Tilladelse til kastration
Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 15-07-03 20:32

Hej

Efter en lille debat i dk.videnskab, blev jeg nysgerrig. Kan man på
nogen måde finde ud af hvor mange, om nogen, der har fået tilladelse
til at blive kastreret, fordi kønsdriften har udsat dem for at begå
forbrydelser? [1]

Vil det være en måde at få lov til at slippe med en kortere straf,
hvis man har begået voldtægt eller pædofili?

Mvh Trine

[1] Bekendtgørelse af lov om sterilisation og kastration
§ 13. En person, som har bopæl her i landet, kan få tilladelse til
kastration, hvis ansøgerens kønsdrift udsætter denne for at begå
forbrydelser eller medfører betydelige sjælelige lidelser eller social
forringelse.

http://www.triane.dk, billig overnatning i Nordjylland
http://www.bierstedjuletraeshandel.dk, æresporte og gran

Fra : Jesper Brock

Dato : 15-07-03 21:34

"Trine Kornum Christiansen" <news@trinekc.dk> wrote in message
> [...]
> nogen måde finde ud af hvor mange, om nogen, der har fået tilladelse
> til at blive kastreret, fordi kønsdriften har udsat dem for at begå

Nu er du jo en pige, og du skal derfor være tilgivet spørgsmålet...

men som et individ af "her-lige" køn, betvivler jeg kraftigt at et andet
væsen af min race frivilligt vil skille sig af med dele af
køns-apparaturet... og ville det ikke også nærmest svare til at give en mand
det hvide snit, ud fra den - af kvinder ofte fremsatte - teori om, hvilken
legemsdel mænd egentlig tænker med...? )

Sorry, ku' ikke la' vær.... )

--
/Jesper Brock
Journalist, www.budstikken.com (Fredericia-udgaven)

(NB! Indlæg på usenet udtrykker udelukkende min personlige holdning, og har
ingen relation til min ansættelse hos "Budstikken"-koncernen)

Fra : Martin Petersen

Dato : 16-07-03 11:44

http://ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?pageID=211150

--
Martin Petersen

Fjern "FJERN" ved privat svar...

Fra : Jesper Brock

Dato : 16-07-03 16:14

"Martin Petersen" <knopfisk@[FJERN]vvs.dk> wrote in message
> http://ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?pageID=211150

*LOOOOOOL*

Okay... jeg overgiver mig. Jura handler jo om bevisførelse, og jeg må se
mine teorier modbevist ))

Fra : SB

Dato : 16-07-03 20:33

> [...]
> nogen måde finde ud af hvor mange, om nogen, der har fået tilladelse
> til at blive kastreret, fordi kønsdriften har udsat dem for at begå

Til det første spørgsmål kan der svares enkelt.
Tilladelse og personantal til kastration kan læses i Retslægerådets
Årsberetninger.

Nu er det uhyre sjældent at tilladelsen gives til sexkriminelle i DK, men af
en eller anden grund så hører fjernelse af kønskirtler hos transsexuelle
under Justitsministeriet på trods af at lidelsen transsexualitet efterhånden
betragtes som en fysisk lidelse som kun med kirurgisk & hormonel behandling
kan lindres, så er det stadig jurister der vurderer hver enkelt transsexuels
anmodning om fjernelse af deres kønskirtler, i stedet for læger som normalt
behandler patienten.
MvH
SB