cbb gprs
Fra : peter herzberg

Dato : 16-07-03 21:29

har fået CBB abonnement og da CBB tilbyder GPRS er deres intro af GPRS
gratis vedr abonnement og trafik. Problemet er bare at det ikke kører og jeg
har haft dem i røret hver anden dag og selv efter utallige download af
opsætning, man kan fra deres side og også fra SONOFONs side, virker det
stadig ikke. De arbejder på sagen og det hjælper heller ikke.

Altså er der nogen af jer der overhovedet er kommet igennem GPRS via CBB og
i så fald, har der været problemer og hvordan blev det løst?

Fra : Morten

Dato : 17-07-03 12:18

"peter herzberg" <cfp2682@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
og
> i så fald, har der været problemer og hvordan blev det løst?

Jeg sidder lige nu og bruger den bærbare på nettet via CBB's GPRS. Det
virker 100% og WAP'n virker også som den skal. Jeg havde problemer i
starten, med at den skrev "Forkert adgangspunkt (APN)...." når jeg ville
connecte ... så ringede jeg til CBB hotline lørdag (der var det 35 timer
siden jeg havde tilmeldt mig) og hun sagde at de ikke var blevet oplært i
GPRS så jeg skulle prøve mandag... ikke desto mindre virkede det dagen efter
(søndag) ... og har gjort det de sidste 4 dage.. om de bare var langsomme
til at tilmelde mig, eller om damen fra hotline måske alligevel har gjort et
eller andet ved jeg ikke ... men det virker upåklageligt nu... (Jeg har en
T310)

Fra : peter herzberg

Dato : 17-07-03 22:53

ja her virker det ikke, de har fejlmeldt det til Sonofon, og der er mange,
der ikke kommer på GPRS, så vidt som jeg kunne forstå, men derfor kan der jo
også være mange, der KAN komme på.

Fra : Søren Sømand

Dato : 17-07-03 23:28

> efter
> et

Jeg har siddet det meste af dagen for at få min bærbar (XP) til at gå på
nettet via min T65 uden held. Den kan dog godt sende sms over GPRS, men jeg
kan ikke få den til agerer modem...
På den der T310... Er der en GPRS indikator over GSM indikatoren i displayet
og i så fald er der forbindelse ?
Hvad har du installeret på din pc for at få forbindelse til mobilen ? kun
Ericssons modemdriver ?
Håber at dem med fingeren på pulsen følger op på denne tråd så vi ikke alle
sammen behøver at ringe ind til CBB og brokke os.
Mvh.
Søren

Fra : peter herzberg

Dato : 17-07-03 23:39

jeg har kontakt med CBB mindst hver anden dag uden GPRSforbindelse.
Jeg kører dog ikke over PC men over T68i displayet, der har 7 linier. Det er
ok for mig, men jeg har også en bærbar compaq og det bliver nok næste
udfordring.

CBB har bragt fejlen videre til SONOFON der ville (og har gjort) sende mig
en ny opsætning og ifølge CBB skal der ligesom de andre gange gå 24 timer
inden det virker. Det får vi at se i morgen, bortset fra jeg er på ferie og
ikke svarer tilbage her før næste uge.

Jeg følger op næste uge.

Fra : KGB

Dato : 18-07-03 07:15

> [...]
> en ny opsætning og ifølge CBB skal der ligesom de andre gange gå 24 timer

Du skal også huske at genstarte telefonen

--
Regards, yours truly madly

(-: KGB
http://goshin-jitsu.dk
CALM UNDER PRESSURE

Fra : peter herzberg

Dato : 21-07-03 21:10

blot for at følge op: GPRS virker stadig ikke hos CBB efter 2 ugers
opsætninger

Fra : Morten

Dato : 18-07-03 10:47

"Søren Sømand" <DetFaarDuIkke@vide.dk> skrev i en meddelelse

> På den der T310... Er der en GPRS indikator over GSM indikatoren i
displayet
> og i så fald er der forbindelse ?

Ja, billedet af den lille globus er tændt når jeg bruger GPRS, både via WAP,
og via den bærbare computer. Men der er ikke nogen indikator når jeg ikke er
logget på ...

> Hvad har du installeret på din pc for at få forbindelse til mobilen ? kun
> Ericssons modemdriver ?

På Sony Ericsson's hjemmeside er et program der klarer det hele for dig ...
jeg installerede det bare, og så var opkaldsforbindelse og modem og det hele
installeret. Det eneste jeg skulle gøre yderligere var at ligge telefonen
ved den IR port, og klikke tilslut... så var/er jeg på nettet ...