Arveret i Tyskland
Fra : Karg

Dato : 19-07-03 15:41

Hej

Det drejer sig om min far der boede i tyskland med hans kone (ikke min
mor). Han døde for et år siden, uden jeg har hørt om det.
Jeg undrede mig over jeg ikke hørte fra ham og når jeg ringede til ham blev
røret lagt på. Derfor tog jeg derned og hørte det så fra hans vicevært at
han var død Spørgsmålet er så om jeg skal arve da jeg er hans eneste barn og
der ikke er andre børn. Engang nævnt han noget om et testamente hvor jeg
stod i.

Hvor finder jeg noget om arveret i tyskland?
Hvem kan jeg henvende mig til da hans kone åbenbart ikke vil vide af mig ?
Mvh
Karg

Fra : Jesper

Dato : 20-07-03 04:03

"Karg" <karg@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvor finder jeg noget om arveret i tyskland?
> Hvem kan jeg henvende mig til da hans kone åbenbart ikke vil vide af mig ?

Hans *nye*kone arver - sidder i uskiftet bo - som i DK
Du arver først når konen er død, hvis ikke hun har formøblet det hele væk !

Fra : Else Holm

Dato : 20-07-03 07:25

"Jesper" <devnull@sunsite.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>>
> Hans *nye*kone arver - sidder i uskiftet bo - som i DK
> Du arver først når konen er død, hvis ikke hun har formøblet det

Jeg kender ikke til reglerne i Tyskland, men i DK har man kun ret til
at sidde i uskiftet bo med _fælles_børn - så i dette tilfælde skulle
Karg
i hvert fald have haft udbetalt sin tvangsarv i forhold til faderen,
hvis han
efterlader sig noget.

--
Else

Fra : Fly Christensen

Dato : 21-07-03 11:14

On Sat, 19 Jul 2003 16:41:22 +0200, "Karg" <karg@tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
>
>Hvor finder jeg noget om arveret i tyskland?
>Hvem kan jeg henvende mig til da hans kone åbenbart ikke vil vide af mig ?

Hvis du kan lidt tysk:

Bernd Albrecht
Dr. Martina Mardini-Müther
Grosse Strasse 63
24937 Flensburg

Tlf: 0049 461-13401

Fly

--
In space nobody will hear your cream

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 21-07-03 18:55

Karg wrote:

> Hvor finder jeg noget om arveret i tyskland?
> Hvem kan jeg henvende mig til da hans kone åbenbart ikke vil vide af mig ?

Den er fa'me svær, men retshjælpen, udenrigsministeriet,
en billig tysk advokat,
prioriteret rækkefølge,

men jeg aner intet om det, jeg blev hjulpet i en konkret sag af en gml
dansk skattemand (han er pensioneret, der vidste møj om det

Men.- langskud, hvad med EU kontoret, de er så vilde med integration.

--
Med venlig hilsen Erik G. Christensen
Rådgiver for flere danske svinebønder.

Fra : NRA

Dato : 24-10-03 23:47

Medmindre du selv kan tale/forstå tysk, vil jeg anbefale dig at henvende dig
til en advokat, med samarbejdspartner i Tyskland, eller en dansk advokat
med forstand på tyske retsforhold så hurtigt som muligt. Hvis boet først er
afsluttet, og der ikke er udvist svigagtige forhold hos dem som har arvet
efter din far, vil der formentlig ikke være mulighed for at tage arv efter
din far.

/NRA