det vil jeg prøve.

Mvh
Anders