GVDnet ??
Fra : René Petersen

Dato : 02-04-01 21:25

Hej med jer

Jeg er vildt interessert i og høre om der er nogle som har det nye GVDnet
der har de samme problemer som jeg har, jeg har på ingen tidspunkter haft en
bedre linie end hvis jeg havde valgt en isdn. Det er efterhånden ved at være
som at vinde i lotto bare for at komme på, jeg vil umidelbart tro at
bestyrelsen i GVDnet kunne skrive en tyk tyk bog med undskyldninger om
hvorfor det ikke er iorden endnu, nu er det kommet mig for øre at der er
nogle kunder som ligger med hastigheder vi andre kun har drømt om. Lidt tal:
fra flere forskelige websider har jeg som det højeste haft en download på 25
KB/sek. men det var også et højdepuntk i min 3-4 måneders periode normalt
ligger jeg på 10 til 20 KB/sek. De hastigheder som jeg har hørt der er nogen
der har ligger oppe på 100-200 KB/sek (Vi betaler det samme) Vi har også i
det nye GVDnet fået mulighed for ip telefoni, problemet er her at det er
fuldstændig umulig at føre en samtale da det hakker i talen så du ikke kan
høre hvad som bliver sagt.
Håber at hører fra andre som har GVDnet

Med venlig hilsen

René

Fra : Mogens

Dato : 03-04-01 08:20

On Mon, 2 Apr 2001 22:25:12 +0200, "René Petersen"
<petersen@gvdnet.dk> wrote:

>Det er efterhånden ved at være som at vinde i lotto bare for at komme på,

Hej

Jeg har haft GVDnet i en måneds tid nu og jeg har da ikke bemærket
nogen af de problemer du nævner. Nettet har da været nede i nogen
timer et par gange, men det var jo i deres indkøringsperiode, så det
måtte vel være at forvente.

>De hastigheder som jeg har hørt der er nogen der har ligger oppe på 100-200 KB/sek

Hvis du kigger på GVDnet's hjemmeside, vil du se at den annoncerede
hastighed er 512 kbit, hvilket vil sige en max hastighed på omkring de
55 KB/sek og det er lige præcis den hastighed jeg har kunnet opnå.

Hastigheden skulle blive sat op til 1 Mbit ( 110 KB/sek ) her i
april, men de 200 KB/sek du har hørt om, det må vist være en
aprilsnar.

>(Vi betaler det samme)

Og det er sgu billigt sammenlignet med Stofa

>Vi har også i >det nye GVDnet fået mulighed for ip telefoni,
>problemet er her at det er fuldstændig umulig at føre en samtale da det
>hakker i talen så du ikke kan høre hvad som bliver sagt.

Giv nu lige GVD en chance for at få systemet konfigureret færdigt.
Indtil nu har de jo delt kabler med Stofanet og Stofa blev jo først
pillet fra her i weekenden, så nu kan det da være at det blir bedre.

Mvh Mogens
moveng@gvdnet.dk

Fra : René Petersen

Dato : 03-04-01 10:27

Hastigheden skulle blive sat op til 1 Mbit ( 110 KB/sek ) her i
april, men de 200 KB/sek du har hørt om, det må vist være en
aprilsnar.

Jeg kan fortælle dig at det ikke er en aprilsnar da det kommer fra en som
sidder i GVD´s betstyrelse !! og da du kun har været med i en måned og ingen
probs har der hvor du bor kan du jo have lidt svært ved at udtale dig om
alle de forklaringer vi andre her i Gug området har lagt øre til.

René

Fra : Mogens

Dato : 03-04-01 10:52

On Tue, 3 Apr 2001 11:26:31 +0200, "René Petersen"
<petersen@gvdnet.dk> wrote:

> [...]
>probs har der hvor du bor kan du jo have lidt svært ved at udtale dig om
>alle de forklaringer vi andre her i Gug området har lagt øre til.

Jeg udtaler mig skam ikke om nogen som helst forklaringer som du måtte
have fået, men derimod om de oplysninger som GVD selv giver på deres
website. Der har aldrig været nævnt højere hastigheder end 1 Mbit.
Ihvertfald ikke på nogen af de tidspunkter hvor jeg har kigget på
siden.

