Agent poster/viser ikke i tråd
Fra : Thunderbird[7100]

Dato : 22-07-03 15:03

Kære NG

Jeg har et lille problem med Agent News Reader.

Hver gang at jeg fx først opretter et indlæg uden vedhæftninger og så
derefter svarer på indlæget med et svar der indeholder vedhæftninger så
gør Agent det sådan at mit svar ryger uden for tråden?.

Hvorfor er det lige at Agent gør det og kan man på et måde ændre det?,
for jeg har spurgt dem der sidder og læser mine indlæg og OE viser mit
indlæg som værende i tråd, men sådan viser Agent det ikke.

Jeg har smit et billede op i dk.binaer med emnet "Agent poster/viser
ikke i tråd" af hvordan at det ser ud i Agent når at jeg gør som jeg har
beskrevet i starten.

Håber at der er nogle der har tid og eller lyst til at hjælpe mig.
Flemming Jacobsen
(Mulig mangel på mellemrum skyldes defekt tastatur)

Fra : Felix

Dato : 22-07-03 15:24

On Tue, 22 Jul 2003 16:03:29 +0200, "Thunderbird[7100]"
<praetorian[Spam Frabedes]@tnfs.dk> wrote:

>Håber at der er nogle der har tid og eller lyst til at hjælpe mig.

Det kan være fordi du har ændret "subjekt", eller fordi din
udbyder ikke længere har tråden. Det går nogle gange stærkt i
binære grupper.

Det var lige hvad jeg kunne komme på.

m. v. h.

Fra : Thunderbird[7100]

Dato : 22-07-03 15:46

On Tue, 22 Jul 2003 16:23:34 +0200, Felix <Felix@nowhere.invalid> wrote:

>Det kan være fordi du har ændret "subjekt", eller fordi din
>udbyder ikke længere har tråden. Det går nogle gange stærkt i
>binære grupper.

Jeg ændrede ikke subject, det enste der skete var at der kom til at stå
RE: foran emnet og at det blev delt i 2 dele på grund af at jeg postede
4 billeder.

Men det oprindelige tekstindlæg/Into lå der stadigvæk da der ikke gik
mere end maks 1 min imellem postningen af de 2 ting.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 22-07-03 18:57

"Thunderbird[7100]" <praetorian[Spam Frabedes]@tnfs.dk> skrev :

>Jeg ændrede ikke subject, det enste der skete var at der kom til at stå
>RE: foran emnet og at det blev delt i 2 dele på grund af at jeg postede
>4 billeder.

Hvordan er indstillingen i Group => Sort by ?
--
Knud

Fra : Thunderbird[7100]

Dato : 22-07-03 19:36

On Tue, 22 Jul 2003 19:56:47 +0200, Knud Gert Ellentoft
<knudgert@mail.tele.dk> wrote:

>Hvordan er indstillingen i Group => Sort by ?

Den har jeg sat til "Thread"

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 22-07-03 19:56

> [...]

>derefter svarer på indlæget med et svar der indeholder vedhæftninger så
>gør Agent det sådan at mit svar ryger uden for tråden?.

1.
Groups - Default properties - Send files:
Sæt hak ved "Send text as preface".

2.
Options - General _ Message list:
Sæt hak ved "Enable threading by subject"
Fjern hak ved "Start a new thread when a follow-up subject
changes".

1. Sikrer at du kan sende det hele i én omgang.

2. Sikrer at du ikke får splittet en tråd.

--
Bertel

Fra : Lars Stokholm

Dato : 22-07-03 20:18

In dk.edb.internet.software.mail+news, Bertel Lund Hansen wrote:

>1.
>Groups - Default properties - Send files:
>Sæt hak ved "Send text as preface".

[...]

>1. Sikrer at du kan sende det hele i én omgang.

Hakket skal fjernes, hvis det hele skal sendes i én omgang:

Send Text as preface (0/N) section
When you check this box, Agent always splits any message with
attachments into at least two messages. The first message
contains just the body of the message (including any files that
have been inserted into the text body). Additional messages
contain the attachments.

