Amerikansk mål og vægt?
Fra : Benedikte Brisson

Dato : 27-06-03 18:42

Jeg sidder med en pakke Aunt Jemima Pancake Mix, som jeg skal have i brug i
morgen.

Så er det, der står:
1 cup mix (dry measure) + 3/4 cup milk (liquid measure) + 1 tbs oil + 1 egg.

Hvor meget er '1 cup' - og er der forskel på 'dry measure' og 'liquid
measure'?

Dikte

Fra : Thomas Wesley Hinton

Dato : 27-06-03 23:18

"Benedikte Brisson" <hej@danmark.invalid> skrev i en meddelelse
> Jeg sidder med en pakke Aunt Jemima Pancake Mix, som jeg skal have i brug
> morgen.

Nåja, så længe det ikke er Onkel Tom pandekager.

(ikke en vits). (ok, lidt sarkarstisk).

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 27-06-03 23:21

Benedikte Brisson skrev:

> Hvor meget er '1 cup' - og er der forskel på 'dry measure' og
> 'liquid measure'?

Hm, 1 cup svarer til 8 fl.oz. a 29,57353 mL, eller i alt 236,58824 mL.
Måske svarer en "tør" cup til 8 tørre unser a 28,345923 g, eller i alt
226,796184 g?

// Klaus

Fra : Martin Seebach

Dato : 28-06-03 00:15

Benedikte Brisson wrote:
> [...]
>
> Hvor meget er '1 cup' - og er der forskel på 'dry measure' og 'liquid

Når jeg har lavet selv samme pandekager har 2,5 dl pr cup (både våd og
tør) fungeret fint.

Fra : Benedikte Brisson

Dato : 28-06-03 00:53

Tak for svar - jeg satser på en lille kvart liter vådt og tørt og glæder mig
til pandekagerne i morgen tidlig

Dikte

Fra : Susanne

Dato : 28-06-03 16:36

Til en anden gang:
Søg på conversion + recipe på google og der kommer et hav af sider frem -
nogle kan selv kalkulere om fra den ene enhed til den anden, ved andre skal
man selv gøre det, men det er alligevel rimelig overskueligt.
De er alle lidt forskellige i udformning, men basalt kan du altså bruge
opskrifter fra både USA, Australien og UK på denne måde.

vh.
Susanne.