Mvh Mogens

Fra : born_to_rock

Dato : 03-04-01 19:14

Jo jo

På de oplysninger jeg fik fra GVD står der at forbindelsen er hurtigere end
både ADSL og ISDN. Den hurtigste ADSL er på 2 m/bit , hvilket jo så må
betyde at gvd som minimum kører 2 m/ bit på hver Router !!!!!

Fra : U. Pedersen

Dato : 03-04-01 23:03

On Tue, 3 Apr 2001 20:14:04 +0200, "born_to_rock" <blaster@sol.dk>
wrote:

> [...]
>både ADSL og ISDN. Den hurtigste ADSL er på 2 m/bit , hvilket jo så må
>betyde at gvd som minimum kører 2 m/ bit på hver Router !!!!!

Tror da vist du skal en tur ind på siden og se hvad de reelt tilbydder
http://www.gvdnet.dk

her et udklip fra Deres faq
**
SP: Hvorfor er hastigheden sat ned til 512 kb?
SV: Fordi der er 2 internetudbydere på nettet og opgraderingen først
kan ske efter 1.april. Derefter forventer vi at hastigheden stige til
max. 1 mb igen.
**

--
   m.v.h.
   U.P.

Problemet i dag er ikke at komme på internettet. Problemet er at komme af igen.

Fra : Johnny Jensen

Dato : 04-04-01 14:56

> [...]
> SV: Fordi der er 2 internetudbydere på nettet og opgraderingen først
> kan ske efter 1.april. Derefter forventer vi at hastigheden stige til

Der er også langt fra 25 Kbyte i sek til 1 Mbit.

Hilsen Johnny

Fra : Mogens

Dato : 05-04-01 06:33

On Wed, 4 Apr 2001 15:55:54 +0200, "Johnny Jensen" <jrj@gvdnet.dk>
wrote:

>Der er også langt fra 25 Kbyte i sek til 1 Mbit.
>
>Hilsen Johnny

Hej Johnny

Nu sammenligner du jo 2 forskellige ting. Nemlig bytes og bits.

25 KB/sek er ca lig med en forbindelse på 225 Kbit

En 1 Mbit forbindelse skulle kunne klare ca. 110 KB/sek
altså kun lidt mere end 4 gange så meget.

Desuden kører GVD kun 512 Kbit for øjeblikket, hvilket
vil sige at det hurtigste du kan køre er omkring 55 KB/sek

Mvh Mogens

Fra : René Petersen

Dato : 05-04-01 06:51

Desuden kører GVD kun 512 Kbit for øjeblikket, hvilket
> vil sige at det hurtigste du kan køre er omkring 55 KB/sek

Læser du de andre indlæg ?? eller sidder du bare og læser GVDnet´s
hjemmeside og giver gode råd og ideer ud fra den ??
Du skal ikke begynde med den diskusion om bytes og bits. Læs sephyr´s indlæg
det ser da ud til at han ved hvad han snakker om (selvom jeg ikke er enig
med ham)

Fra : Mogens

Dato : 05-04-01 08:26

On Thu, 5 Apr 2001 07:51:10 +0200, "René Petersen"
<petersen@gvdnet.dk> wrote:

>Læser du de andre indlæg ??

Ja, selvfølgelig gør jeg det.

>eller sidder du bare og læser GVDnet´s hjemmeside og giver gode råd
>og ideer ud fra den ??

GVD's hjemmeside har mig bekendt ikke noget om forskellen på
bytes og bits. Måske du selv skulle kigge på deres side af og til.

>Du skal ikke begynde med den diskusion om bytes og bits.

Jeg starter ikke nogen diskussion. Jeg gør Johnny opmærksom
på at han blander 2 forskellige ting sammen og får et helt forkert
regnestykke ud af det.

Men OK, jeg kan da godt trække mig ud af diskussionen.
Da du startede tråden forleden, spugte du selv om der var nogen
der havde nogen erfaringer med GVDnet. Du glemte at nævne at
du kun var ude efter bemærkninger fra dem der havde noget
negativt at sige om GVDnet.

Mvh Mogens

Fra : René Petersen

Dato : 05-04-01 08:49

Da du startede tråden forleden, spugte du selv om der var nogen
> der havde nogen erfaringer med GVDnet.

For mig og se vil det være mere rimeligt hvis du selv var fra GVDnet, af
dine indlæg fremgår det du stadig er kunde ved Telia Stofa.

