Et seriøst metal-halvår koncertmæssigt!!!!~
Fra : Kong Kent

Dato : 09-07-03 07:58

Ja, så er jeg ved at være klar til at afsløre mine koncertplaner for
efteråret. Efter et suverænt forår/sommer med koncerter med Sepultura, Type
O Negative, Metallica, Iron Maiden og Immortal, er jeg nu klar til at begive
mig ud i den kolde, onde vinter. For det bliver en ond, ond vinter.

30/09-03 - Dimmu Borgir w/ Hypocrisy @ Markthalle, Hamburg
25/10-02 - Red Warszawa @ Sysseltinget, Hjørring (min hjemby)
01/11-03 - Aalborg Metal Festival, 9000 Ålborg
09/12-03 - Deicide * @ Zeche Carl, Essen (Tyskland)
10/12-03 - Deicide * @ Hyde Park, Osnabrück (Tyskland)
??/??-03 - IRON MAIDEN @ Hamburg, Göteborg og måske KBH

??/??-04 - Metallica @ Hamburg, Göteborg og København
-----

* Disse shows er en del af X-Mass Metal Festival, hvor følgende bands
spiller:

Deicide, Nile, Amon Amarth, Dew Scented, Destruction, Graveworm og Misery

Det bliver en ond, ond vinter, med mange black- og death-metal bands. Jeg
glæder mig allerede som et lille barn. Specielt til at gense DEICIDE, og se
NILE for første gang nogensinde. De par aftener ser jeg *meget* frem til,
ligesom Dimmu Borgir og Hypocrisy ikke kan komme for tidligt. Puha det
bliver ondt... specielt for tegnebogen :)

Kent Kirkegaard Jensen
www.f1journal.com

Fra : -V-

Dato : 09-07-03 09:13

Kong Kent wrote:
> [...]
> Sepultura, Type O Negative, Metallica, Iron Maiden og Immortal, er
> jeg nu klar til at begive mig ud i den kolde, onde vinter. For det

Very commendable. Lyder godt, at du planlægger dit liv efter koncerterne.
Det var der mange der godt kunne lære lidt af, mig selv inkl.

> 25/10-02 - Red Warszawa @ Sysseltinget, Hjørring (min hjemby)

Mange gode sager, og din liste bekræfter bare min teori om at Jylland altid
er *lidt* bagefter os andre....

> Puha det bliver ondt... specielt for tegnebogen :)

Jeg fatter ikke hvordan i alverden du har råd til det, men du vælger vel så
bare at lade være med at spise i nogle måneder istedet?

Jeg kan så tilføje en lille note: ifølge Opeths officielle nyhedsboard er
der en skandinavisk tourné på tegnebrædtet, som skulle løbe af stabelen i
oktober måned.
Det håber jeg at du og andre holder dig for øje.....

Husk at mit palads på Nørrebronx står til din og Dronningens disposition,
ifald du skulle bruge en overnatning eller to.

-V-

Fra : Kong Kent

Dato : 09-07-03 09:30

> Very commendable. Lyder godt, at du planlægger dit liv efter koncerterne.
> Det var der mange der godt kunne lære lidt af, mig selv inkl.

Ja, der kan man bare se. Men nu er HEAVY F*CKIN METAL min allerstørste
passion overhovedet. Har hørt det siden jeg var 12 år gammel, så jeg kører
på 14. år, og er stadig lige bidt af lortet, som da jeg første gang
nogensinde smed en vinyl-skive med Iron Maiden på min lille afspiller (det
var iøvrigt Killers, red.)

> Mange gode sager, og din liste bekræfter bare min teori om at Jylland
altid
> er *lidt* bagefter os andre....

Lidt?!?! Det er fuckin' no-mands-land siger jeg dig! De mindre heavy-acts,
som ikke fylder arenaer med 60.000 mennesker, turnerer desværre *alt* for
ofte udenom DK, og kommer de endelig, vælger de selvfølgelig København. Det
er der ikke noget at fortænke dem i, og derfor har vi jyder altid Hamburg i
baghånden. Læs længere nede :)

> Jeg fatter ikke hvordan i alverden du har råd til det, men du vælger vel

> bare at lade være med at spise i nogle måneder istedet?

En tur til Hamburg er ikke så slem endda. Vi fylder bilen op med 4
mennesker, og så koster det nøjagtig to tankfulde benzin (omkring knap 800
kr. alt efter hvor man tanker), så transportudgifterne er sølle 200,- pr.
mand. Sådan har vi gjort det utallige gange, og kan i flæng nævne Sepultura,
Slayer, Cradle Of Filth, Biohazard osv... Det er meget billigere for os
jyder at smutte til Hamburg end København (den satans bro!!). Turen tager,
fra Hjørring, 50 km. nord for Ålborg, omkring 3 timer at nå grænsen, og så
ca. 1½ - 2 timer, alt efter kø på motorvejene, at nå Hamburg. Så bruger man
en ½ - 1 time på at finde stedet (der er mange koncertsteder i Hamburg!!),
og så er man ellers klar til koncert. Pærenemt.