--
Lars Stokholm

The case of George the Wipe, oh God I can't stop laughing,
this sense of humour of mine, it isn't funny at all. (KT)

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 22-07-03 21:57

Lars Stokholm skrev:

>Hakket skal fjernes, hvis det hele skal sendes i én omgang:

Ja, men jeg refererede til at han sendte i to omgange (svarede
sig selv).

--
Bertel

Fra : Lars Stokholm

Dato : 22-07-03 22:06

>Ja, men jeg refererede til at han sendte i to omgange (svarede
>sig selv).

Hvorfor skulle det i den sammenhæng hjælpe at få Agent til at dele
indlægget op?

Jeg kunne forestille mig at det ville hjælpe at _fjerne_ hakket, hvis
man har sat Agent op til at starte en ny tråd når emnet skifter. For
der sættes jo et '(*/N)' på hvis der /er/ et hak, ikke?

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 22-07-03 22:12

Lars Stokholm skrev:

>Hvorfor skulle det i den sammenhæng hjælpe at få Agent til at dele
>indlægget op?

Den fremgangsmåde han beskrev, var en manuel opdeling af
afsendelsen i to mails og to sendesessioner.

Det er nemmere at lade Agent ordne opdelingen automatisk og kun
bruge én session.

>Jeg kunne forestille mig at det ville hjælpe at _fjerne_ hakket, hvis
>man har sat Agent op til at starte en ny tråd når emnet skifter. For
>der sættes jo et '(*/N)' på hvis der /er/ et hak, ikke?

Det ved jeg ikke. Jeg har ikke haft behov for at splitte en
vedhæftet fil.

--
Bertel

Fra : Lars Stokholm

Dato : 22-07-03 22:24

In dk.edb.internet.software.mail+news, Bertel Lund Hansen wrote:

>Det er nemmere at lade Agent ordne opdelingen automatisk og kun
>bruge én session.

Ahh, ja. På dén måde.

>Det ved jeg ikke. Jeg har ikke haft behov for at splitte en
>vedhæftet fil.

Næh, men hvis du bare sender en enkelt fil, der ikke skal splittes,
resulterer det jo i to indlæg; et tekstindlæg og et filindlæg. Nogle
gange (som når der diskuteres i dk.binear :) i lange tråde) kan det
være rart kun at sende ét enkelt indlæg afsted, som indeholder både
tekst og fil. Personligt foretrækker jeg det på den måde, men det er
jo smag og behag (for man diskuterer jo ikke i binærgrupper).

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 22-07-03 23:09

Lars Stokholm skrev:

>Næh, men hvis du bare sender en enkelt fil, der ikke skal splittes,
>resulterer det jo i to indlæg; et tekstindlæg og et filindlæg.

Ja. Der var engang én der bad om at man altid gjorde sådan for så
kunne man se i tekstdelen (hvor der så skal være en kort
beskrivelse) om filen var interessant. Det synes jeg er et
rimeligt ønske, så det følger jeg.

Det bliver måske uaktuelt en dag når det sidste modem køres på
losseren, men det er jo langt fra sket endnu.

--
Bertel

Fra : Thunderbird[7100]

Dato : 22-07-03 20:18

> [...]
>Options - General _ Message list:
>Sæt hak ved "Enable threading by subject"
>Fjern hak ved "Start a new thread when a follow-up subject

Dette prøvede jeg, men det resulterede i at fx også indlæg som folk fx
havde sat OT: i emne linien stadig blev under samme emne, det ønsker jeg
ikke ligefrem.

Det jeg vil have er at startindlægget samt evnt svar på dette. inkl
vedhæftede filer bliver i en tråd og at evt OT udspring af denne tråd
bliver smidt i en anden tråd.

>1. Sikrer at du kan sende det hele i én omgang.

Plejer som regel at skrive teksten og så bare vedhæfte billeder og sende
det hele i en besked. Denne her gang hvor at jeg fik balladen med Agent
havde jeg gjort det at jeg først havde skrevet et indlæg kun med
teksten.

Dette indlæg svarer jeg så på og vedhæfter billederne.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 22-07-03 21:57

> [...]

>Dette prøvede jeg, men det resulterede i at fx også indlæg som folk fx
>havde sat OT: i emne linien stadig blev under samme emne, det ønsker jeg

Du kan ikke både blæse og have mel i munden.

--
Bertel