Fra : Mogens

Dato : 05-04-01 09:03

On Thu, 5 Apr 2001 09:48:53 +0200, "René Petersen"
<petersen@gvdnet.dk> wrote:

>For mig og se vil det være mere rimeligt hvis du selv var fra GVDnet, af
>dine indlæg fremgår det du stadig er kunde ved Telia Stofa.

Du læste åbenbart ikke mit første indlæg ordenligt.

Der skrev jeg netop min email addresse som er moveng@gvdnet.dk
for at gøre opmærksom på at jeg selv er på GVDnet, uanset hvor mit
indlæg ser ud til at komme fra.

Grunden til at du mener at jeg stadig er på Stofa er at jeg sender
dette fra min arbejdsplads. Derhjemme har jeg været på GVDnet
i en måned, hvilket jeg også gjorde opmærksom på forleden.

Mvh Mogens

Fra : Johnny Jensen

Dato : 05-04-01 15:12

Kære lille Mogens

Kb/sek betyder kilobit per sekund.
1 bit er lig med et 0 eller et 1 tal, og 1 kilobit er lig
med 1024 bit. Normalt går der 8 bit på en byte.

Du skal ikke komme her og sige at jeg ikke ved hvad jeg
snakker om. Jeg har en download på 25 Kbyte
og andre kører på mellem 100 - 200 Kbyte.

For mig at se er der et meget stor spring. Hvis jeg var
tilfreds med det havde jeg fået en ISDN.
Så kunne jeg da modtage post hver dag. !!!!!!

Fra : Christian Laursen

Dato : 05-04-01 15:18

"Johnny Jensen" <jrj@gvdnet.dk> writes:

> Du skal ikke komme her og sige at jeg ikke ved hvad jeg
> snakker om.

Kunne du så ikke gøre os den tjeneste at læse
http://www.usenet.dk/netikette/quote.html, så du også
ved lidt om at skrive på news?

Christian Laursen

Fra : Mogens

Dato : 06-04-01 07:34

On Thu, 5 Apr 2001 16:12:00 +0200, "Johnny Jensen" <jrj@gvdnet.dk>
wrote:

>Kære lille Mogens

Ih, sikke høflig du er.

>Kb/sek betyder kilobit per sekund.

Jeg har skam heller aldrig påstået andet.
Jeg gjorde dig bare opmærksom på at du sammenlignede bytes og bits
i den samme sætning.

>Du skal ikke komme her og sige at jeg ikke ved hvad jeg snakker om.

Endnu engang læser du noget som jeg ikke har skrevet. Jeg har aldrig
påstået at du ikke vidste hvad du taler om.

>Jeg har en download på 25 Kbyte og andre kører på mellem 100 - 200 Kbyte.

Så forklar mig lige hvordan man henter 200 Kbyte med en 512 Kbit
forbindelse som er det GVD leverer for øjeblikket. 512 / 8 = 64 Kbyte
hvilket passer meget godt med de 56-58 Kbyte/sek som jeg kan
downloade med. Der går jo nogle bytes til overheads osv.

Mvh Mogens
- - - - - - - - - - - - -
"Ingen er for store til at udvise venlighed og høflighed...
Men nogen er for små."

Fra : Johnny Jensen

Dato : 06-04-01 20:35

> [...]
> hvilket passer meget godt med de 56-58 Kbyte/sek som jeg kan
> downloade med. Der går jo nogle bytes til overheads osv.

Mon ikke du skal tage det der står på deres hjemmeside
med et gram salt. Jeg har snakker med en fra bestyrelsen
og han havde en download på 1,4 Mbit.

Fra midt i december og til først i januar var jeg oppe på
download på 315 Kbyte/sek.
Og det er da lidt mere end 1Mbit.

Men fra først i januar faldt min download til 20 - 40 Kbyte/sek
Bare lige fra dag til dag. Og siden har jeg ikke været over de 40 Kbyte.

Fra : Johnny Jensen

Dato : 06-04-01 20:42

Jeg har snakket med vores formand og han lover at vi vil få de
samme hastigheder her i gug som de andre har lige efter påske.

Så jeg vil lige vente og se hvad der sker.
Håber at det lykkes for ham.

Fra : \\/PinBall\\/

Dato : 03-04-01 09:21

Kort og godt .......... GVD sucks BIIIIIGGG TIME ,

Kan nikke genkendende til at det er et held i lotteriet om det lige
overhovedet virker idag.

