Ribben på grill
Fra : hedegaard

Dato : 17-07-03 10:17

Hej gr.
Jeg har nogle ferske ribben (gris) - dem vil jeg gerne smide på grillen til
aften. Hvordan laves de mest lækkert - skal de koges eller lign på forhånd?

sommerhilsner Tina

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 17-07-03 11:03

"hedegaard" <hedegaard@FJERNMIGchristiansen.mail.dk> writes:

> Jeg har nogle ferske ribben (gris) - dem vil jeg gerne smide på grillen til
> aften. Hvordan laves de mest lækkert - skal de koges eller lign på forhånd?

Vi plejer at koge den på forhånd. Så tager det ikke så lang tid, de
bliver ikke så let brændte og man har suppen til en gang
aspargessuppe.

Bare smid dem på grillen og spis dem med groft salt, brød og salat.

Mvh Trine

http://www.triane.dk, billig overnatning i Nordjylland
http://www.bierstedjuletraeshandel.dk, æresporte og gran

Fra : Thomas Hjort

Dato : 17-07-03 11:43

> [...]
> aspargessuppe.
>
> Bare smid dem på grillen og spis dem med groft salt, brød og salat.

Nemlig. Eller smør dem ind i barbequesauce, man kan få mange lækre
færdigkøbt.

Mvh Thomas

Fra : Kasper

Dato : 17-07-03 12:29

Hey...

man kan også selv lave en Marinade... jeg syntes det bliver lækkert på denne
måde :

BrunFarin (ca. 2 sp.skefulde)
Sennep (ca 1 te.skefuld)
Noget Tomat ketchup / purre / hakkede tomater (efter smag, men pas på med
kun purre)
Evt. et eller 2 fed presset hvisløg
noget olie (plejer bare at give det 3-4 sp.skefulde, mna kan give det meget
mere, men syntes marinaden skiller så)
Oregano / timian / bassilikum (plejer at bruge meget af det)
noget barbecue krydderi (fra tigeren)
salt og lidt peber
og hvad ellers man kunne tænke sig

Det giver kødet en dejlig sød smag, men alligevel med et præg af de
krydderier man putter i, man kan jo bare putte lidt chilli i hvis man vil
have det noget stærkere, men det står stadig godt til den søde smag....

--
Mvh Kasper

Tjek Elektronik Chatten på -> http://www.angelfire.com/alt/elektronik/

Fra : Herbert

Dato : 19-07-03 15:45

> noget barbecue krydderi (fra tigeren)

Øv, det kender jeg ikke.... hvor køber man det i kbh?

/Erik

Fra : Kim Jensen

Dato : 20-07-03 08:15

"Herbert" <herbert007@hotmail.com_remove> skrev i en meddelelse

> Øv, det kender jeg ikke.... hvor køber man det i kbh?
>
> /Erik

Jeg tror tigeren er en biks hvor alt koster en tier. Der vist en her i
Esbjerg men det hjælper vel æ en kjøvenhavner. Men mon ikke at en bbq
krydderi blanding af andet mærke kan gøre det samme?

Og jeg fandt et link http://www.tiger.dk/default.php

Kim

Fra : Padmé Amidala

Dato : 20-07-03 20:26

Der ligger også Tiger-butikker i københavns området...

VH
Padmé Amidala

Fra : Niels Henriksen

Dato : 21-07-03 13:57

"Padmé Amidala" <gsagae@geagnhwo.com> wrote in message
> Der ligger også Tiger-butikker i københavns området...

Der ligger bl.a. en på Rådhuspladsen

--
Niels Henriksen
www.bigtiger.dk - det vildeste webhotel