Billetterne til disse arrangementer, små club-shows som det hedder, koster
rundt regnet 150 - 250 kr. pr. billet, så inkl. en lille middag ved Otto
Duborg, eller restauranten ved Poetsch, så koster det ikke mere end 500,- at
tage til sådan en koncert. Så det er ikke forfærdelige omkostninger vi taler
om.

Bevares, jeg smutter så til *rigtig* mange koncerter, men de indenrigs får
jeg jo betalt, da jeg skriver og anmelder for www.heavyjam.dk - så det er
kun de udenlands jeg selv skal betale.

Kent Kirkegaard Jensen
www.f1journal.com

Fra : Metal Coven.dk

Dato : 09-07-03 23:13

On Wed, 9 Jul 2003 10:29:53 +0200, "Kong Kent"
<kongkentREMOVE@REMOVEanarki.dk> wrote:

<.......................>

Det er egentlig sjovt nok - jeg begyndte på alt det der heavyhalløj for en del
år siden efterhånden. Det var en klassekammerat der hed Reno der smittede mig.
Iron Maiden, Rock Goddess, Mamas Boys, E.F Band, Thin Lizzy og Saxon var et
par af de bands vi så dengang.

Iron Maiden havde lige sendt "The Number of The Beast" på gaden og "Thunder
and Lightning" med Lizzy var knapt blevet presset - allerførste gang jeg hørte
"Cold Sweat" var på Radio Luxembourg.

Der var stort set ikke noget der hed black metal udover Venom der sang om
Warhead og Countess Bathory.

Siden da er det blevet til en hel del koncerter, en hel del lp'er og cd'ere,
video og dvd'ere, og det synes somom musikken bliver bedre og bedre. Jeg hører
næste lige så meget tråd som dengang, selvom det er lidt over 20 år siden, så
jeg er også hooked på det shit.

> [...]
>Slayer, Cradle Of Filth, Biohazard osv... Det er meget billigere for os
>jyder at smutte til Hamburg end København (den satans bro!!).

Med mindre et givent band kun spiller i København, så er der da mere fornuft i
at tage til Hamburg for at høre dem live - hvis de altså optræder der. Det er
der jo en hel del af de helt gode sparke ""!#"!¤#" der gør. Man kan varme op
på vejen nedover med noget toldfri, og fylde baggagerummet op på vejen hjem.
Det kan man sgu´ikke hvis man skal til hovedstaden - ikke med noget toldfri
ihvertfald.

Så det er absolut smart det der med Hamburg.

>Bevares, jeg smutter så til *rigtig* mange koncerter, men de indenrigs får
>jeg jo betalt, da jeg skriver og anmelder for www.heavyjam.dk - så det er
>kun de udenlands jeg selv skal betale.

Hvordan fordeles opgaverne på det blad - bestemmer i selv hvem der anmelder
hvad, og skriver hvilke artikler eller er der en redaktør som styrer det hele?

--
Med Venlig Hilsen - Best Regards
Andreas

Fra : Kong Kent

Dato : 09-07-03 23:18

> Så det er absolut smart det der med Hamburg.

Jepper. Og der er rigtig mange fede små koncertsteder!

> Hvordan fordeles opgaverne på det blad - bestemmer i selv hvem der
anmelder
> hvad, og skriver hvilke artikler eller er der en redaktør som styrer det
hele?

Jaaaa... nu er man jo ikke meget for at give hints til en "konkurrent", men
så lad gå da.

Jeg er "kun" skribent. Jeg modtager hver uge med posten en flok
metal-promo-cd'ere. Det være sig alt fra Slayer DVD'en, alle de nye
metal-cdere osv., og så skal jeg anmelde dem. Derudover bliver jeg, af min
redaktør, sat på presselisten ved udvalgte koncerter herhjemme, og så skal
jeg ellers tage et par billeder til anmeldelsen, og anmelde denne koncert.

Metallica udsendte dog ingen promo. Det var en ganske almindelig kopi, så
desværre har jeg ikke en ultra-sjælden promo-version af "St.Anger" liggende
herhjemme. Havde ellers sådan håbet, men ak... må nøjes med de andre jeg har
:)

Kent Kirkegaard Jensen
www.f1journal.com

Fra : Morten M. Jørgensen

Dato : 09-07-03 12:03

> [...]
> ligesom Dimmu Borgir og Hypocrisy ikke kan komme for tidligt. Puha det
> bliver ondt... specielt for tegnebogen :)

Jeg syntes da ellers at have læst et sted at du skulle et smut forbi W:O:A ?
Der kommer jo også Nile! OG meget andet godt!

Mvh.

--
MMJ

Fra : Kong Kent

Dato : 09-07-03 12:05

> [...]
?
> Der kommer jo også Nile! OG meget andet godt!

Nej, jeg skrev bare, at jeg *ville* gerne have været på Wacken, havde jeg
set deres line-up noget før. Men nu er sommerpengene brugt på Roskilde,
Sepultura og Type O Negative, så nu må jeg lige arbejde i et par måneder,
således jeg kan få råd til efterårets/vinterens koncertmæssige strabadser.