Nu har min mail været nede siden fredag ? ? Sagen er den at jeg har 4 mail
adresser der blot hedder xx@gvd.dk ..... Har hørt nogen undskyldninger om at
de ligger på en gammel stofa server og lige skulle flyttes vi venter . suk !
Har gennem an anden kammerat der har samme type adresse hørt nogen om at vi
skulle skifte adresse til xx@gvdnet.dk ...... Det er ikke særligt fedt først
en fandens bøvl med at komme sin stofa adresse til livs så det her ..
UPROFESSIONELT så batter. Forsøger man at ringe til dem ....... optaget
optaget optaget ......... nej den går ikke ... ok de kører antenneforeningen
på forenings basis fair nok men de er slet slet ikke klar over hvad de har
gabt over ved at tage i net ind også. Min hastighed er dog nået et stykke
over det du beskriver, men er typisk ikke over 50 KB/sek ........ Der er
fandens langt op til hvad de lover , men oki det bliver svært at finde nogen
sites der er fuldt hul igennem til ,,,,,,,,,, men stadigt
gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaab.

Straks værrer er det for dem der vil spille på nettet , ingen global IP
medfører ingen spil ! ! Hurra

Jeg var tit vant til at jobbe hjemmefra dette krævede at der blev sendt en
del filer frem og tilbage, dette brugte jeg så ICQ til, men nææh nej man kan
ikke modtage filer længere fra andre brugere end dem på GVD ..... Hurra .
Foresten lovede formanden mig en løsning herpå allerede i januar måned ? ?
Men efter at have rykket for et svar ca. 5 gange pr. mail uden at få et
eneste svar , jaaaaaaaa' så tænker jeg mit............ Hurra

Net meeting ........ nej nej Ingen global IP Hurra GVD

Og undskyldninger ........ ja de er ufattelige , og har man et teknisk
spørgsmål ? ? Æhh Æhhh bævre jeg er altså ikke ekspert og yak yak .... HURRA
for det.

På et tidspunkt havde mit net komplet været nede i 5 dage i træk , endeligt
fik jeg fat på formanden pr. telefon og brokkede mig lidt ,... bla bla jeg
fik jo faktisk overhovedet ikke hvad jeg betalte for ......... HOLD NU FAST
svaret var at hvis ikke jeg var tilfreds kunne jeg jo bare komme og aflevere
min router igen ...... aldrigt har jeg skidt så tyndt og så så længe de
forretnings metoder skal man lede længe efter.

Umiddelbart lyder de 175 vi giver pr. måned billigt , det var det også hvis
det virkede NOT ! , Men samtidigt er 175 kr alt for meget hvis man kun
bruger sin forbindelse en lille smule , så fungerede Stofas flex-rate noget
bedre for de personer.

Og IP-telefonen ,,,,,, tjaaaaaaaaaaa' de gamle NMT telefoner lød jo som 18
karats dolby souround til en sammenligning.

Fik jeg valget mellem at få et alternativ til GVD ............. gæt hvad jeg
ville vælge.

Ja jeg kan jo ikke skrive en mail adresse på ......... den virker alligevel
ikke , og gad vide hvad den skal ændres til næste uge ?

Hygge jer

Janner

Fra : Jens

Dato : 05-04-01 22:51

Hvis du er så utilfreds, hvorfor gør du så ikke selv noget ved det ? Så vidt
jeg er orienteret (og ret mig gerne hvis jeg tager fejl !), så er GVDnet en
forening. En forening er ikke en forretning man køber noget af, men en
sammenslutning af folk som sammen betaler noget for noget. Typisk er den
drevet af frivilligt ulønnet arbejdskraft, og derfor kan man typisk ikke
forlange noget med mindre man selv giver en hånd med !
Derfor kan du evt. henvende dig til formanden i jeres forening, og sige at
du gerne vil hjælpe med så foreningen får et bedre system.

M.V.H.

Jens

PS: Jeg har overhovedet ingen forbindelser eller noget at gøre med GVDnet.
Er bare træt af folk som er medlem af en forening, som bare forlanger og
forlanger uden selv at yde en indsats i foreningen udover at betale
kontingent !!!

Fra : René Petersen

Dato : 09-04-01 21:13

Og hvad fik jeg så ud af det !!! Snarlig ADSL

René

?

