Advarsel mod SHG
Fra : Knud

Dato : 21-07-03 04:06

Hej.
Inden I evt. skulle finde på at handle med firmaet SHG så læs lige
kommentarerne om firmaet på linken:
http://groups.google.com/groups?q=%22shg%22&hl=da&lr=lang_da&ie=UTF-8&start=
0&sa=N
Her er beskrevet mange uheldige handler.
Servicen er fin og hurtig ved bestilling og indtil varen er betalt, men skal
man have byttet/erstattet defekte ting er servicen absolut ophørt. Der er
lange leveringstider og megen kævl og skreven frem og tilbage inden der sker
noget.
Havde jeg læst indlæggene havde jeg aldrig givet mig i kast med SHG. Nu
kører jeg rundt i cirkus'et med en defekt leveret hardware, der 4 uger efter
købet ikke er blevet erstattet. - En klage til forbrugerstyrelsen tager
tid men er eneste udvej.
Så benyt i egen interesse andre forhandlere på nettet. Der er trods alt en
hel del seriøse.

Thomas

Fra : Peter Martinsen

Dato : 21-07-03 04:23

Har du en link der virker ?

Fra : Thomas Nielsen

Dato : 21-07-03 04:57

Linken virker fint for mig

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 21-07-03 06:34

Peter Martinsen wrote:

> Har du en link der virker ?

det skulle det her gerne:
<http://groups.google.com/groups?q=%22shg%22&hl=da&lr=lang_da&ie=UTF-8&start=0&sa=N>

mvh

Jesper Brunholm

Fra : Gismo

Dato : 21-07-03 06:19

"Knud" <knud@sol.dk> skrev i en meddelelse news:bfflb0$cd1$1@sunsite.dk...
> Hej.
> Inden I evt. skulle finde på at handle med firmaet SHG så læs lige
> kommentarerne om firmaet på linken:

Så vil jeg fraråde chippen og itbutikken !
(tog mig 3 dage at få byttet et defekt mobo hos SHG)

Gismo

Fra : Bjarke Ravn-Jonsen

Dato : 21-07-03 07:34

In news:bfft3n$oqk$1@sunsite.dk ,
Gismo <stivnisse@[XXXX]hotmail.com> typed:
> Så vil jeg fraråde chippen og itbutikken !
> (tog mig 3 dage at få byttet et defekt mobo hos SHG)

Ja sådan er det jo altid... Jeg har personligt kun gode erfaringer med
shg.dk og bruger dem til alle mine indkøb, men der er jo altid nogle der er
uheldige
--
/ Bjarke
http://www.setiathome.dk

Fra : Gismo

Dato : 21-07-03 07:37

"Bjarke Ravn-Jonsen" <usenet@mandril.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>

> Ja sådan er det jo altid... Jeg har personligt kun gode erfaringer med
> shg.dk og bruger dem til alle mine indkøb, men der er jo altid nogle der

Købte skærm og ram hos dem for et par uger siden -og jeg vil handle hos dem
næste gang og gangen efter ... Ingen problemer her fra ... !

Gismo

Fra : Daniel Andersen

Dato : 21-07-03 14:36

> Købte skærm og ram hos dem for et par uger siden -og jeg vil handle hos
dem
> næste gang og gangen efter ... Ingen problemer her fra ... !

Nej, men det er jo hellr ikke defekt - Det er først der man mærker det!

Fra : Gismo

Dato : 21-07-03 14:41

"Daniel Andersen" <daniel-sanNO@SPAMvip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> dem
>
> Nej, men det er jo hellr ikke defekt - Det er først der man mærker det!

Som jeg skrev før var et mobo defekte. gik en lille uge så fik jeg et nyt -
ingen problemer med deres service her fra.
Hos itbutikken tog det 1½ måned at få byttet et andet defekt mobo (det blev
sendt ind 3½ uge efter det var købt)

Gismo

Fra : Mac

Dato : 22-07-03 09:20

"Gismo" <stivnisse@[XXXX]hotmail.com> wrote in message

> "Daniel Andersen" <daniel-sanNO@SPAMvip.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse

Har fået byttet 3½ tomme HD 2 gange hos SHG uden noget knas overhovdet, kan
ikke sige andet end godt om den service.
At den skulle byttes 2 ange kan man jo ikke klantre dem for det er jo bare
IBM der syntes det var sjovt at lave diske der holdt ½ år :(

Allan

Fra : Ukendt

Dato : 22-07-03 22:35

"Bjarke Ravn-Jonsen" <usenet@mandril.dk> wrote:

> [...]
>shg.dk og bruger dem til alle mine indkøb, men der er jo altid nogle der er

Jeg har handlet hos dem et par gange, og forløbet har hver gang været
100% tilfredsstillende.

Fra : Per Moreau

Dato : 23-07-03 00:33

<Ken Sørensen> skrev i en meddelelse

> Jeg har handlet hos dem et par gange, og forløbet har hver gang været
> 100% tilfredsstillende.