Men næste år!! Så skal jeg enten til Wacken eller WFF festivalen. Kommer
naturligvis an på, hvem der stiller med det ondeste line-up af bands :)

Kent Kirkegaard Jensen
www.f1journal.com

Fra : Morten M. Jørgensen

Dato : 09-07-03 12:17

> Men næste år!! Så skal jeg enten til Wacken eller WFF festivalen. Kommer
> naturligvis an på, hvem der stiller med det ondeste line-up af bands :)

Mon ikke at det bliver Wacken. Jeg har aldrig haft den store lyst til at
tage til WFF. Syntes også Wacken har et fedt program hvert år, når man altså
har soreteret de 50% tysk powermetal fra ;)

Mvh.

--
MMJ

Fra : Jakob Fromm Pedersen

Dato : 09-07-03 23:06

> [...]
> ligesom Dimmu Borgir og Hypocrisy ikke kan komme for tidligt. Puha det
> bliver ondt... specielt for tegnebogen :)

En meget imponerende liste... Tror kun jeg kan tilslutte mig Iron Maiden, da
pengene nok ikke rækker til mere.. Og så self hvad der rør sig i og omkring
ålborg, hvor jeg flytter op her pr første august.. ( nogle gode steder at
købe metal ? )

/Fromm

Fra : Kong Kent

Dato : 09-07-03 23:21

> [...]
omkring
> ålborg, hvor jeg flytter op her pr første august.. ( nogle gode steder at

Du kan jo altid give et kald her i nyhedsgruppen, hvis du gerne vil med til
Dimmu Borgir/Hypocrisy, for der er MÅSKE et sæde i bilen ledig.
Benzinafgiften er 200 - 250 kr. alt efter hvordan det kommer til at gå, og
så ellers bare billetten. Men, det er ikke helt sikkert jeg har en ledig
plads. Skal nok give lyd fra mig her i gruppen.

Gode steder at købe metal i Ålborg? Der er to steder

1. Stereo Studio
2. Internettet

Sådan ligger landet altså :)
Stereo Studio har et ganske flot udvalg af metal, og kan skaffe mange ting
hjem. Alle de andre butikker i byen er skod mht. udvalget af musik, så
www.cdon.dk er din ven! :)

Kent Kirkegaard Jensen
www.f1journal.com

Fra : Jakob Fromm Pedersen

Dato : 09-07-03 23:28

> [...]
> så ellers bare billetten. Men, det er ikke helt sikkert jeg har en ledig
> plads. Skal nok give lyd fra mig her i gruppen.

Jeg takker for tilbuddet, og vil tage det op til overvejelse ( er dog
økonomisk på spanden i øjeblikket ;( )
> [...]
> Stereo Studio har et ganske flot udvalg af metal, og kan skaffe mange ting
> hjem. Alle de andre butikker i byen er skod mht. udvalget af musik, så

Desværre det jeg forventede, men som sagt... med et Visa og internet kommer
man langt idag ;)

/Fromm

Fra : Metal Coven.dk

Dato : 09-07-03 23:30

On Thu, 10 Jul 2003 00:05:40 +0200, "Jakob Fromm Pedersen"
<fromm@REMOVEironmaiden.dk> wrote:

<...............>

> [...]
>ålborg, hvor jeg flytter op her pr første august.. ( nogle gode steder at

Hej og Velkommen til Aalborg - når du nu flytter herop til August, så er det
garanteret på grund af et studie - hvad skal du læse?

Nogle af de allermest lovende bands udi metal, er her fra byen - Mnemic,
Mercenary, Lowdown, Behind the Curtain og Jerkstore for lige at nævne et par
stykker.
Der er 5 spillesteder - Skraaen, Baghuset, Fedtebrød, 1000fryd og
Studenterhuset. 1000fryd er dem der har regelmæssige metalkoncerter - som
regel 1 gang om måneden med 2-3 navne af vidt forskellig karakter og kvalitet.
Du kan se mere på www.1000fryd.dk - Studenterhuset lægger facilieter til Metal
Festival som du kan læse mere om på www.nordicrockbooking.dk , som står bag
hovedparten af de events der sker her i byen.

De 3 første er ikke rigtig relevante i metalmæssig sammenhæng - derfor ingen
omtale af dem her.

Men velkommen til..........................

Fra : Jakob Fromm Pedersen

Dato : 10-07-03 09:05

> Hej og Velkommen til Aalborg - når du nu flytter herop til August, så er
det
> garanteret på grund af et studie - hvad skal du læse?

Skal læse til civilingeniør indenfor elektronik..

> [...]
> hovedparten af de events der sker her i byen.
>
> De 3 første er ikke rigtig relevante i metalmæssig sammenhæng - derfor

Ser meget lovende ud... Ihvertfald meget bedre end Holstebro, hvor der ikke
rigtig er de vilde koncerter..

> Men velkommen til..........................

Takker

/Fromm