Hvad bør straffen være ?
Fra : Thomas H.

Dato : 19-07-03 12:51

To biler blev i nat ramt af tunge betonstykker, som ukendte gerningsmænd fra
en bro kastede ned mod trafikanter på Sydmotorvejen ved Lellinge vest for
Køge.

»Det er mere end drengestreger. Det er meget alvorligt«, siger den
vagthavende hos Køge Politi.

Den livsfarlige episode udspillede sig ved midnatstid på en mindre
motorvejsbro ved Åshøje i skovstrækningen umiddelbart syd for Lellinge. Den
ene betonflise knuste frontruden på den ene bil. En passager fik snitsår og
blev behandlet på skadestuen. Den anden bil blev ramt i højre side af taget
og fik store skader. Den ene betonflise vejer 7,2 kilo.

Et vidne så omkring midnat en ældre, sort Ford Escort på Skovgårdsvej ved
broen.

---------

Lige meget hvor tolerant og fornuftigt jeg prøver at tænke, kan jeg
ikke se andet, end at den slags skal straffes for "Forsøg på manddrab"

Der kan sgu da ikke for noget formildende i en sådan sag, kan der !!?

Thomas H. - www.thhe.dk

Fra : Thomas Thorsen

Dato : 19-07-03 15:24

Thomas H. skrev:

> Lige meget hvor tolerant og fornuftigt jeg prøver at tænke, kan jeg
> ikke se andet, end at den slags skal straffes for "Forsøg på manddrab"

> Der kan sgu da ikke for noget formildende i en sådan sag, kan der !!?

Der kan kun dømmes for forsøg (§ 21) på manddrab (§ 237) hvis der er
forsæt til drab.

Hvis ikke det er tilfældet, kan § 252 komme på tale:

§ 252. Med fængsel indtil 8 år straffes den, der for vindings skyld, af
grov kådhed eller på lignende hensynsløs måde volder nærliggende fare
for nogens liv eller førlighed.

Alle henvisninger er til Straffeloven.

TT

Fra : Thomas H.

Dato : 19-07-03 15:34

"Thomas Thorsen" <usenet@thomasthorsen.dk> skrev i en meddelelse

> Der kan kun dømmes for forsøg (§ 21) på manddrab (§ 237) hvis der er
> forsæt til drab.

Okey, men hvis man ikke kan overskue at det kan medføre drab, burde
man så ikke lukkes inde i meget lang tid, for så er man da til ekstrem
fare at have rendende rundt blandt almindelige mennesker!

> § 252. Med fængsel indtil 8 år straffes den, der for vindings skyld, af
> grov kådhed eller på lignende hensynsløs måde volder nærliggende fare
> for nogens liv eller førlighed.

Det må man jo sige er tilfældet!

Fra : Daniel S.

Dato : 19-07-03 16:38

"Thomas H." <thhe@sol.dk> wrote in message

> [...]
> man så ikke lukkes inde i meget lang tid, for så er man da til ekstrem
> fare at have rendende rundt blandt almindelige mennesker!

Det kan der så være delte meninger om, men det skal ikke diskuteres i denne
gruppe, men i dk.politik hvor der er FUT'et til.

/Daniel

Fra : Jorgen

Dato : 20-07-03 00:46

Hvad hvis man kører i cabriolet ændre det så noget? altså en hver kan næsten
regne ud at man dør af at få en 7.2 kg sten i hovedet

Hmm man mister helt lysten til at kører med taget nede