Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Kodak Gold 200 / VR Plus 200 ?
Fra : Petersen_Michael

Dato : 16-07-03 17:16

jeg kan ikke få øje på anden forskel end prisen..

hvad siger i andre?

--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg

Fra : Fischer

Dato : 16-07-03 21:18

> jeg kan ikke få øje på anden forskel end prisen..
> hvad siger i andre?

Kodak VR filmene var en stor revolution da de kom frem .... omkring 1985.
Gold kom vel frem 5-10 år senere.

Men en Ford Escort er vel en Escort om så den er fra '72 eller '02.

*Fischer

Fra : Petersen_Michael

Dato : 17-07-03 06:59

"Fischer" <myfischer87@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Kodak VR filmene var en stor revolution da de kom frem .... omkring 1985.
> Gold kom vel frem 5-10 år senere.
>
> Men en Ford Escort er vel en Escort om så den er fra '72 eller '02.

altså lige ud over, at jeg synes de gamle Escorter er meget fede
så er det ikke meget andet end navnet de har til fælles

Fra : Fischer

Dato : 17-07-03 07:13

> altså lige ud over, at jeg synes de gamle Escorter er meget fede
> så er det ikke meget andet end navnet de har til fælles

Men hvis du synes at 80'er looket i dine billeder er fedt, så kan du godt
købe VR-filmen.

Nej, selv om der står Kodak på æsken, så kan kvaliteten godt være (ensartet)
ringe på deres lavpris-produkter.
Jeg har altid syntes at filmen var det forkerte sted at spare (ud over at
købe dem billigt i Tyskland).

Kodak er jo lige kommet med en ny HD film, som jeg endnu ikke har prøvet.
Den ville jeg hellere investere i.

*Fischer

Fra : Daniel Trads

Dato : 18-07-03 08:54

On Thu, 17 Jul 2003 08:12:49 +0200, "Fischer" <myfischer87@get2net.dk>
wrote:

[SNIP - VR kom frem i 80'erne]

>Men hvis du synes at 80'er looket i dine billeder er fedt, så kan du godt
>købe VR-filmen.

Hehe, det er faktisk ikke så slemt. De har testet en stak billige film
i det tyske blad Test, og der klarer den sig godt. Det er åbenbart
ikke helt den samme film.

Jeg har også selv skudt omkring 7 ruller med Agfa Vista og 3 ruller
med Fuji Superia. Derefter købte jeg 6 ruller VR+ i en Aldi butik syd
for grænsen, og har nu skudt de første 2 ruller. Hvad angår korn og
skarphed så syntes jeg faktisk at VR+'en klarer sig bedre end Vista og
Superia. Kan ikke lige blive enig med mig selv om farverne... Der er
nok lidt mere skrald på Vista'en.

> [...]
>ringe på deres lavpris-produkter.
>Jeg har altid syntes at filmen var det forkerte sted at spare (ud over at

Tjae hvis man alligevel laver en standard fremkaldelse, og det er
billeder af familli-tamtam og naboens kat, så kan det jo være
ligemeget.

>Kodak er jo lige kommet med en ny HD film, som jeg endnu ikke har prøvet.
>Den ville jeg hellere investere i.

Jaeh... den er bare så pokkers dyr.

4 ruller VR+ i Aldi-DK: 60 kr.
2 ruller HD hos billigefilm.dk: 90 kr.

--
Daniel Trads

Fra : Petersen_Michael

Dato : 18-07-03 11:28

"Daniel Trads" <danieltsNOSPAM@post8.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Tjae hvis man alligevel laver en standard fremkaldelse, og det er
> billeder af familli-tamtam og naboens kat, så kan det jo være
> [...]

som den glade amatør jeg er har min foretrukne farvenegativfilm
i mange år været Kodak Gold 200, men ja, jeg har jo fået
øje på at Aldi sælger VR Plus 2*36 skud for 30,- Kr
min foretrukne fotohandler tager 109,- for 3*36 for Gold filmen..
eller et pris forhold der ligner 7:3

jeg har endnu ikke prøvet at få lavet forstørrelerser i andet end 10*15cm
af VR filmen..
men med en standart fremkaldelse, hos min fotohandler, kan jeg ikke
umidelbart se forskel..

en anden farvenegativfilm jeg har fået øje på, men endnu ikke testet er
Kodak Portra 160VC, men jeg ved ikke andet om den, end hvad der
står på kodaks web, og at min fotohandler har nogle ruller liggende..
og jeg ved ikke hvad den koster..

Fra : Petersen_Michael

Dato : 18-07-03 16:51

Nu har jeg så fået fremstillet 3 forstørrelser 30*45
2 fra Gold og 1 fra VR Plus, 3 fotos, af "nogenlunde samme motiv"
der er noget mere smæk i farverne på Gold filmen..
så jeg har købt mine siste 2 ruller "nærrig" film..

BTW: så investerede jeg i et par ruller Kodak HD 200 ISO
36 skud for 49,50 det må så komme an på en prøve
om den er det ekstra værd..
min fotohandler vil have 65,- for Kodak Portra 160VC 36 skud
er det en fair pris ?

Fra : Brian Urth

Dato : 18-07-03 19:23

On Fri, 18 Jul 2003 17:51:09 +0200, "Petersen_Michael"
<petersen_michael@dengyldnemåge.mail.tele.dk> wrote:

>min fotohandler vil have 65,- for Kodak Portra 160VC 36 skud
>er det en fair pris ?

fastfoto.dk vil have 215 for 5 stk, så det er nok lige i overkanten.

Brian