Bøde for manglende pas...
Fra : NFE

Dato : 15-07-03 19:26

Hvor stor en bøde får man hvis man kører over den Dansk/Tyske grænse, og man
ingen pas har??

--
Mvh.
NFE

Fra : Casper Bang

Dato : 15-07-03 20:20

> Hvor stor en bøde får man hvis man kører over den Dansk/Tyske grænse, og
man
> ingen pas har??

du skal i henhold til schengen aftalen ikke medbringe pas til tyskland.

Fra : Morten Klostergaard

Dato : 15-07-03 20:40

"Casper Bang" <webmaster@secretsofwar.net> wrote in message
> man
>
> du skal i henhold til schengen aftalen ikke medbringe pas til tyskland.

Du skal medbringe ID.

Kørekort er såvidt jeg visker godt nok.

\MK

Fra : Thomas Thorsen

Dato : 15-07-03 20:42

Morten Klostergaard skrev:

tyskland.

> Du skal medbringe ID.

> Kørekort er såvidt jeg visker godt nok.

I tager begge fejl.

Man skal medbringe pas.

TT

Fra : Casper Bang

Dato : 15-07-03 20:50

> Man skal medbringe pas.

min fejl så. det er kun inden for norden at man ikke skal have med :(
sorry!

Fra : land

Dato : 15-07-03 20:45

man skal medbringe pas ser her http://www.schengen.dk/Schengen_folder.pdf

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 15-07-03 21:37

> du skal i henhold til schengen aftalen ikke medbringe pas til
> tyskland.

Du skal kunne bevise dit statsborgerskab. Umiddelbart er passet det
eneste en dansker kan bruge til at bevise sit statsborgerskab med så
ergo skal man have pas med til Tyskland og andre Schengenlande.

Det er kun indenfor den Nordiske Pasunion, at pas ikke er nødvendigt.
Dvs. DK, SF, N, S, Is, Grønland, Fr.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : N/A

Dato : 15-07-03 21:48

Fra : Peter G C

Dato : 15-07-03 21:48

In news:20q8hv02a3lnveb0jah5tqi58mo1k1krr9@4ax.com,
Lars Christensen <spamtrap@zunzhine.dk> typed:

[klip]

> Man skal vel kunne legitimere sig i Tyskland?

Ja, du skal bevise dit statsborgerskab.

> Er et sygesikringsbevis nok?

Nej. Pas.

/Peter

Fra : Thunderbird[7100]

Dato : 15-07-03 23:25

On Tue, 15 Jul 2003 22:48:04 +0200, "Peter G C"
<pgc@FJERNDETTEnospam.dk> wrote:

>In news:20q8hv02a3lnveb0jah5tqi58mo1k1krr9@4ax.com,
>Lars Christensen <spamtrap@zunzhine.dk> typed:
>
>[klip]

>Ja, du skal bevise dit statsborgerskab.

Hvad med kørekort, der er da billede og der står at jeg som person
"tilhører" DK
Flemming Jacobsen
(Mulig mangel på mellemrum skyldes defekt tastatur)

Fra : Henning Makholm

Dato : 16-07-03 00:20

Scripsit "Thunderbird[7100]" <praetorian[Spam Frabedes]@tnfs.dk>

> Hvad med kørekort, der er da billede og der står at jeg som person
> "tilhører" DK

Gør der virkelig?

Det kørekort som er afbildet på <http://www.politi.dk/p34/Koerekort.gif>
indeholder ihvertfald ikke nogen oplysning om indehaverens statsborgerskab.

Og bilag I til direktiv 91/439/EØF, som beskriver EF-kørekortet,
nævner ikke noget om at statsborgerskab skal fremgå af kortet.

--
Henning Makholm "What the hedgehog sang is not evidence."

Fra : Thunderbird[7100]

Dato : 16-07-03 13:58

On 16 Jul 2003 01:19:56 +0200, Henning Makholm <henning@makholm.net>
wrote:

> [...]
>
>Og bilag I til direktiv 91/439/EØF, som beskriver EF-kørekortet,
>nævner ikke noget om at statsborgerskab skal fremgå af kortet.

hmm, men jeg gider ihvertfald ikek fornye mit pas bare for at kører til
Tyskland. Synes desuden også at deres prissytem er rimelige wierd.

Er man under 18 kan du købe et 5 år pas til 150 kr, men så snart at du
er fyldt 18 skal dugive det 4 dobbelte for et pas der kun holder dobbelt
så lang tid. Jeg kan ikke se meningen i det overhovedet. Men er så OT.

Fra : Peter G C

Dato : 16-07-03 14:12

"Thunderbird[7100]" <praetorian[Spam Frabedes]@tnfs.dk> skrev i en
meddelelse news:esiahvs3l62t2ck49svov7uqi4kv6i5m5b@4ax.com...

[klip]

> hmm, men jeg gider ihvertfald ikek fornye mit pas bare for at kører til
> Tyskland. Synes desuden også at deres prissytem er rimelige wierd.

Du skal under ingen omstændigheder komme pivende og klage over en eventuel
bøde.

[klip]

> Men er så OT.

Jeps.

/Peter

Fra : Thunderbird[7100]

Dato : 16-07-03 15:00

On Wed, 16 Jul 2003 15:12:07 +0200, "Peter G C"
> [...]