Fra : sephyr

Dato : 03-04-01 10:18

Hej Rene
Der er sikkert mange der kunne skrives tykke bøger om, men vores bestyrelse
har fået til opgave at skaffe os Danmarks bedste og billigste
internetforbindelse hvilket jeg også tror vil lykkes dem hvis de ellers kan
få arbejdsro og lidt tid til det.
De høje hastigheder på nettet er nu ikke helt hen i vejret her er mine
efter wek-ends opgradering, og de er da ikke så ringe endda.
Testdata hentetid : 0.27 sekunder Testdata størrelse : 50 Kilobyte binære
data Anslået liniehastighed : 1511.1 Kilobit per sekund Overførselshastighed
: 185.2 Kilobyte per sekund
Måledata for denne hastighedstest
Testdata hentetid : 0.71 sekunder
Testdata størrelse : 50 Kilobyte binære data
Anslået liniehastighed : 574.6 Kilobit per sekund
Overførselshastighed : 70.4 Kilobyte per sekund
Den gennemsnitlige hastighed er udregnet til 826 Kilobit per sekund over 3
målinger.
Den dårlige lyd i tlf. forbindelsen skyldes at der skal laves prioritering
på nettet.
Der er også lokale problemer og du bor måske i et sådant område men husk
lige vores område er geografisk større end Alborg så det kan tage nogen tid
at finde fejlene frem.
MVH. Sephyr

Fra : René Petersen

Dato : 03-04-01 10:40

, men vores bestyrelse
> har fået til opgave at skaffe os Danmarks bedste og billigste
> internetforbindelse hvilket jeg også tror vil lykkes dem hvis de ellers
kan
> få arbejdsro og lidt tid til det.

Det ville jeg også gerne give dem hvis jeg havde et nogenlunde stabilt net
(som det du har) men da jeg snart på tredie måned er nød til at bruge min
telefon forbindelse, og har måttet oprettet et opasia abonement bare for at
have it forbindelse til omverdenen, er det svært for mig bare at læne mig
tilbage og give dem tid. Det med at vi har givet bestyrelsen i Gvd til
opgave at finde det bedste og billigste internet er en sandhed med
modifikationer. Det drejede sig om at Stofa ikke ville levere net til os
hvis de ikke fik mulighed for at overtage TV delen også det er hvad jeg har
hørt !!!

René

Fra : Johnny Jensen

Dato : 03-04-01 18:01

Hej Sephyr

Du kan da kun være glad for GVDNet.

Jeg har været på siden midt i December,
de første 14 dage havde jeg noget der lignede
men fra først i januar faldt den til 20 - 30 Kb i sek.
Bare lige fra dag til dag.

Jeg ringede ned til vores kære formand, ja det gjorde
jeg nogle gange, men hver gang fik jeg en ny forklaring.

Jeg har sendt E-Mail, og ved du hvad svaret var
" DET KOM OP IGEN. " Huraaaaa
Ja op på en download på 20 - 30 Kb

Så fik jeg af vide at det var fordi at der var 2 udbydere.
men nu er stofa her ikke mere og min download kommer
nu op på ca 25 Kb i sek.

Hilsen Johnny

Fra : \\/PinBall\\/

Dato : 04-04-01 16:02

Hurraaaaaaaaa nu er min mail xx@gvd.dk kommet op igen ........ Det var
dæleme på tide. Nu skal man bare have folk om adresseret fra den jubii mail
man snart er vant til at satse på sammen med sin modem forbindelse .....
suuuuuk !

Det er fandme uhyggeligt do'

Fra : U. Pedersen

Dato : 04-04-01 21:11

On Tue, 3 Apr 2001 19:01:25 +0200, "Johnny Jensen" <jrj@gvdnet.dk>
wrote:

>Hej Sephyr
>
>Du kan da kun være glad for GVDNet.

Det burde du da vist også værer ?
>Jeg har været på siden midt i December,
>de første 14 dage havde jeg noget der lignede
>men fra først i januar faldt den til 20 - 30 Kb i sek.
>Bare lige fra dag til dag.
Hvis du har været på siden december som du påstår, vil jeg så påstå at
du har været "tester".
Så hvormeget har du så betalt for den ydelse ? 0,- kr. hvis jeg gætter
rigtig

Fra : :-:Janner®:-:

Dato : 04-04-01 23:39

Æhh 0 kr. ja sammen med det gamle stofa abb........... øhm ok ! Måske skulle
jeg flytte igen til et sted hvor jeg igen kan få stofa.

