Engelsk bulldog
Fra : Marie-Louise

Dato : 22-07-03 19:55

Hej med jer!

Jeg er totalt forelsket engelske bulldogs, og prøver at finde ud af så meget
om dem som muligt. Er der nogen der kender nogle gode bøger om dem?? Jeg har
ikke kunnet opspore nogen hverken hos boghandlerne eller på biblioteket...
Måske kan I henvise til "eksperter" der kan fortælle lidt om denne
vidunderlige hund.

Fra : Knut J Bjuland

Dato : 22-07-03 20:04

Marie-Louise wrote:

> [...]
> ikke kunnet opspore nogen hverken hos boghandlerne eller på biblioteket...
> Måske kan I henvise til "eksperter" der kan fortælle lidt om denne

Mange engelsk bulldog har underbitt noe som er uheldig. Hvis du skal ha en
engelks bulldog så er lurt å sørge for at moren kan føde naturlig og hode ikke
er for stor i forhold bekkenet.

Fra : Freedom

Dato : 22-07-03 20:13

"Marie-Louise" <mari_ba@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> ikke kunnet opspore nogen hverken hos boghandlerne eller på biblioteket...
> Måske kan I henvise til "eksperter" der kan fortælle lidt om denne

www.bulldogklubben.dk

Her kan du finde meget om racen! At nogle ikke kan føde selv har ikke noget
med hvalpens sundhed at gøre, men de har deres problemer som alle racer har!
Undersøg hvad det er og overvej så igen;))) Besøg udstillinger , tal med
opdrætter men mest ejer af EB og besøg flere opdrætter!

Iben

Fra : Freedom

Dato : 22-07-03 20:42

Søndag 27.7.03 er der bulldogudstilling i Gl.Estrup (Jylland)

Iben

Fra : Marie-Louise

Dato : 22-07-03 22:08

Tak for hjælpen. Jeg har allerede været på en del udstillinger. Det er
heller ikke aktuelt endnu. Jeg bor i lejlighed (på 4. sal, umuligt for sådan
en..) men jeg vil gerne have en om nogle år.

Fra : Trine Dyrgaard

Dato : 22-07-03 22:26

"Marie-Louise" <mari_ba@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> ikke kunnet opspore nogen hverken hos boghandlerne eller på biblioteket...
> Måske kan I henvise til "eksperter" der kan fortælle lidt om denne

Hej

De er meget charmerende hunde, det vil jeg give dig ret i. Men racen har
nogle problemer, som du skal være opmærksom på! Hjertefejl, hudproblemer og
underbid er nogen af dem. Folderne skal holdes rene konstant ellers opstår
der eksem. De "snorker", hvilket kan give dem problemer med andre hunde, der
misforstår dette som knurren - vi havde den sødeste og dejligste bulldog på
et lydighedshold - han kunne gøre næsten alle de andre hunde helt tossede,
fordi han snorkede sådan.

-Trine

Fra : Bullmarks

Dato : 22-07-03 22:50

> [...]
>bulldogs, og prøver at finde ud af så meget
>om dem som muligt. Er der nogen der
>kender nogle gode bøger om dem?? Jeg har

-- Hej Marie-Louise !
Prøv at gå ind på Bulldog Klubbens Hjemmeside,der kan du finde
opdrættere, som gerne vil fortælle dig om den Engelske Bulldog.
Jeg kender ikke selv meget til den Engelske, jeg har selv Fransk
Bulldog.
Prøv at finde nogen der kan fortælle om dem, det er en meget
charmerende hund, jeg er selv ved at "dåne" når jeg ser en.
Bulldogklubben.dk
med venlig hilsen
A Pedersen
www.sitecenter.dk/flemse34/

Fra : Poul Erik Rise /SID

Dato : 23-07-03 08:44

"Marie-Louise" <mari_ba@hotmail.com> writes:

Gabrielle E. Forbush har skrevet en bog der hedder "Bulldogs", der burde
kunne skaffes på biblioteker. Det kan den i hvert her, hvor jeg bor.

Bogen er på engelsk.

