P3 - Roskilde Afterparty kl.21-00
Fra : Peter Theglev

Dato : 30-06-03 15:16

I aften - og efter sigende sidste chance for at høre live-optagelser med
bl.a. Blur, Dave Gahan, Coldplay m.fl. fra årets festival.
Desuden lidt interviews.

/P

Fra : Ukendt

Dato : 30-06-03 15:27

> I aften - og efter sigende sidste chance for at høre live-optagelser med
> bl.a. Blur, Dave Gahan, Coldplay m.fl. fra årets festival.
> Desuden lidt interviews.

de bliver vel også sendt i løbet af året?

Fra : Peter Theglev

Dato : 30-06-03 20:35

Ja, det plejer de vist, men på www.dr.dk står der, at det er sidste
chance, så jeg har trykket på [Record].

/P

Fra : Søren Nielsen

Dato : 30-06-03 20:48

Peter Theglev wrote:
> Ja, det plejer de vist, men på www.dr.dk står der, at det er sidste
> chance, så jeg har trykket på [Record].
>
> /P

Jep og lige nu er der Iron Maiden :) BTW, hvad bruger du til at optage med?
Noget software som man kan få fat i uden at skulle bruge professionelt
udstyr?

Søren

Fra : Ukendt

Dato : 01-07-03 05:24

> Jep og lige nu er der Iron Maiden :) BTW, hvad bruger du til at optage
med?
> Noget software som man kan få fat i uden at skulle bruge professionelt
> udstyr?

Jeg har taget fra min forstærker og mit lydkorts line-in. Også optager jeg
med "Total Recorder". Ved der også er nogle der optager med TR direkte fra
p3's netradio.

Fra : Peter Theglev

Dato : 01-07-03 07:15

Jeg har lidt snørklede omveje:
1) Ind i hi-fi videoen fra receiveren
2) over på digital videokamera med lyden
3) over på Mac'en via FireWire

Besværligt, men det virker.

Peter

Fra : Jesper Brogaard

Dato : 01-07-03 09:21

"Søren Nielsen" <kampfordeler_gbFJERNDETTE@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:3f009415$0$97248$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> Jep og lige nu er der Iron Maiden :) BTW, hvad bruger du til at optage
med?
> Noget software som man kan få fat i uden at skulle bruge professionelt
> udstyr?

Hmfr! Jeg var ikke klar over at de sendte Maiden. Var det hele koncerten?

Jeg optog Metallica ved at forbinde min radio til computerens lydkort
(Terratec). Jeg brugte Cool Edit 2000, 16bit 44kHz. Min radio er tilsluttet
TDC's kabeltv. Kvaliteten er fremragende. Flot lyd for en direkte koncert -
mangler lidt stortrommer dog.

--
Jesper Brogaard, Denmark
(Please do not reply by email)

Fra : Søren Nielsen

Dato : 01-07-03 15:03

Jesper Brogaard wrote:
> [...]
> tilsluttet TDC's kabeltv. Kvaliteten er fremragende. Flot lyd for en
> direkte koncert - mangler lidt stortrommer dog.

Jeg var heller ikke klar over det, men sad og rodede lidt med lidt
forskellige netradioer og kom lidt ved et tilfælde til at høre P3. Men de
spillede kun 3 numre (2 Minutes 2 Midnight, Bring Your Daughter To The
Slaughter og så et mere, som jeg ikke kan huske) samtidig med, at at de
havde interview med Dickinson fra en flyvetur, hvor han var pilot mellem
Danmark og Island. Lidt ærgerligt, for det havde været fedt. hvis de sendte
hele koncerten, men det er bare at håbe, at de gør det senere.
Tak for alle forslagene, nu vil jeg igang med at få sat min gamle tuner til
PC'en og se om det virker.

Søren