Loppekur ??
Fra : Doris

Dato : 20-07-03 16:59

Hej gruppe.
Som i nok har læst har jeg fået lille Mille hjem fra Jane. I går var vi til
Vorbasse marked og der kom jeg igen en lille killing til hjælp på, jeg vil
tro kun 5 uger. Nu vil jeg gerne give dem en loppekur, hvad er det bedste
til sådan nogle små pus på 8 og måske 5 uger. Den ny er blevet døbt Mini.
Vil gerne lægge billeder ind af alle mine katte, nu 5 stk. ialt, men kan
ikke finde ud af det.
V.H. Doris.

Fra : Nina El Falaki

Dato : 20-07-03 17:16

Til så små mitter vil jeg tro et bad i loppeshampoo er det mildeste, ellers
kan du hos dyrehandleren eller på apoteket få råd og vejledning.

Du må ikke glemme at spraye huset med methopren.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Louise Møller

Dato : 20-07-03 18:37

Hej Doris

Jeg vil anbefale en gang Fronline Vet Spray og en tættekam. Det brugte jeg
på min kat, da hun var blot 1 uge gammel, men fyldt med lopper. Jeg tror jeg
sprøjtede hende igen en uge efter, og derefter hver måned (kan ikke huske
det præcis, da det er nogle år siden hun var en lille killing). Jeg tror der
gik ca. 1 uge, så var der ikke en loppe at finde på hende. Er heller ikke
støt på nogen i de efterfølgende 5 år.

--

~> Louise

Fra : Doris

Dato : 20-07-03 20:30

Det er ikke for giftigt vel ? Det er pissesynd med den lille killing at den
ikke er ældre, manden har løjet den til 8 uger. Hvordan kan jeg bedst være "
mor " for den. Lille Mille og den, er heller ikke blevet venner endnu, men
de små misser finder alligevel sin egen liggeplads ret hurtigt ;)

Fra : Louise Møller

Dato : 20-07-03 20:46

Hej Doris.

Jeg tvivler meget på at det er giftigt. Det er godkendt til killinger fra de
er 2 dage gamle, og jeg har aldrig haft problemer med det. Olfert bryder sig
ikke synderligt om at blive sprøjtet med det, men det er mest på grund af
spray-lyden. Du kan eventuelt hælde lidt op i en skål eller lignende og
smøre det ind i pelsen, hvis killingen ikke kan li' spray'en. Man kan også
købe Frontline Vet som pipetter man kommer i nakken, men det har jeg ingen
erfaring med, og jeg tror nok at killingen skal være omkring 12 uger før den
må få det.

Hvis du tager dig godt og kærligt af Lille Mille skal du nok blive en god
"mor" for hende, og det tvivler jeg ikke på, at du vil.

--

~> Louise

Fra : Doris

Dato : 20-07-03 21:52

Mig igen.
Nu er den lille hvide mere grå end den er hvid af snavs, så hvis de kan og
vil tåle det, er det måske bedst med et lille bad med den shampo, men vil
først kontakte min dyrlæge om det.

Fra : Doris

Dato : 21-07-03 21:36

Dyrlægen mente at det var bedst at vente til Mini var blevet 8 uger, så hvis
jeg giver Mille nu bliver det jo bare en ond cirkel. Købte en tættekam, men
fandt ikke noget med den. Så må vi se om tre uger.