Pant i tyskland
Fra : Iskold

Dato : 21-07-03 21:19

Hej alle

Hvis jeg har købt 10 kasser dåse-codavand i tyskland, uden at betal
pant...Så kan jeg vel bare aflevere dem i en hvilken som helt butik i
tyskland...eller hvad.....
De spørger vel ikke alle tyskerne om de må se kvitering på dåserne og man
kan jo ikke se forskel på tysere og daskere vel...?

mvh
henrik

Fra : Anette

Dato : 21-07-03 21:32

"Iskold" <hep@image.dk>
> [...]
> De spørger vel ikke alle tyskerne om de må se kvitering på dåserne og man
> kan jo ikke se forskel på tysere og daskere vel...?

??????????
Hvis du ikke har betalt pant, hvorfor vil du så returnere dem?? For miljøets
skyld??
Og jo, selv tyskere skal komme med original bon, når de skal returnere
dåserne i den butik, hvor dåserne er købt....

Anette

Fra : Iskold

Dato : 21-07-03 22:11

"Anette" <asidor@nospamemail.dk> wrote in message
> skyld??
> Og jo, selv tyskere skal komme med original bon, når de skal returnere
> dåserne i den butik, hvor dåserne er købt....

Hvad gør så en lille dreng der finder en dåse i en grøft, lader den ligge og
smadre miljøet eller hvad...? det er da noget svineri.....

Kan man godt aflever sine dåser i tyskland, uden at have en bon og så uden
at få pant, altså for miljøet skuld...? nu da jeg så ikke kan få penge for
dem....ellers skal jeg beholde dem, indtil der kommer et ordentligt
afleveringssystem i tyskalnd, lige som i danmark, hvor man kommer den i en
maskine....?

funger det sådan i tyskland at der står en og tjekker om en bon, for at se
om man har betalt pant for den...?

henrik

Fra : Anette

Dato : 21-07-03 22:58

> Hvad gør så en lille dreng der finder en dåse i en grøft, lader den ligge
og
> smadre miljøet eller hvad...? det er da noget svineri.....

Ja, men sådan har det jo altid været med dåserne....

> [...]
> dem....ellers skal jeg beholde dem, indtil der kommer et ordentligt
> afleveringssystem i tyskalnd, lige som i danmark, hvor man kommer den i en

Aner det ikke....

> funger det sådan i tyskland at der står en og tjekker om en bon, for at se
> om man har betalt pant for den...?

JA! De bliver nøje talt, og har du ikke alle de købte dåser med retur
bliver det noteret på bonen, så du kan komme igen med resten.......

Anette

Fra : Per Thomsen

Dato : 24-07-03 13:47

> [...]
>
> JA! De bliver nøje talt, og har du ikke alle de købte dåser med retur
> bliver det noteret på bonen, så du kan komme igen med resten.......

Ja det mindsker jo arbejdsløsheden!

Per

Fra : Mark Beaumont

Dato : 21-07-03 22:58

Iskold wrote:
> funger det sådan i tyskland at der står en og tjekker om en
> bon, for at se om man har betalt pant for den...?

Ja, hvis man vil have panten tilbage, skal man gå ind den butik
hvor man har købt dåserne, forevise bonen, for at få sin pant tilbage.

Vh Mark

Fra : Eddie Kripke

Dato : 21-07-03 22:13

Hej.

>Hvis jeg har købt 10 kasser dåse-codavand i tyskland, uden at betal
>pant...SÃ¥ kan jeg vel bare aflevere dem i en hvilken som helt butik i
>tyskland...eller hvad.....
Næppe...

>De spørger vel ikke alle tyskerne om de må se kvitering på dåserne
Netop det gør de! (Det er en overgangslov. Fra oktober kan man
aflevere dåser osv på andre forretninger end der hvor man har købt
dem.
Formoder at dåser, som skal blive eksportered til udlandet, bliver så
specielt markered).

Hilsener fra Slesvig-Holsten
--
Grüße