Foo Fighters
Fra : Martin Mørk Jensen

Dato : 15-07-03 14:23

Foo Fighters har spillet i KB Hallen, men er der nogen der ved hvornår de
spillede der?

Fra : Kian Mejdal Pedersen

Dato : 15-07-03 17:11

Det gjorde de den 5. december sidste år. Og det var en megafed koncert!

Kian

Fra : Kim Larsen

Dato : 15-07-03 17:25

Opdagede det selv for sent: 3 gange øv og øv én gang til !

vh
Kim

Fra : Martin Mørk Jensen

Dato : 15-07-03 21:20

Jeg har lige sadt og hørt koncerten, den lyder sgu ok! De spillede også et
par nye nummer fra "One By One"

Fra : Kim Larsen

Dato : 15-07-03 21:38

"Martin Mørk Jensen" <martin.m@privat.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har lige sadt og hørt koncerten, den lyder sgu ok! De spillede også et
> par nye nummer fra "One By One"

Der én ting der undrer mig. Mig bekendt har de aldrig spillet på en dansk
musikfestival. Godt nok har Dave Grohl spillet sammen med Nirvana på
Roskilde Festivalen men det tæller jo ikke rigtig, synes jeg. Gad vide
hvornår en af festivalerne tager det op.

Jeg kunne foreslå bl.a. følgende bands/solister:

Foo Fighters
Blink 182
Alien Ant Farm
Staind
Creed
Nickelback
Alanis Morisette
Dave Matthews Band

i stedet for det tynde øl (i mine øjne) der blev præsteret i år ved
festivalerne.

vh
Kim

Fra : -V-

Dato : 15-07-03 22:23

Kim Larsen wrote:
> [...]
> Alanis Morisette
> Dave Matthews Band
>
> i stedet for det tynde øl (i mine øjne) der blev præsteret i år ved

Uddyb lige, hvad der (i dine øjne) er 'det tynde øl'.

Sjovt, at du i den forbindelse skulle nævne Alien Ant Farm og Blink 182.

-V-

Fra : Martin Mørk Jensen

Dato : 15-07-03 22:40

> [...]
>Nirvana på Roskilde Festivalen men det tæller jo ikke rigtig, synes
>jeg. Gad vide hvornår en af festivalerne tager det op.

Jeps, Foo Fighters tæller ikke for Nirvana, selvom DAve Grohl varmed!

> [...]

>Alanis Morisette
>Dave Matthews Band

>i stedet for det tynde øl (i mine øjne) der blev præsteret i år ved

Jeps, jeg er helt ening, men jeg synes også lige at Metallica, Silverchair
og Bush mangler! Så ville det blive en kanon festival!

/Martin

Fra : Kim Larsen

Dato : 15-07-03 23:03

> Jeps, Foo Fighters tæller ikke for Nirvana, selvom DAve Grohl varmed!

> Jeps, jeg er helt ening, men jeg synes også lige at Metallica, Silverchair
> og Bush mangler! Så ville det blive en kanon festival!

Ja klart nok med Bush og Silverchair - jeg vidste at der var noget jeg ikke
fik med og der er endnu mere man kunne nævne.

Men jeg vil liiiige udskifte Metallica med Red Hot Chili Peppers, så er den
ved at være der.

Jeg har altid haft det svært med alle Metallicas fejl når de spillede live
og selv om de muligvis er blevet teknisk bedre, er de bare ikke noget for
mig. Jeg har heller aldrig været noget videre til Heavy Metal men mere
Punkrock og afledede ting i forhold til det, gerne lidt mere letbenet end
ren Punkrock, som for eksempel Grungerock.

vh
Kim

Fra : Troels

Dato : 15-07-03 22:42

> Sjovt, at du i den forbindelse skulle nævne Alien Ant Farm og Blink 182.

Og Staind, Creed og Nickelback. DET er da tyndt øl (hvis det overhovedet er
øl).

/Troels

Fra : Kim Larsen

Dato : 15-07-03 22:52

"Troels" <tllund@[nof******spam]hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Og Staind, Creed og Nickelback. DET er da tyndt øl (hvis det overhovedet
er
> øl).

Hellere det end det gylle der er på programmerne i år.

zz..........

vh
Kim

Fra : Michael Castensen

Dato : 15-07-03 22:53

> Og Staind, Creed og Nickelback. DET er da tyndt øl (hvis det overhovedet
er
> øl).

Enig...og Alanis Morisette rules!

