Sammenkædede SMS'er, tæller som en eller f~
Fra : Thunderbird[7100]

Dato : 22-07-03 16:19

Kære NG

Jeg har endnu et psørgsmål, dette har jeg dog gået og tænkt over i noget
tid og jeg håber da at i kan være mig behjælpelig med et brugbart svar.

MIn 3510 kan jo sende sammenkædede SMS'er. Men jeg tænkte så på at hvis
jeg nu skriver alle de tegn som jeg kan komme til (459), og så derefter
sender SMS'en, bliver den så talt som 3 SMS'er eller tæller det kun som
en SMS på min regning?.

På forhånd tak for hjælpen.
Flemming Jacobsen
(Mulig mangel på mellemrum skyldes defekt tastatur)

Fra : Ukendt

Dato : 22-07-03 16:22

"Thunderbird[7100]" <praetorian[Spam Frabedes]@tnfs.dk> skrev i en
meddelelse news:n7lqhv07e38spqvi4kt1qjq57f3vcfkqv1@4ax.com...
> [...]
> jeg nu skriver alle de tegn som jeg kan komme til (459), og så derefter
> sender SMS'en, bliver den så talt som 3 SMS'er eller tæller det kun som

Du vil blive bonnet for 3 beskeder!
En SMS kan maksimalt indeholde 160 tegn!
Du kan skrive 459 af gangen, fordi din telefon så selv deler beskeden op i
flere mindre beskeder!

Med venlig hilsen

Helmut Lotti

Fra : Carsten Riis

Dato : 02-08-03 14:51

Helmut Lotti wrote:

> Du vil blive bonnet for 3 beskeder!
> En SMS kan maksimalt indeholde 160 tegn!
> Du kan skrive 459 af gangen, fordi din telefon så selv deler beskeden op i
> flere mindre beskeder!

øhhhh 160*3 = 480.

Hvor blive de sidste 21 tegn af henne?
Bruges de til at administrere opdelingen eller hvad?

--
Med venlig hilsen Carsten Riis
http://www.bloddonor.dk

Fra : JMo.

Dato : 02-08-03 19:44

Carsten Riis <cr@carben.dk> wrote in news:3F2BC1C1.36F70AB1@carben.dk:

> øhhhh 160*3 = 480.
>
> Hvor blive de sidste 21 tegn af henne?
> Bruges de til at administrere opdelingen eller hvad?

Ved kædede beskeder indsætter telefonen blot
*LONG#
forrest i de første beskeder, og
*LAST#
forrest i den sidste.

Så ved den modtagende telefon, at SMS'erne skal behandles som en
sammenhængende