>[klip]

>Du skal under ingen omstændigheder komme pivende og klage over en eventuel

Har jeg heller ikke tænkt mig . Håber lidt på at jeg kan smutte nok
ture over grænsen til at den bødejeg måske får ikke er særligt høj når
at den bliver fordelt ud på antal besøg.

Fra : SE

Dato : 16-07-03 00:55

> Hvad med kørekort, der er da billede og der står at jeg som person
> "tilhører" DK
> --

Min mand er ikke dansk statsborger - men har dansk kørekort. Han "tilhører"
ikke Danmark, men er bosiddende i DK, hvilket ikke er det samme.
Kørekort er ikke nok. Selvom der står på kørekortet hvor du er født (gør der
ikke det?), er det ikke et bevis for statsborgerskabet.

/se

Fra : Thomas Thorsen

Dato : 15-07-03 21:53

Lars Christensen skrev:

> Man skal vel kunne legitimere sig i Tyskland?
> Er et sygesikringsbevis nok?

Så vidt jeg ved anerkender Tyskland pas og for visse lande officielt
udstedte identitetskort (Ausweis). Danmark har i modsætning til mange
andre lande ikke officielt udstedte identitetskort, og passet er
sandsynligvis det eneste dokument der med sikkerhed kan bruges til
legitimation i Tyskland.

Dit sygesikringsbevis indeholder hverken foto eller oplysning om
nationalitet og er derfor ganske uegnet som legitimation.

TT

Fra : Rasmus Haslund

Dato : 15-07-03 23:28

> [...]
> andre lande ikke officielt udstedte identitetskort, og passet er
> sandsynligvis det eneste dokument der med sikkerhed kan bruges til

De ID-kort der udstedes af den danske hær er vel også gyldige i det der er
billede på og KUN udstedes til danske statsborgere?

Fra : Thomas Thorsen

Dato : 16-07-03 06:20

Rasmus Haslund skrev:

> De ID-kort der udstedes af den danske hær er vel også gyldige

Det tvivler jeg på.

Men uanset hvad hvad udenlandske myndigheder måtte acceptere, skal man
stadig have pas med ved ind- og udrejse (rejse til/fra Norden undtaget).

> og KUN udstedes til danske statsborgere?

Fremgår det direkte af kortet at personen er dansk statsborger?

Er det af Tyskland anerkendt som rejsehjemmel?

TT

Fra : 15kw

Dato : 16-07-03 08:00

"Thomas Thorsen" <usenet@thomasthorsen.dk> skrev i

> [...]
> stadig have pas med ved ind- og udrejse (rejse til/fra Norden undtaget).

> Fremgår det direkte af kortet at personen er dansk statsborger?

Det fremgår at kortet er udstedt af den danske stat, og alle tekster er
skrevet på dansk, tysk og fransk, men ikke noget om at personen er Dansk
statboger.

> Er det af Tyskland anerkendt som rejsehjemmel?

Kun i sammenheng med en nato rejse-ordre.

--
Hilsen
Peter N Petersen

Fra : Thunderbird[7100]

Dato : 16-07-03 13:59

On Wed, 16 Jul 2003 08:59:36 +0200, "15kw" <nospam15kw@tdcadsl.dk>
wrote:

> [...]
>statboger.

>Kun i sammenheng med en nato rejse-ordre.

Min x-kærestes far brugte det istedet for sit pas da han kørte/kører
over grænsen, og dette før at grænserne blev ophævet.

Fra : Ulrik Lunddahl

Dato : 16-07-03 22:03

"Thomas Thorsen" <usenet@thomasthorsen.dk> wrote:

> [...]
> andre lande ikke officielt udstedte identitetskort, og passet er
> sandsynligvis det eneste dokument der med sikkerhed kan bruges til

Som en fodnote kan jeg indskyde, at man i USA tillægger kørekortet en
nærmest hysterisk værdi som identitetskort, men søster der både er Dansk og
Amerikansk statsborger og bosidende i New York, er således indehaver at et
No Drivers License, altså et kørekort der ikke giver hende ret til at føre
et køretøj.

Jeg grinede en del af det, indtil hun remsede op hvor mange døre der åbnes
med dette kort både i USA og i resten af verden.

F.eks. er det nærmest umuligt, at indgå en bindende skriftlig aftale, i
banker og detail handel, uden at vise dette kort.

Med Venlig Hilsen

Ulrik Lunddahl
Mail: fornavn@efternavn.dk (ret selv) - Web: www.efternavn.dk (ret selv)
My heroes: Heddy Lamar, George Antheil and now also Anders Hejlsberg

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 16-07-03 22:45

"Ulrik Lunddahl" <nospam037@lunddahl.dk> wrote in

> [...]
>
> F.eks. er det nærmest umuligt, at indgå en bindende skriftlig
> aftale, i banker og detail handel, uden at vise dette kort.

Skifter de dem ikke også ud rimelig ofte ? (i forhold til f.eks.
danske)

Nerd is a word only used by those who can’t pronounce ’Intellectual’.
- http://query.dk/permlink.php?link=1058129898

Fra : //Overby

Dato : 15-07-03 21:31

Jeg måtte slippe kr. 300,-. Det var efter Schengen, men inden "den store
bødejustering" - ved ikke om det er ændret!

Daniel

Fra : NFE

Dato : 16-07-03 09:06

Findes der en web-side hvor man kan se samtlige danske bøde-takster?

Mon ikke jeg også kan få det oplyst hvis jeg ringer til den lokale sheriff.

Mvh. nfe