---

Fra : Troels

Dato : 15-07-03 22:59

> Enig...og Alanis Morisette rules!

Ja, hun har da mere nosser end nogle af de andre der blev nævnt

/Troels

Fra : Kim Larsen

Dato : 15-07-03 22:50

"-V-" <Diplomaten@snotmail.com> skrev i en meddelelse:

> Uddyb lige, hvad der (i dine øjne) er 'det tynde øl'.
>
> Sjovt, at du i den forbindelse skulle nævne Alien Ant Farm og Blink 182.

Prøv nu lige at læse inden ad, jeg skrev det tynde øl I MINE ØJNE hvilket jo
ikke er ensbetydende med hvad andre eventuelt måtte synes om den sag.

Hvis jeg skulle side at liste op alle de navne som jeg mener er
uinteressante på festivalprogrammerne blev jeg jo aldrig færdig. Men jeg kan
ikke mindes at have set noget så (for mig) ligegyldigt et program som for
eksempel det som blev præsenteret på Roskilde festival i år. Jeg er ikke
engang sikker på at jeg ville være taget der over hvis jeg havde fået
billetten til Roskilde gratis, nej jeg ville have solgt den til
førstkommende.

På Midtfynsfestivalen ville R.E.M. havde været trækplasteret for mig men det
er alt for lidt til at lokke mig derover, der skal langt mere kød på.

Og hvad angår de navne som jeg har listet, så er det altså hvad der blandt
andet ville tiltrække mig til festival. At du så ikke finder det interessant
er der jo ikke så meget at gøre ved.

vh
Kim

Fra : -V-

Dato : 15-07-03 23:29

Kim Larsen wrote:

> Prøv nu lige at læse inden ad, jeg skrev det tynde øl I MINE ØJNE
> hvilket jo ikke er ensbetydende med hvad andre eventuelt måtte synes
> om den sag.

Jeg læser skam indenad, i modsætning til dig.
Jeg prøver lige at citere mig selv, siden du ikke er i stand til at læse min
tidligere post. Jeg har highlighted det vigtigste:

"Uddyb lige, hvad der *(i dine øjne)* er 'det tynde øl'."

> Hvis jeg skulle side at liste op alle de navne som jeg mener er
> uinteressante på festivalprogrammerne blev jeg jo aldrig færdig.

Fint, nok.
Så gør mig en tjeneste og fortæl mig, hvad du synes om på dette års
festivaler.
Jeg hjælper dig lige lidt og smider et link:
http://www.roskilde-festival.dk/object.php?obj=3b1000c

> Og hvad angår de navne som jeg har listet, så er det altså hvad der
> blandt andet ville tiltrække mig til festival. At du så ikke finder
> det interessant er der jo ikke så meget at gøre ved.

Jeg nævner ingen steder, at jeg finder dine forslag uinteressante.
Jeg var faktisk selv til Foo-koncerten i KB Hallen, som posten startede med.

Blink 182 og Alien Ant Farm kender jeg fra MTV og enkelte gennemlytninger af
én eller flere af deres respektive udgivelser. Jeg kan ikke sige dig det
mere præcist, for det har ikke hængt spor ved.

Staind ejer jeg et album med, som jeg endnu ikke har fået lyttet til, så det
vil jeg afholde mig fra at kommentere.
Creed og Nickelback har måske ikke fået den anderkendelse, som de fortjener
i Europa, men i mine øjne er de ikke et hit.

Alanis Morrisette og Dave Matthews ville jeg nok bruge tid på, og jeg har
faktisk haft fornøjelsen af Alanis på RF i '96. Det var ikke den fornøjelse,
det skulle have været for der var *alt* for mange mennesker i det (efter
hendes daværende popularitet) håbløst underdimensionerede grønne telt.

-V-

Fra : Kim Larsen

Dato : 16-07-03 00:42

> [...]
>
> Fint, nok.
> Så gør mig en tjeneste og fortæl mig, hvad du synes om på dette års

Jamen det synes jag har gjort. Programmerne er noget hø især Roskilde
Festivalen 2003.

> Jeg hjælper dig lige lidt og smider et link:
> http://www.roskilde-festival.dk/object.php?obj=3b1000c

Jeg har for længst et link i mine Foretrukne på Explorer til de Festivaler
der kunne have min interesse.

Der er slet ikke noget der end blot kunne give mig anledning til en gnist af
en overvejelse til at checke teltpløkkerne.

