lukke for vandet
Fra : land

Dato : 20-07-03 19:15

Må vandværket godt lukke for vandet, når der mangler betaling ?

Fra : Frej Jensen

Dato : 20-07-03 19:59

On Sun, 20 Jul 2003 20:15:06 +0200, land wrote:

> Må vandværket godt lukke for vandet, når der mangler betaling ?

Ja, Ligesåvel som elværket må lukke for din strøm!..
Efter x. antal advarsler, og et (par) incassobesøg...

Fra : land

Dato : 20-07-03 20:11

"Frej Jensen" <root@nospammelegespace.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, Ligesåvel som elværket må lukke for din strøm!..
> Efter x. antal advarsler, og et (par) incassobesøg...

Det var lige netop det jeg søgte der skal vel komme et par advarsler først?

Fra : alexbo

Dato : 20-07-03 20:46

"land" <liine@ofir.dk> skrev

> Det var lige netop det jeg søgte der skal vel komme et par advarsler
først?

Ikke nødvendigvis

http://147.29.40.90/DELFIN/HTML/B1998/0083705.htm

§ 7. Betaler brugeren ikke driftsbidrag inden for den fastsatte frist, kan
det almene vandforsyningsanlæg lukke for vandtilførslen til enheden. Senest
når det skyldige beløb, herunder udgifter forbundet med afbrydelse og
reetablering af vandforsyningen og eventuel depositumbetaling, jf. stk. 2,
tillige med renter beregnet i henhold til lov om renter ved forsinket
betaling m.v., er betalt, skal genåbning finde sted.

mvh
Alex Christensen