MMS (gprs) hundedyrt hos Sonofon ??
Fra : Peter @ Team-PsHdO

Dato : 18-07-03 11:03

Hej.

Et enkelt spørgsmål.

Jeg har Sonofon variant.
Jeg har fået mig en T68i´er (det betyder intet for spørgsmålet), og har sat
den op til GPRS og MMS over GPRS.
1Mb data over GPRS koster så vidt jeg husker 19.-
Men så her igår fik jeg et brev fra Sonofon hvor der står noget i retning af
"vi er glade for at du har tilsluttet dig MMS funktionen - prisen for én MMS
er 3 kroner"

Kan det virkelig passe ??
Så svare prisen på én MMS ca. til at jeg sender 150Kb data...!
(og begge dele er jo over samme forbindelse !)
Hvis det passer så kan jeg da godt forstå de er glade for at jeg har
tilsluttet mig dered MMS !

Nå, men ang. GPRS, den der opgørelse med at 1Mb koster 19.-, er det sendt og
modtaget data sammanlagt ??

Hvad når jeg så eks. modtager en MMS, betaler jeg så også noget GPRS takst
for den ??

For så er det da helt til grin, de opkræver 3 kroner hos afsender, og
Data-takst hos modtager... og hvad er det egentlig lige at man kan sende der
er så vigtigt fra en T68i, uden kamera.....

Jeg tør ikke sætte en mail-konto op, da jeg er bange for at skulle betale en
formue for at modtage det spam der evt. kan ligge i mailbox´en.... Eller
hvad hvis en eller anden der er kommet til at maile mig sit windows-dir.....

Mvh.
Peter

Fra : Michael Jensen

Dato : 18-07-03 11:49

"Peter @ Team-PsHdO" <pshdo@"fjernes"get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> (og begge dele er jo over samme forbindelse !)
> Hvis det passer så kan jeg da godt forstå de er glade for at jeg har

Jamen det kan godt passe. Prisen er den samme mange andre steder.

> Nå, men ang. GPRS, den der opgørelse med at 1Mb koster 19.-, er det sendt
og
> modtaget data sammanlagt ??

Du betaler både for sendt og modtaget data.

> Hvad når jeg så eks. modtager en MMS, betaler jeg så også noget GPRS takst
> for den ??

Du betaler ikke for at modtage en MMS, kun for at sende.

> [...]
> formue for at modtage det spam der evt. kan ligge i mailbox´en.... Eller
> hvad hvis en eller anden der er kommet til at maile mig sit

Du kan jo bare sætte den op til kun at hente overskrifter og afsender, det
bliver ikke til så meget data.

Michael Jensen

Slet "fjerndette" ved henvendelse på e-mail

Fra : Johnny

Dato : 18-07-03 19:03

Peter @ Team-PsHdO wrote:
> [...]
> "vi er glade for at du har tilsluttet dig MMS funktionen - prisen for én MMS

Sådan er verden indrettet. Men har du et dataabonnement hos Sonofon?
Hvis du har det så koster een mb 18,75 kr. som du nævner. Hvis du ikke
har et dataanbonnement, så koster GPRS-2GO (som er inkluderet gratis i
variant abonnementet) 60 kr./mb.

Hvis vi alligevel er i brokke-hjørnet, hvorfor så ikke brokke sig over,
at 160 tegn i en sms koster 20 øre? Prøv engang at udregne, hvad en MB
data over SMS koster, og du finder ud af at MMS ikke er så dyrt endda...

--
/ Johnny

I love my Sony-Ericsson T310!

Fra : Peter @ Team-PsHdO

Dato : 18-07-03 19:20

> [...]
> Hvis du har det så koster een mb 18,75 kr. som du nævner. Hvis du ikke
> har et dataanbonnement, så koster GPRS-2GO (som er inkluderet gratis i

Jeg har almindelig variant, så det er sikkert de 60.-, det gør det nu ikke
bedre...
GPRS´en bliver nedlagt på telefonen når denne mail er skrevet !

> Hvis vi alligevel er i brokke-hjørnet, hvorfor så ikke brokke sig over,
> at 160 tegn i en sms koster 20 øre? Prøv engang at udregne, hvad en MB
> data over SMS koster, og du finder ud af at MMS ikke er så dyrt endda...

Ja, ok....
men hvad er det egentlig at en MMS kan som SMS´en ikke kan ??
Nu siger i sikkert "billeder" og "lyde" osv. men thats it.....
Er funktionaliteten man får ud af det, så også 15 gange bedre end ved at få
en besked over SMS ??

Hvor stor må/kan en MMS til 3.- egentlig være ??

Mvh.
Peter

Fra : MadsD

Dato : 20-07-03 11:27

[SNIP - Ikk relevant]

> [...]
> Nu siger i sikkert "billeder" og "lyde" osv. men thats it.....
> Er funktionaliteten man får ud af det, så også 15 gange bedre end ved at

Jeg savner i alt fald rapporter for, om MMS'en er modtaget eller ej.
Ydermere går det langsommere, OGSÅ selvom man kun sender tekst afsted. GPRS
er så også ustabilt hos Telmore/Min telefon?, for ind imellem, så kan man
ikke connecte til GPRS, medmindre man lige slukker og tænder telefonen igen.
Det sker både på en Nokia 3510i (surprise!), og en Nokia 5100.

Men når det endelig kører, så kører det squ også, synes jeg at have erfaret.

--
Regards/Hilsen
MadsD - http://www.madsd.dk

Fra : Johnny

Dato : 21-07-03 17:40

MadsD wrote:

> Jeg savner i alt fald rapporter for, om MMS'en er modtaget eller ej.

Virker fint på min Sony-Ericsson T310

> [...]
> ikke connecte til GPRS, medmindre man lige slukker og tænder telefonen igen.
> Det sker både på en Nokia 3510i (surprise!), og en Nokia 5100.

Jeg oplever ellers GPRS kører stabil og hurtigt på min telefon. Jeg
bruger Sonofon og en SE T310. Efter Sonofon har fået deres
backend-GPRS-software opdateret, så har jeg ikke haft nogle problemer
overhovedet.

--
/ Johnny

I love my Sony-Ericsson T310!

Fra : Steven Nybo Andersen

Dato : 20-07-03 03:01

"Johnny" <johnny_fjern_alt_efter_navnet@inpulse.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> at 160 tegn i en sms koster 20 øre? Prøv engang at udregne, hvad en MB
> data over SMS koster, og du finder ud af at MMS ikke er så dyrt endda...

Ja og i terorien skal man jo også tænke på at det også bvetyder at hvis mens
terminal (samt motagerens) understøtter det
så kan man faktisk sende hele sin Windows-mappe incl. samtlige
serviceopakker for sølle 3 kr altså hvis terminaler og gateway
kan håndtere dette, dog tror jeg ikke det i praksis lader sig gøre men altså
LOL

Steven

--
Motorola Flare, Nokia 2110i, Alcatel One Touch Easy HF, Alcatel One Touch
Com, Nokia 9000, Nokia 9110 og nu Nokia 7650.