Andet multimedie
bentjuul 3670
Et program til at mixe billeder
Fra : Morten M. Kaastrup

Dato : 20-07-03 18:05

Jeg leder efter et program hvor jeg kan mixe to billeder, evt. et stort
billede og så sætte et mindre billede ind nede i hjørne (eller noget)

Jeg har PS 7.0 og PSP 7.00 -> Men jeg har ikke lige fundet ud af hvordan jeg
mixer billeder...

Hvis man kan bruge en af de programmer, så skriv venligst hvordan jeg gør
det, ellers skriv et program jeg kan bruge.. (Jeg tror godt PS kan, det er
et rimelig omfattende program!)

--
m.v.h. Morten M. Kaastrup
Morten@blop.dk

Fra : Kim Larsen

Dato : 20-07-03 18:29

"Morten M. Kaastrup" <Morten@blop.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvis man kan bruge en af de programmer, så skriv venligst hvordan jeg gør
> det, ellers skriv et program jeg kan bruge.. (Jeg tror godt PS kan, det

Det nemmeste ville nok være at åbne billederne i Photoshop, så trækker du
det lille billede over i det store, og sætter det hvor du vil.

Kim Larsen

Fra : kjaer

Dato : 21-07-03 04:24

> [...]
>
> Hvis man kan bruge en af de programmer, så skriv venligst hvordan jeg gør
> det, ellers skriv et program jeg kan bruge.. (Jeg tror godt PS kan, det

I psp er det ret let. Maker det udvalgte med lasso/freehand eller andet og
tryk ctrl-c. Gør det andet billede aktivt og tryk ctrl-l så bliver det lagt
ind som et layer. Derefter kan man flytte og ændre form og størrelse med
"mover" og "deformation".
Under "layer palette" (tryk L) kan man ændre opacity og meget andet.