De havde support

De havde stabilitet

De havde hastighed

De havde ikke gabt over noget de slet slet slet ikke kunne gabe over

Suuuk

Fra : René Petersen

Dato : 05-04-01 06:42

Så hvormeget har du så betalt for den ydelse ? 0,- kr. hvis jeg gætter
rigtig

Vi skulle stadig betale abonoment til stofa til den 31/3 samtidig har vi
måttet oprette opasia abonoment og bruge vores telefon til at være på nettet
med, jeg vil tro det er ca. 4-5 uger hvor vi ikke skulle betale for GVDnet i
testperioden. Men når det er sagt er det vel ikke ensbetydende med at det er
rimeligt at vi her den 5. april 2001 stadig ikke har et GVDnet som vi har
fornøjelse af.
Eksempel: En kammerat og jeg gik iaftes ind på den samme hjemmeside (han har
GVDnet i Frejlev og jeg har i Gug) Vi prøvede at hente de samme filer Han lå
på en hastighed omkring 95KB/sec mens jeg på de samme filer lå med 7KB/sec
og ikke nok med det gav han udtryk for at det ikke kørte så godt som det
plejer. Vi har også sendt en del forespørgsler til GVDnet´s bestyrelse om
hvad de gør ved problemet, men for mig virker det som om de er bedøvende
ligeglade med et enkelt område vi hører ihvertfald ikke fra dem. Jeg ville
mene at det var god skik og give os en besked heroppe i Gug om hvad grunden
er til at vores net ikke kører som lovet.

René

newsvmctsr1mlqgc667gdpigish41540i22d@4ax.com...

Fra : Jens

Dato : 05-04-01 22:56

> [...]
> mene at det var god skik og give os en besked heroppe i Gug om hvad
grunden
> er til at vores net ikke kører som lovet.

De har sikkert mere fornuftige ting at få tiden til at gå med, som f.eks. at
få nettet til at køre end at svare på breve fra tåbelige medlemmer.
Hvis man er medlem af en forening og man synes noget ikke virker, så må man
selv give en hånd med istedet for at brokke sig til andre (ulønnede)
medlemmer som arbejder aktivt for foreningen.

Jens

Fra : :-:Janner®:-:

Dato : 05-04-01 23:52

Tåbelige medlemmer ?

Helt ærligt så var det første ord jeg kom til at tænke på da jeg læste din
bemærkning : narreh## .........Om det er ulønnet eller ej er jeg flintrende
ligeglad med. At udbyde internet er åbenbart noget de har gabt for højt over
......... Det klarer det ihvertfald MEGET dårligt . - Og jeg og andre får
ikke en ydelse som vi betaler for ? ?

Brokbreve fra tåbelige medlemmer ......... du syntes jeg er en tåbe ? ok jeg
undlader at kommentere der videre. De ting jeg har spurgt om UDEN at få en
skid svar er tekniske og meget relevante ting. Ting som der er en meget
væsentlig forringelse fra da jeg kørte Stofa. Jeg har været med på Stofa
allerede fra starten og har aldrig haft grund til brok.

Hvis ikke GVD kan klare skærene ......... tjaaaaaaaa' så har de gjort i
nællerne , andet er der ikke at sige til det. Danmarks hurtigste og
billigste internet ... Hah der er hverken billigt (kun billigt for dem der
downloader en masse dvs. + 4 gb i forhold til flexrate) ......... Hurtigt
........ in your dreams ............ Hastigheden er forringet væsentligt,
stabiliteten er lig 0. Indberegnet i den pris jeg og andre giver skal
plus'ses de regninger jeg får når jeg er nød til at bruge min World Online
telefon forbindelse. Jeg er skuffet ! ! Så er det sagt ... Og den dag der
står et alternativ til GVD og banker på min dør ......... Tjaaaaaaaa' så gæt
hvad der sker med min netforbindelse + at der nok kommer en parabol op
istedet på vægen.

Mvh.

