Tastatur sprog?
Fra : Brian Poulsen

Dato : 21-07-03 20:10

Hej NG.

Jeg har lige købt mig en Dual 1.25 G4 Powermac ;))
Jeg har ud over den, en Powerbook hvor OS X er installeret (10.2.*)
Under opsætning af region, og landelayout for tastaturet, er der et flag
oppe i
taskbaren, hvis man altså har sat den til 2 eller flere layouts. Ved kun at
have DK layoutet, eller kun US layoutet, forsvinder flaget.

Jeg har så installeret OS X på min powermac fra den medfulgte OS 10.2.3 CD.
Ved at gå ind i settings for region og keyboard layout, fjernede jeg det
amerikanske layout, så det kun var det danske, og flaget forsvandt som
forventet.

Efter boot er flaget så tilbage. Ved at klikke på flaget får jeg mulighed
for at vælge danske eller amerikansk layout. Inde i keyboard layout
selection, er US ikke markeret. Markerer jeg noget tilfældigt og derefter DK
igen, forsvinder flaget fra taskbaren.

Noget tyder på at mit valg ikke gemmes ordenligt? Er det mon en fejl under
installation?

Fra : Jesper

Dato : 21-07-03 20:11

Brian Poulsen <brian@fuz.dk> wrote:

> [...]
> igen, forsvinder flaget fra taskbaren.
>
> Noget tyder på at mit valg ikke gemmes ordenligt? Er det mon en fejl under

In bug i Jaguaren. Opgrader til 10.2.6 med comboupdateren.
global village idiots. - Paul Ginsparg.

Fra : Brian Poulsen

Dato : 21-07-03 20:16

"Jesper" <none@invalid.invalid> wrote in message

> In bug i Jaguaren. Opgrader til 10.2.6 med comboupdateren.

Ok takker.
(mener dog jeg har prøvet at rette det efter upgrade til 10.2.6).

Brian.

Fra : Peter Ursin

Dato : 22-07-03 08:31

"Brian Poulsen" <brian@fuz.dk> skrev i en meddelelse
> "Jesper" <none@invalid.invalid> wrote in message

> Ok takker.
> (mener dog jeg har prøvet at rette det efter upgrade til 10.2.6).
>
> Brian.

Jeg har samme problem, også selvom jeg kører 10.2.6., så jeg tror ikke det
er løst endnu.
Nu skriver Jesper godt nok at man skal opdatere med combo-updateren, den har
jeg dog ikke brugt.
Mon der skulle være en "ekstra" fejlretning i combo fremfor de enkeltstående
opdateringer?

mvh
Peter Ursin

Fra : Jesper

Dato : 22-07-03 15:09

Peter Ursin <zorillaFJERN@DETTEmyrealbox.com> wrote:

> [...]
> jeg dog ikke brugt.
> Mon der skulle være en "ekstra" fejlretning i combo fremfor de enkeltstående

Comboen kan rette fejl og mangler i diverse andendecimalsopdateringer.
global village idiots. - Paul Ginsparg.

Fra : Brian Poulsen

Dato : 22-07-03 16:16

Og hvad er combo updatereren så?
Har bare brugt den almindelige updater til at hente updates med?
Hentede upgraden fra 10.2.3 -> 10.2.6, eftersom 10.2.3 kom med powermac'en.
Skal jeg geninstallere og lave en anderledes opdatering?

Brian.

Fra : Karl Antz

Dato : 22-07-03 16:26

> [...]

> Hentede upgraden fra 10.2.3 -> 10.2.6, eftersom 10.2.3 kom med powermac'en.
> Skal jeg geninstallere og lave en anderledes opdatering?

På Apple's website finder du under fanebladet Support en liste over
updates. Her ligger bl.a. 10.2.6 Combo-updateren. Den undersøger din
harddisk og finder selv ud af hvad den i realiteten skal opdatere. Og
den er mere grundig end Software Update i sine undersøgelser. Det er der
mange der har konstateret - så det kan næsten altid betale sig at
downloade den.

Hilsen ka'l
--
Karl Antz
Albaniensgade 4,1th

Fra : Brian Poulsen

Dato : 22-07-03 17:00

"Karl Antz" <karl@antz.dk> wrote in message
> [...]
> den er mere grundig end Software Update i sine undersøgelser. Det er der
> mange der har konstateret - så det kan næsten altid betale sig at

Jeg siger mange tak for hjælpen.
Brian.

Fra : Brian Poulsen

Dato : 23-07-03 14:42

Hej igen.

Jeg kørte i går aftes den der 10.2.6 combo update, og det har ikke rettet
problemet. Det er et kendt problem går jeg ud fra, som så nok bliver
rettet i den næste versions update?

Brian.

Fra : Henrik Münster

Dato : 03-08-03 23:25

Jesper <none@invalid.invalid> wrote:

> In bug i Jaguaren. Opgrader til 10.2.6 med comboupdateren.

Den fandtes da også før Jaguar. Vores gamle iMac med 10.1.5 gør det
konsekvent. Jeg har helt opgivet at fjerne flaget, og Dannebrog er da
heller ikke det værste, man kan pynte sin computerskærm med.
--
Henrik Münster
Esbjerg