Ubetinget viderestilling i udlandet 2.
Fra : Fischer

Dato : 15-07-03 07:52

For et par uger siden var dette til diskussion.
Jeg skulle udenlands, men ønskede ikke at blive forstyrret på mobilen, så
den skulle viderestilles konstant til mobilsvar. Jeg ville dog have den med,
så jeg kunne ringe op fra den.
Spørgsmålet var, om det var nødvendigt at aktivere viderestillingen
hjemmefra eller om det kunne gøres i udlandet.

Telmore kundeservice sagde:
"Forskellen på om du gør det inden du forlader Danmark eller mens du er i
udlandet er følgende. Gør du det i Danmark så er viderestillingen til din
telefonsvarer gratis, mens hvis du gør det i udlandet kommer du til at
betale den udenlandske takst hver gang din telefonsvarer går igang."

Jeg må desværre meddele at Telmore kundeservice havde ret!

Hjemmefra havde jeg sat ubetinget viderestilling (**21*) til min mobilsvar.
Telefonen blev tændt på udenlandsk net og jeg prøvede at ringe til den, og
blev selvfølgelig stillet om til mobilsvar. Ingen regning.

Den ubetingede viderestilling blev slået fra og til igen på udenlandsk net.
Et nyt opkald som blev sendt videre til mobilsvar. Nu kostede det mig 3,99
kr. at nogen (mig selv) hørte meddelelsen på min mobilsvar.

MORALE: Hvis du ønsker at viderestille din mobiltelefon mens du er i
udlandet, så gør det hjemmefra.

*Fischer

Fra : Rainer Schöbe

Dato : 15-07-03 09:33

Hej Fischer!

Fischer wrote:
> [...]
> udenlandsk net. Et nyt opkald som blev sendt videre til mobilsvar. Nu
> kostede det mig 3,99 kr. at nogen (mig selv) hørte meddelelsen på min

Jeg er meget ofte i Tyskland og slår meget ofte den ubetingede viderestilling
fra og til. På min Telmore regning har der aldrig været en øre for det - og jeg
har selv prøvet det som du har gjort.

Set fra den tekniske side er jeg overbevist om at viderestilling gemmes i
hlr'en - ligeglad hvor den blev slået til.

--
Rainer Schöbe (Germany)
using o2 (Germany) GPRS

Fra : Rainer Schöbe

Dato : 15-07-03 09:57

Hej Fischer!

Fischer wrote:
> MORALE: Hvis du ønsker at viderestille din mobiltelefon mens du er i
> udlandet, så gør det hjemmefra.

Jeg har lige stillet spørgsmålet om dette fænomen i de.comm.technik.mobil.

Hvilket tyske net brugte du til testen?

Hvem ringede dig op - fra fastnet eller mobil, tysk eller dansk?

Hvor langt var "samtalen" der kostede kr. 3,99?

Hvad står i Telmores specifikation (fx. modtaget i udlandet)?

Jeg har heller ikke haft nogle omkostninger med mit tyske abonnement når jeg
slår den ubetingede viderestilling fra og til mens jeg var i Danmark og fik
opkald der blev så direkte viderestillet til min tyske mobilsvarer.

Jeg er meget irriterede.

Fra : Fischer

Dato : 15-07-03 10:35

> Hvilket tyske net brugte du til testen?

Telenor ... i Norge.

> Hvem ringede dig op - fra fastnet eller mobil, tysk eller dansk?

En anden mobiltelefon. Dansk på Norsk net.

> Hvor langt var "samtalen" der kostede kr. 3,99?

25 sekunder.

> Hvad står i Telmores specifikation (fx. modtaget i udlandet)?

Opkald foretaget i udlandet til xxxxxxxx (mit eget mobilnummer - ikke det
mobilsvarnummer der faktisk var viderestillet til).

*Fischer

Fra : Claus E Beyer

Dato : 15-07-03 20:59

"Fischer" <myfischer87@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> En anden mobiltelefon. Dansk på Norsk net.

Den skal selvfølgelig betale for at ringe til den mobil som er
kode-21-viderestillet til telefonsvareren. Det koster en samtale fra Norge
til Danmark. Er du helt sikker på at den kode-21-viderestillede mobil (også)
har betalt for viderestillingen til telefonsvareren?

Claus

Fra : Fischer

Dato : 15-07-03 21:49

> Den skal selvfølgelig betale for at ringe til den mobil som er
> kode-21-viderestillet til telefonsvareren. Det koster en samtale
> fra Norge til Danmark.

Naturligvis. Den er slet ikke med i ligningen.

> Er du helt sikker på at den kode-21-viderestillede mobil (også)
> har betalt for viderestillingen til telefonsvareren?

Ja - det er den det hele handler om.
Jeg er jo ikke helt dum, vel.

*Fischer

Fra : Claus E Beyer

Dato : 16-07-03 09:21

> Naturligvis. Den er slet ikke med i ligningen.

> Ja - det er den det hele handler om.
> Jeg er jo ikke helt dum, vel.

Nej, men jeg véd fra mig selv, at selv om man ikke er helt dum, kan man jo
godt af og til lave en tanketorsk

Claus

Fra : GiWeo

Dato : 15-07-03 13:57

Eller slå samtlige viderestillinger fra, og så bare lade telefonen
ringe ud..

