Andet multimedie
bentjuul 3670
Skifte mellem Adobe Acrobat og Reader?
Fra : Tine Müller

Dato : 21-07-03 15:43

Jeg har den fulde engelske version 5 og kan simpelt hen ikke finde ud af,
hvordan man gør dette. Jeg har prøvet bl.a. prøvet at trykke på "Handtool"
og alt muligt andet, men ingenting sker, der er hele tiden det samme valg af
værktøjer foroven og ingen oplysninger i proceslinjen. Håber nogen kan
hjælpe?

KH
Tine Müller

e-mail: tinem@email.dk
homepage: http://tine_muller.homepage.dk/

Fra : Anders Rehhoff

Dato : 21-07-03 16:15

Hej Tine

Enten forstår jeg ikke dit spørgsmål, eller også så er der noget du har
misforstået?

Readern er et gratis program til at læse (åbne) PDF filer i. Den store
Acrobat pakke er et program hvori du udover at kunne læse (åbne), også har
forskellige redigerings værktøjer som du kan bruge. Dvs. at Acrobat pakken
både er redigering og læse (reader).

Mvh
Anders

Fra : Tine Müller

Dato : 21-07-03 17:24

"Anders Rehhoff" skrev

> [...]
> forskellige redigerings værktøjer som du kan bruge. Dvs. at Acrobat pakken

Tak for dit forsøg på at hjælpe. Men det skulle altså være muligt og har
også fået det vist engang, men det var til en Mac og jeg bruger Windows.

Det jeg skal bruge det til er, fordi jeg er ved at øve mig i at sende
korrektur med noter m.m. og ville så godt se, hvordan det ser ud for folk,
som modtager disse og kun har alm. reader.

Fra : Anders Rehhoff

Dato : 21-07-03 17:47

Hej Tine

Så hent Readeren på www.adobe.com og installer den på din maskine

Fra : Kurt Brixen

Dato : 21-07-03 19:29

On Mon, 21 Jul 2003 18:46:30 +0200, "Anders Rehhoff"
<artryk@FJERNDETTEpost11.tele.dk> wrote:

>Så hent Readeren på www.adobe.com og installer den på din maskine

Det er måske ikke en god idé. Jeg har set dette i gruppen
comp.text.pdf:

Subject: Re: Acrobat 6 Reader, can it co-exist with FULL Acrobat 4 or
5?

Adobe certainly do not recommend installation of Reader and Acrobat on
the same machine, let alone multiple versions.

In my experience, Adobe Reader 6 will not 'fully' co-exist with
Acrobat 4.
The problem I have is with browser plugins. Now neither Netscape and
IE can find Acrobat, and then crash.

"Howard Kaikow" wrote ...
> Can Acrobat 6 Reader FULLY co-exist with a FULL Acrobat 4 or 5
> installation
> in either Win 98 or Win 2000?

Kurt Brixen

Fra : Ernst Andreasen

Dato : 21-07-03 20:07

"Tine Müller" <tinem@email.dk> skrev i en meddelelse
KLIP
> [...]
> korrektur med noter m.m. og ville så godt se, hvordan det ser ud for folk,
> som modtager disse og kun har alm. reader.

Højreklik på PDF filen. vælg_Åbn med _ Acrobat Reader! ignorer dialogboxen
: (der kan i øjeblikket ikke vises Adobe PDF filer i din Webbrowser på
grund af kofiguratiosprobem. skal acrobat ordne konfigurationsproblemet.
Klik på nej og indstillingen forbliver uændret
M.v.h.
EA

Fra : Thomas Madsen

Dato : 21-07-03 20:03

Kurt Brixen skrev:

> Adobe certainly do not recommend installation of Reader and
> Acrobat on the same machine, let alone multiple versions.

Og det skulle heller ikke være nødvendigt. En PDF set i "den fulde"
Acrobat skulle gerne se ud nøjagtig som i readeren.

Madsen.

Fra : per christoffersen

Dato : 22-07-03 09:14

"Thomas Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote in message

> Og det skulle heller ikke være nødvendigt. En PDF set i "den fulde"
> Acrobat skulle gerne se ud nøjagtig som i readeren.

Det visuelle udseende skulle gerne være magen til.
Men hvis man arbejder med scripting og mere avancerede former for PDF kan
man hurtigt komme ud i ting der ikke fungerer 100% i Readeren, men kun i den
fulde version.

/Per

Fra : Thomas Madsen

Dato : 22-07-03 12:26

per christoffersen skrev:

> Det visuelle udseende skulle gerne være magen til.

Det vil jeg også mene, og som jeg forstod Tines spørgsmål så var
det netop det visuelle udseende som hun ville tjekke i readeren.

> Men hvis man arbejder med scripting og mere avancerede former for
> PDF kan man hurtigt komme ud i ting der ikke fungerer 100% i
> Readeren, men kun i den fulde version.

Det kan man temmeligt sikkert, ja.

Madsen.

Fra : per christoffersen

Dato : 22-07-03 15:05

> Det vil jeg også mene, og som jeg forstod Tines spørgsmål så var
> det netop det visuelle udseende som hun ville tjekke i readeren.

Tine nævner på et tidspunkt noter mm., så jeg ville lige tænke lidt videre

/Per

Fra : Thomas Madsen

Dato : 22-07-03 15:16

per christoffersen skrev:

> Tine nævner på et tidspunkt noter mm., så jeg ville lige tænke
> lidt videre

Det vil jeg vælge at gøre så, indtil der måske kommer lidt mere
information på banen. :)

Madsen.