Ditto her, jeg har aldrig haft et eneste problem med dem, og
jeg har været kunde hos dem i et par år nu.
Selv ved fejlkøb og derefter ombytning er det gået som smurt.
Jeg vil anbefale SHG til hver en tid pga den gode service de giver.
Så også 100% tilfredshed her hos mig.

Fra : Thunderbird[7100]

Dato : 21-07-03 08:53

On Mon, 21 Jul 2003 05:06:00 +0200, "Knud" <knud@sol.dk> wrote:

> [...]
>tid men er eneste udvej.
>Så benyt i egen interesse andre forhandlere på nettet. Der er trods alt en

Jeg kan godt genkende dit problem. Jeg har heller ikke haft andet end
problemer med SHG.dk. Både med et defekt Mb og en CPU køler som de
påstod sagtens kunne køle min CPU, men som slet slet ikke slår til (og
jeg er desværre nødt til stadig at brugde den da jeg ikke har fundet en
værdig konkurrent endnu selvom at det er ved at være på tide.
Flemming Jacobsen
(Mulig mangel på mellemrum skyldes defekt tastatur)

Fra : Peter Hansen

Dato : 21-07-03 08:51

Jeg har handlet med SHG 5-7 gange. Én af gangene returnerede jeg varerne, og
pengene kom efter en lille uges tid. Hurtigere kan det vel ikke gøres i
praksis?

Jeg er godt tilfreds. Varerne er i alle tilfælde kommet dagen efter
bestillingen.
Personligt vil jeg hellere handle dér end f.eks. ComputerCity, der - som jeg
husker det - kræver 10% (?) for at tage en vare retur.

v.h.

Fra : MadsX

Dato : 21-07-03 13:21

Jeg købe i sin tid et camera ved shg... Det virkede i en uges tid, men så
kunne jeg ikke tænde det lige pludseligt..
Jeg fik det byttet uden problemer og på kort tid. Jeg fik endda et lidt
bedre camera (nok en fejl fra deres side, men jeg klager ikk )

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 21-07-03 13:52

> Så benyt i egen interesse andre forhandlere på nettet. Der er trods alt en
> hel del seriøse.

Pis og papir med dig - jeg skulle have byttet min Palomino XP1800+, der
pludselig stod af (køleren dejsede af - skide monteringssystem) - 5
arbejdsdage efter jeg sendte den, fik jeg en ny CPU tilbage. Endda en
revision nyere - en Thoroughbred.

Jeg gider ikke klage, så.!

// Troels

Fra : Daniel Andersen

Dato : 21-07-03 14:38

> [...]
> tid men er eneste udvej.
> Så benyt i egen interesse andre forhandlere på nettet. Der er trods alt en

Bare klag løs - SHG stinker!

Fra : Steen

Dato : 22-07-03 20:52

Jeg brænde et MSI bundkort af i forbindelse med en bios opdatering (som jo
ellers er på eget ansvar)
SHG ville sende det til MSI og forsøge at få et nyt.
Da jeg ikke ville vente for længe, foreslog jeg at jeg købte et nyt og at vi
så kunne snakkes ved senere når de havde hørt fra MSI.
Dagen efter havde jeg et nyt bundkort og ca. 3 uger senere fik jeg tilsendt
en check med det fulde beløb.

Godt gået SHG.

/Steen

Fra : Thunderbird[7100]

Dato : 23-07-03 10:12

> [...]

>tid men er eneste udvej.
>Så benyt i egen interesse andre forhandlere på nettet. Der er trods alt en

Jeg har købt en CPU køler hos dem som ifølge dem burde kunne køle en
1500 Mhz og det gav de mig garanti på at det kunne den. Jeg går så ind
på AMD's hjemmeside efter at jeg har samlet den benævnte maskine finder
jeg ud af at amd maksimum anbefaler den til 1333, og min CPU er så en
1400.

Jeg tager så kontakt til SHG som kun vil ombytte den såfremt at der ikke
er noget støv på den, til trods for at det faktisk er dem der har begået
en fejl.

Jeg har også haft købt et bundkort hos dem hvor at AGP porten aldrig har
haft virket. Jeg har dog aldrig haft mulighed for at teste det før at
jeg fik mit GF4 kort og da jeg så fandt ud af at det AGP porten ikke
virkede og aldrig havde gjort det tog jeg kontakt til SHG som var
absolut uvenlige og ikke gad hjælpe mig.

Og desuden så render de fra deres aftaler de laver med deres kunder.

Fra : Tboom

Dato : 23-07-03 17:14

> [...]
> Mvh
> Flemming Jacobsen
> (Mulig mangel på mellemrum skyldes defekt tastatur)

Jeg har nu på femte uge et mainboard til ombytning hos dem og trods rykkere
får man ikke andet svar end at den er hos deres leverandør og at de ikke
aner hvor lang tid det tager, og de ikke har tid til at rykke for det.

DÅRLIG SERVICE, men gode priser og leveringstider.