Det er helt gratis !

Lars Engelhardt - webmaster@lars-engelhardt.dk
Masser af Links Politiscanner og PMR-446 walkie på
http://www.lars-engelhardt.dk
MSN: giweo@hotmail.com
ICQ: 4835755

Fra : Fischer

Dato : 15-07-03 16:45

> Eller slå samtlige viderestillinger fra, og så bare lade telefonen
> ringe ud..
> Det er helt gratis !

Men på min mobilsvar er der en besked om at jeg er på ferie og i
nødstilfælde kan træffes på en bestemt E-mail adresse.
Det er lidt svært med dit forslag.

*Fischer

Fra : Thunderbird[7100]

Dato : 15-07-03 16:57

On Tue, 15 Jul 2003 14:57:06 +0200, GiWeo <giweo@hotmail.com> wrote:

>Eller slå samtlige viderestillinger fra, og så bare lade telefonen
>ringe ud..
>
>Det er helt gratis !

Niks, for hvos mobilen ringer ud plejer den som regel at viderestille
til telefonsvareren bagefter
Flemming Jacobsen
(Mulig mangel på mellemrum skyldes defekt tastatur)

Fra : Lars Christensen

Dato : 15-07-03 17:05

On Tue, 15 Jul 2003 17:56:42 +0200, "Thunderbird[7100]"
<praetorian[Spam Frabedes]@tnfs.dk> wrote:

>Niks, for hvos mobilen ringer ud plejer den som regel at viderestille
>til telefonsvareren bagefter

Ikke hvis _alle_ viderestillinger er slået fra. Min mobiltelefon slår
f.eks aldrig over på mobilsvar den ringer bare ud. Jeg hader af
princip telefonsvarer derfor bruger jeg dem så heller ikke

--
/LC
thousands of lives at Hiroshima could have been saved if they had known to 'Duck and Cover'

Fra : Thunderbird[7100]

Dato : 15-07-03 17:09

On Tue, 15 Jul 2003 18:04:50 +0200, Lars Christensen
<spamtrap@zunzhine.dk> wrote:

>Ikke hvis _alle_ viderestillinger er slået fra. Min mobiltelefon slår
>f.eks aldrig over på mobilsvar den ringer bare ud. Jeg hader af
>princip telefonsvarer derfor bruger jeg dem så heller ikke

Jeg ved godt at man kan "tvinge" sin mobil til det, men mener bare at
nogle selskaber selv har en "løsning" der tager over såfremt at du selv
slår alt viderestilling fra.

Fra : GiWeo

Dato : 15-07-03 17:21

Hejsa

>Niks, for hvos mobilen ringer ud plejer den som regel at viderestille
>til telefonsvareren bagefter

Nej, det gør den jo netop ikke hvis man slår alle viderestillinger
fra.
Jeg kører aldrig med viderestilling på mim, gider sgu da ikke betale
for at aflytte en telefonsvarer - folk kan da ringe igen, eller SMSe

Fra : Lars Wolos

Dato : 15-07-03 18:50

"Fischer" <myfischer87@get2net.dk> wrote in message news:3f13a4d3$0$13197$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> MORALE: Hvis du ønsker at viderestille din mobiltelefon mens du er i
> udlandet, så gør det hjemmefra.

Jeg er her i Frankfurt og har et Telmore-kort liggende - uden viderstillinger
I går aftes aktiverede jeg den ubetingede viderestilling **21* på Telmore-kortet
til mit CBB-nummer (der ikke kan roame og desuden har mobilsvar tændt).
Jeg ringede så til Telmore-kortet og fik selføldig CBB-mobilsvaren.

Det koster kun den normale danske takst, fordi den ubetingede viderestilling
bliver gemt i TDC-HLRet i Danmark!!!

15.07.03 23:18:01 Opkald til 606666** 00:00:04 -0.06 kr.
15.07.03 23:18:01 Opkaldsafgift for opkald til 606666** 00:00:00 -0.25 kr.

m.v.h.
Lars

Fra : Fischer

Dato : 16-07-03 07:50

Lige for at underbygge er her mine notater i forbindelse med denne lille
test:

--------------
Ubetinget viderestilling til mobilsvar foretaget i DK inden afrejse.

10/7: Telefon tændt på NetCom GSM N.
Opkald til tlf. kl. 8.40 viderestillet til svarer (0:28).

11/7: Telefon tændt på NetCom GSM N.
Ubetinget viderestilling fjernet.
Opkald modtaget på tlf. kl. 8.14 (0:20)
Ubetinget viderestilling til mobilsvar aktiveret på NetCom net.

12/7: Telefon tændt på Tenenor N.
Opkald til tlf. kl. 6.55 viderestillet til svarer (0:24).

Og min opkaldsspecifikation fra telmore i perioden 10/7 - 12/7:
12.07.03 06:54:17 Opkald foretaget i udlandet til xxxxxxxx 00:00:25 -3.99
kr.
11.07.03 08:14:01 Samtale modtaget i udlandet 00:00:22 -1.10 kr.
(xxxxxxxx = mit mobilnummer)

*Fischer