Dansk USB tastatur problem
Fra : Toke Riis Ebbesen

Dato : 08-12-00 12:40

Hej
Jeg braendte forleden mit adb-tastatur af, og har indtil videre laant et
MacAlly iKey USB tastatur (med dansk tastaturlayout).

MEN det vil af en eller anden grund ikke skrive danske tegn.

Og det selvom jeg har forsikret mig, at dansk er valgt i Keyboard
kontrolpanelet, og har installeret de seneste Apple USB AdapterCard drivere,
Apple game sprockets og MacAllys iMediakey drivere.

Hvad kan problemet skyldes, og kan det fikses?

(Jeg koerer en *muteret* PM7300 med powerlogix g3kort, belkin pci til usb
adapter, voodoo3/kort, og engelsk system 9.04.)

Med andre ord - HJAELP!!

-Toke

Fra : Ulrik Mailand

Dato : 08-12-00 16:38

in article B6568731.C9D%tokere@bigfoot.com, Toke Riis Ebbesen at
tokere@bigfoot.com wrote on 08/12/00 12:40:

> [...]
>
> (Jeg koerer en *muteret* PM7300 med powerlogix g3kort, belkin pci til usb
> adapter, voodoo3/kort, og engelsk system 9.04.)

Jeg er bange for du aldrig får det til at virke....

Jeg har arbejdet med det samme problem og enden på historien blev at apple
sagde man ikke kunne køre med et usb-tastatur på en ikke-usb-født mac.

Det er muligt der er sket noget siden da, det er snart et år siden jeg
rodede med det, men jeg tror ikke du skal skrue forventningerne for højt op.

Venlig hilsen

--
Ulrik Mailand
Systemadministrator.

Fra : Johnny Louis

Dato : 08-12-00 17:26

Ulrik Mailand <ulrik@mailand.dk> wrote:

> [...]

> rodede med det, men jeg tror ikke du skal skrue forventningerne for højt op.

I en tråd længere nede var der en masse flinke mennesker fra denne
gruppe der forsøgte at hjælpe mig med samme problem, uden at det
lykkedes.
Jeg løste problemet med æ, ø og å vha. QuicKeys og det fungerer så jeg
ikke tænker over problemet.
Genstart og quit af programmer klarer jeg med et gammelt adb tastatur
under skrivebordet.

Med venlig hilsen
Johnny Louis

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 08-12-00 20:52

Johnny Louis <bendata@postman.dk> wrote:

> I en tråd længere nede var der en masse flinke mennesker fra denne
> gruppe der forsøgte at hjælpe mig med samme problem, uden at det
> lykkedes.

Jeg får pludselig en idé, kan du huske at du blev forslået at bruge en
Mac OS ROM fra en USB mac? Du fik det ikke til at virke, men der findes
et lille program der får beige G3'ere til at læse fra en software ROM
frem for hardware ROM'en.
Jeg kan ikke huske hvad det hedder. Baggrunden for dets tilblivelse var
at iMac'erne var marginalt hurtigere end tilsvarende Beige G3'ere pga af
at ROM'en blev indlæst fra RAM, jeg vil tro at du kan finde et link til
programmet ved at søge på macintouch, macfixit, xlr8yuormac og macaddict
fra efteråret 1998. Måske virker det(?)

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen

Der er boligløs per 1. december - ledig lejlighed i København?

Fra : Johnny Louis

Dato : 08-12-00 21:35

Morten Reippuert Knudsen <reippuert@mac.com> wrote:

> [...]
> at ROM'en blev indlæst fra RAM, jeg vil tro at du kan finde et link til
> programmet ved at søge på macintouch, macfixit, xlr8yuormac og macaddict

Det skal blive undersøgt i weekend'en, hvis du skulle komme i tanke om
navnet så giv et praj.

Med venlig hilsen
Johnny Louis
fået 512/512 på juletilbud.

Fra : Thomas Boelskifte

Dato : 12-12-00 00:17

Johnny Louis <bendata@postman.dk> wrote:

> Det skal blive undersøgt i weekend'en, hvis du skulle komme i tanke om
> navnet så giv et praj.

Jeg har lige læst om det program et eller andet sted. Det må have været
enten i TidBITS Talk eller på MacFixIt. Jeg har ikke tid til at søge dem
igennem nu, men prøv evt. selv.

Men det blev bestemt ikke pænt omtalt det program, s.v.j.h. :)

Mojn, Thomas

--
Properly set up, your [Windows] system will purr along day
after day after day -- perhaps even for weeks and months...

- Fred Langa, LangaList (et seriøst Windows newsletter)