Jeg ved ikke helt hvad er det jeg skal gøre rede for. Jeg har jo givet nogle
hints til hvad jeg gerne ville have og det skal altså være den ægte vare og
ikke et eller andet baggårdsband der genremæssigt ligner, heller ikke selv
om der står USA eller UK på deres visitkort.

> Jeg nævner ingen steder, at jeg finder dine forslag uinteressante.
> Jeg var faktisk selv til Foo-koncerten i KB Hallen, som posten startede
med.

Det ville jeg selv have været (øv !) men den glippede altså for mig da jeg
ikke opdagede det før det var al for sent. Til gengæld oplevede jeg dem i
Store Vega i 1997 og selv om det er ved at være nogle år siden, husker jeg
koncerten endnu som noget der rager op over det meste af det jeg har oplevet
af koncerter.

> [...]
> én eller flere af deres respektive udgivelser. Jeg kan ikke sige dig det
> mere præcist, for det har ikke hængt spor ved.

Det ville have været forfriskende med et af de 2 band eller begge band i
forhold til det i mine øjne meget tunge program på RF. Jeg kan godt lide
begge bands selvironi.

> [...]
> Creed og Nickelback har måske ikke fået den anerkendelse, som de fortjener
> i Europa, men i mine øjne er de ikke et hit.

Det går vist nogenlunde i Europa men i Danmark har de helt sikkert ikke
nogen af dem fået den fortjente anerkendelse.

Sådan oplever jeg det tit med amerikanske rockgrupper, at de slår sjældent
særlig godt igennem i Europa (især ikke i Danmark). Det går langt bedre med
den kraftigt promoverede mainstreammusik. Det er i hvert fald sådan jeg
oplever det i disse år men det kan jo ændre sig igen.

> [...]
> det skulle have været for der var *alt* for mange mennesker i det (efter
> hendes daværende popularitet) håbløst underdimensionerede grønne telt.

På Alanis Morisettes sidste album ”Under Rug Swept” er der godt nok ikke
meget at komme efter, efter min mening, og jeg har også mest albummet af
hensyn til samlingen. Hendes tidligere albums er bedre. Men for mig er hun
stadig et aktiv.

At proppe hende ind i et telt i RF 96 må siges at være tragikomisk og man må
spørge sig selv hvad Roskildefolkene dog har tænkt på under den planlægning.

Dave Matthews Band er næsten ukendt i Danmark til trods for at de er et
kanonnavn i USA. Jeg tror desværre at musikken er lidt for speciel til at
kunne få virkelig tag i et dansk publikum. Men for mig er de klart et
Roskilde potentiale også lidt for at få Roskilde ud af den tunge Metalgenre
igen som de havde lagt sig op af i år.

vh
Kim

Fra : -V-

Dato : 16-07-03 02:17

Kim Larsen wrote:

> Jamen det synes jag har gjort. Programmerne er noget hø især Roskilde
> Festivalen 2003.

Nej, det har du ikke gjort. Du har sagt, at programmerne er noget hø. Mener
du dermed, at der slet intet er af din interesse på RF?
Med den holdning går du godtnok glip af mange sjove, skæve og interessante
oplevelser.
Jeg havde fra tidligere tråde indtrykket af at du havde erfaring med RF.

> Jeg har for længst et link i mine Foretrukne på Explorer til de
> Festivaler der kunne have min interesse.

Som er...?
Vildsund? Skagen? Tønder?

> [...]
> være den ægte vare og ikke et eller andet baggårdsband der
> genremæssigt ligner, heller ikke selv om der står USA eller UK på

'Den ægte vare'? Creed? Nickelback, Blink 182 og Alien Ant Farm? LOL!!!
No disrepect intended, men det kan du ikke mene seriøst.
Alle de ovennævnte bands har fundet en formel, som uden undtagelse er et
opkog af tidligere tider.

Hvis du nu havde holdt dig til at nævne RHCP i den forbindelse, så havde der
været fornuft i det.

> [...]
> klart et Roskilde potentiale også lidt for at få Roskilde ud af den
> tunge Metalgenre igen som de havde lagt sig op af i år.

Der var 6-8 deciderede metalbands, og resten fra alle andre genrer af
musikspektret.
Der ser du elegant bort fra.

Men ok, du vil gerne se bands du kender (RHCP, Foo + 'den ægte vare'...), så
det er bare at håbe at de kommer op på en festival i nærmeste fremtid.
Måske ses vi endda til dén festival?!

-V-