Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Negativt om Olympus C-750
Fra : Thomas H.

Dato : 21-07-03 17:24

Vil bare lige dele nogle ting, som jeg ikke synes er
så smart, ved den nye 750'er

Der sidder jo en viewfinder i, ligesom på et videokamera,
som man kan se igennem, hvis f.eks. solen er for kraftig så
man ikke kan se en dyt på LCD-skærmen. Det virker nu
også fint, men! Hvis man skal lave serioptagelser, 5-6 billeder
efter hinanden blinker den i sort hver gang billedet er taget
i et par 10. dele sekunder, hvilke gør det meget svært at
følge en ting der bevæger sig hurtigt ...meget dumt!

En anden ting der måske mere undrer mig, end irriterer mig er,
at den tager billeder i 2288x1712, som giver et forhold på
1,3364 , havde de lavet den 2288x1712 var det blevet
1,333333..... præcis. Det er faktisk lidt bøvlet, når man skal
resize et billede, så valgte man bare f.eks. 1024 så gjorde
forholdet at den automatisk blev 768, nu bliver den 1024x766.
.....sært

En tredje ting, som også mit gamle havde er, at når man kører
det i shutter- og blændeprioritering, kan den maks.. gå til 4 sekunder
i shutteren, man skal over i manuel mode, for at komme højere,
hvor automatikken i øvrigt sagtens kan finde ud af, om der er
for lidt eller for meget lys!

Gad vide om der egentlig ikke snart begynder at komme
mulighed for firmware opdateringer til den slags kamera?
Jeg mener, man kan opdatere en DVD-afspiller til 600,-
ved at downloade en lille fil, brænde den og smide den
i skuffen, så burde det vel også være muligt med et kamera
til 6000,- at smide en fil på kortet, og på den måde lade
kameraet opdatere?

Nå, men ellers virker det bare rigtig godt

Mvh
Thomas H. - www.thhe.dk (galleri opdateret)

Fra : hunters_force

Dato : 21-07-03 17:49

Jeg synes du har helt ret i dine pointer, men man må vel også erkende at
områderne er meget specifikke....det jeg mener er at kameraet derudover
er meget anvendeligt.

/Morten

Fra : Thomas H.

Dato : 21-07-03 18:07

"hunters_force" <hunters_force@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg synes du har helt ret i dine pointer, men man må vel også erkende at
> områderne er meget specifikke....det jeg mener er at kameraet derudover
> er meget anvendeligt.

Ja det virker måske som noget flueknepperi for mange,
og det virker da også fint, men den med blinkeriet, og
den begrænset blændeprioritet, er til stor gene for lige
netop mig :o|

Fra : .J.S...

Dato : 21-07-03 17:52

"Thomas H." <thhe@sol.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> i skuffen, så burde det vel også være muligt med et kamera
> til 6000,- at smide en fil på kortet, og på den måde lade

Det er der flere der gør f.eks Sony DSC-V1.

Så skulle der være et developers kit så kunne man selv kunne skrive sin
software, det kunne være sjovt

mvh/JS

Fra : Thomas H.

Dato : 21-07-03 18:07

".J.S..." <mr_nobody@nowhere.com> skrev i en meddelelse

> Det er der flere der gør f.eks Sony DSC-V1.

Jeg så faktisk, at man kan til C-2500 , men så tager
de sgu penge for det !!! Jeg håber da ikke det er
bug-fix's for så tager man da ikke penge for det

> Så skulle der være et developers kit så kunne man selv kunne skrive sin
> software, det kunne være sjovt

Det ville nok lave megen skade

Fra : "-

Dato : 21-07-03 23:15

---------
Snip

> [...]
> til 6000,- at smide en fil på kortet, og på den måde lade
> kameraet opdatere?
>

> Nå, men ellers virker det bare rigtig godt

Jeg tror bare det er et spørgsmål om tid før Olympus finder ud af det, for
jeg har netop opdateret mit Nikons firmware...

--
Mvh. Lasse
-<VW Polo 1.6>-