Andet multimedie
bentjuul 3670
Photoshop export af html sider
Fra : Studio Smalbro

Dato : 20-07-03 21:51

Photoshop 6 har en funktion der gør det muligt at pege på en mappe, og så
genererer Photoshop et antal htmlsider med thumbnails. Meget smart. Men er
der en måde hvorpå man tvinge Photoshop til at brugen en template htmlside
man selv har lavet?

Kh
Bjørn

Fra : Thomas Madsen

Dato : 21-07-03 10:25

Studio Smalbro skrev:

> [...]
> thumbnails. Meget smart. Men er der en måde hvorpå man tvinge
> Photoshop til at brugen en template htmlside man selv har lavet?

Du kan godt lave dine egne templates, men de skal laves på en
speciel måde. Jeg har ingen erfaring i at lave dem, men det står
beskrevet i hjælpefilen.
Hvis du i Photoshop 6 trykker F1, klikker på Search og skriver
Web som søgerord, så får du bla. en artikel frem som hedder:
'Creating new Web photo gallery styles'. Der er også en ved navn:
'Customizing Web photo gallery styles' hvis du vil rette i en
af de eksisterende templates.

Madsen.

Fra : Studio Smalbro

Dato : 21-07-03 20:39

Hej Madsen
Du styrer for vildt! :)
Det var jo pærenemt og jeg elsker ellers at forklare folk i mine artikler at
de bare skal læse manualen...!
Kh
Bjørn

Fra : Thomas Madsen

Dato : 21-07-03 20:43

Studio Smalbro skrev:

> Det var jo pærenemt og jeg elsker ellers at forklare folk i mine
> artikler at de bare skal læse manualen...!

Jeg hader at få 'RTFM' slynget i hovedet og havde faktisk mine
betænkeligheder ved at anbefale dig at læse i hjælpefilen, men
lige i dette tilfælde er det faktisk langt det nemmeste for det
her med web-templates ser ud til at være lige til at gå til vha.
beskrivelsen i hjælpefilen. Andre gange bliver man kun mere
forvirret af at læse i den, synes jeg. :)

Madsen.

Fra : Studio Smalbro

Dato : 22-07-03 07:12

Du har jo ret på den måde, at der kan være mange grunde til at man ikke
læser manualen. Man kan ikke sproget, man aner ikke hvad man skal søge efter
eller man forstår bare ikke brugsanvisninger (den slags findes ved jeg af
egen erfaring med skrivelserne fra Told og Skat!). Men når man gør det som
du gør det med en konkret henvisning til hjælpefilen - ja så er det jo
udmærket, og egentlig syntes jeg også manualen til photoshop er fin. Men det
er altså IMHO ikke noget nemt program. Jeg syntes godt nok der er mange
termer og koncepter man er nødt til at forstå eller bare acceptere før man
får lavet noget fornuftigt.

Kh
Bjørn