Hilsen
Poul Erik Rise

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 23-07-03 15:04

On Tue, 22 Jul 2003 20:55:26 +0200, "Marie-Louise"
<mari_ba@hotmail.com> wrotd:

> [...]
>ikke kunnet opspore nogen hverken hos boghandlerne eller på biblioteket...
>Måske kan I henvise til "eksperter" der kan fortælle lidt om denne

....Husk at du ikke skal vælge hund efter udseende, der er mange
problemer med denne race, deres gennemsnitslevealder er 7-8år og der
er en grund til det , de er blevet meget indavlede pga udseende. Racen
er gennerelt meget usund, og som en anden skrev så snorker de og det
vil sikkert give problemer med andre hunde der forveksler det med
knuren, jeg snakker med en der har 2 og den ene blev overfaldet fordi
den snorkede og blev syet i ansigtet med 30sting pga hudfolderne i
ansigtet, folderne som iøvrigt også skal renses jævnligt med vatpinde
for at der ikke kommer bakterier osv. Desuden kan du sagtens være
forberedt på at de ikke kan med andre hunde af samme køn"ikke at jeg
ser noget forkert i det men det er da rarat at vide". De kan ikke tåle
at gå særlig langt eller løbe særligt langt, men hvis man ikke er
interseret i for meget motion er det lige hunden!, og hvis man er
interseret i at give rigtig mange penge for en hund der lever et
forholdsvist kort liv, og hvis man er parat til at ligge sine
lommepenge hos dyrelægen pga helbredsproblemerne der ret sikkert
kommer, tjae så er det lige hunden. Husk på at når du går til
udstillinger for racen så vil de meget naturligt kun have positivt at
sige om den. Misforstå mig ikke jeg syntes også at det er en dejlig
hund , men den har mange helbredsproblemer ! for mange efter min
mening !Englænderne og andre er i øvrigt startet på og har været i
gang i lang tid med at fremavle den originale Bulldog for at få en
sundere hund.

Fra : Carsten Jensen

Dato : 24-07-03 05:48

Jeg har også kikket på engelsk bulldog, men har ikke købt nogen pga. af
deres problemer. Den vi kikkede på have cherryeyes (røde øjne). Det var ikke
noget problem sagde ejeren, men det er tårekanalerne som er klemt pga
udsenet. Der er 2 dyrelæger i hele landet der kan lave det og det kan ses på
prisen. Jeg talte med den ene dyrelæge og han sagde at det var den hund der
har flest problemer og efter hans mening skulle den forbydes. Vi købte en
boxer og det er samme sind, men med mere motion og langt bedre helbred.

Carsten

Punish the deed, not the breed <nobody@home.com> skrev i en

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 24-07-03 08:36

On Thu, 24 Jul 2003 06:48:19 +0200, "Carsten Jensen"
<Nonnebo.slot@mail.dk> wrotd:

> [...]
>har flest problemer og efter hans mening skulle den forbydes. Vi købte en
>boxer og det er samme sind, men med mere motion og langt bedre helbred.

,,,hvis det skulle have interesse så er her er et par link til sider
hvor de fortæller om de oprindelige Bulldogs, og forsøgene på at
genoprette racen som en sund, adræt hund uden sundhedsproblemer, man
kan selv sammenligne den Engelske Bulldog som er kendt i dag med
racerne der sigter imod den oprindelige hund og se den store forskel,
jeg vil give din dyrlæge ret det burde forbydes at avle på hunderacer
der er så usunde, blot for at tilfredsstille "det forfængelige
menneske" hvis jeg ville have sådan en hund ville jeg tage til England
og hente en sund bulldog, det kan gøres for cirka samme penge som man
kommer til at give for en af de små rynkede herhjemme.

http://www.moloss.com/brd/cd/d009/

http://www.moloss.com/001/breed/def/e001/

http://www.moloss.com/brd/mr/o003/

http://www.moloss.com/brd/sx/v001/

Fra : Carsten Jensen

Dato : 24-07-03 09:04

Vi er helt enige, det var bare ikke min dyrelæge men en af de to der kan
lave "cherryeyes" der sagde det.

Fra : Pernille Lauridsen

Dato : 24-07-03 17:00

>Desuden kan du sagtens være forberedt på at de ikke >kan med andre hunde af
samme køn"ikke at jeg ser >noget forkert i det men det er da rarat at vide".

Det er ikke helt korrekt. Jeg kender et par i Kbh, der har 2 eng. bulldog
Hanner, en basset hound Han og en boxer Tæve, og alle 4 hunde er intakte.
Men ingen af hannerne tåler eller tolererer fremmede hanhunde

--
Venlig hilsen
Pernille Lauridsen

There are easier things in life than finding a good man... like nailing
jello to a tree, for instance.
http://praxis-it.dk/dyr/
http://praxis-it.dk/humor/
http://praxis-it.dk/chezannette/