Janner

Fra : U. Pedersen

Dato : 06-04-01 14:15

On Fri, 6 Apr 2001 00:52:25 +0200, ":-:Janner®:-:" <ask@me.com> wrote:

> [...]
>hvad der sker med min netforbindelse + at der nok kommer en parabol op

Ja og den dag Nørre Tranders Antenneforening dropper Sofa og få en
løsning ala GVD eller Klarup, så dropper jeg helt klart mit CyberCity
xdsl.
Hvor går man hen og får for 175,- fri download ?

Fra : Rasmus Waehrens

Dato : 06-04-01 16:06

U. Pedersen <ulf.pedersen@it.dk> wrote:

[KLIP - alternativ til GVDnet]
> [...]
>xdsl.
>Hvor går man hen og får for 175,- fri download ?

Fri download og fri download. I betingelserne til GVDnet står der
klart og tydeligt, at de kan opsige abonnementet til enhver tid, hvis
de skønner at man belaster nettet for meget.

Jeg ville også gerne have beholdt Stofanet, idet FlexRate grænsen på
de 4 Gb og 200 kr. om måneden passede perfekt til mit forbrug. Istedet
må jeg konstatere, at jeg nu betaler 175 kr. om måneden, men har
tilgengæld konstateret følgende nedgradering (forhåbentligt
midlertidigt, da de fleste skyldes GVDnets firewall):

- Stofanets "stabilitet" (jeg har måtte prøve tre gange på at hente
knap 200 indlæg i denne gruppe ned)
- ingen muligheder for opsætning af webserver
- ditto FTP
- man kan ikke sende filer vha. ICQ
- VPN duer ikke
- hastigheden er dalet til ca. 1/3 (jeg har svjh aldrig hentet en fil
med GVDnet med en hastighed over 40 kb/s, og som oftest meget lavere -
ca. 10-20 kb/s)
- ingen webmail, forward
--
Rasmus Waehrens
Prophet on a mission from HesteFest.dk

Fra : Per Trilling

Dato : 08-04-01 23:32

Jeg har læst alle indlæg og kan som bruger af GVDNET siden den 060201 kun
sige en ting - der er en gang gør det selv hele skidtet og i morgen
afleverer jeg min router.
Jeg brugte før Stofanet og det var en verden til forskel - de overholdt
altid hvad de lovede.
GVD kører kun ustabilt og til de fleste tider langsommere end ISDN - ja jeg
har målt gennem flere servere.
To telefonnumre fik jeg efter 6 uger rykkeri med skiftende forklaringer og
de virkede skú heller ikke.
Derude på GVD-nettet er der i øjeblikket folk, der har fået fjernet deres
mail-adresse uden varsel og ikke kan få den nye til at virke - selvfølgelig
ude support.

Morale - mød op på generalforsamlingen en gang i november 2001 og giv
bestyrelsen besked om deres dårlige handlinger.
Det hjælper ikke at indkalde til ekstraordinær generalforsamling, da man
skal bruge 25 % af medlemmerne og det er af hele antenneforeningen.

Med venlig hilsen

Per Trilling Lassen.
engang GVD-bruger..

Fra : :-:Janner®:-:

Dato : 09-04-01 10:53

Jeps regn med mig og en del andre på generalforsamlingen,,,,,,,,,,,, hvis
jeg har tålmodigheden indtil ! !

Janner

Fra : René Petersen

Dato : 09-04-01 21:26

>Derude på GVD-nettet er der i øjeblikket folk, der har fået fjernet deres
>mail-adresse uden varsel og ikke kan få den nye til at virke.

Og når vi så endelig engang imellem kan hente vores post, ja så er der lige
sket en fejl og vores post er gået tabt. Det er for amatøragtigt
Så jeg tilslutter mig moralen om at møde op til general forsamlingen.

René

Fra : sephyr

Dato : 09-04-01 22:47

Det lyder godt så er der en brokrøv mindre.

Mvh. Sephyr

Fra : Per Trilling Lassen

Dato : 10-04-01 23:02

Til sephyr

Brok er flere ting og vi er vel nogle stykker, der ikke kan se det rimelige
i at vores antenneforening skifter udbyder til noget der har en stabilitet,
der er telegrafen ligeværdig.
Men se nu blot tiden an, når nu den glimrende telefoni får førsteretten til
jeres dejlige net og Jeres download bliver skubbet over bag skabet og Jeres
mails går samme vej.

Med venlig hilsen

Per Trilling