Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
web-program
Fra : Erik Aalund

Dato : 13-07-03 07:59

Hej,

Dette spørgsmål er sikker blevet stillet flere gang før, men jeg har
desværre ikke fulgt med i gruppen i et stykke tid.

Jeg kunne godt tænke mig et stykke software (free-/shareware) hvor jeg nemt
kan lave hjemmesider med digitale billeder - og hvor det bliver nogenlunde
præsenteret.

Hvad gør I når I præsenterer jeres billeder? Man skal jo være rimelig
kreativ og fiks på fingrerne hvis man skal designe sin egen side i fx.
MsFrontpage.

Hvis I kender til gode eksempler så hører jeg gerne om dem.
På forhånd tak for hjælpen.

Erik
Esbjerg

Fra : Carsten Øhlenschlæge~

Dato : 13-07-03 08:50

Erik Aalund wrote:

> [...]
> MsFrontpage.
>
> Hvis I kender til gode eksempler så hører jeg gerne om dem.

Hej Erik.

Du har ganske ret. Spørgsmålet er blevet stillet før, men det skal det
forhindre dig i at få et svar.

Det var på et tidspunkt en, som foreslog JAlbum. Jeg forsøgte straks at
downloade dette program og blev egentligt ret imponeret. Jeg synes at
det laver nogle flotte album og programmet er meget brugervenligt.
Eneste problem er at det ikke kan tage TIFF billeder, men det kan være
det kommer i en kommende version.

Du kan downloade programmet gratis her :
http://www.datadosen.se/jalbum/

Hilsen
Carsten Ø

Fra : Henrik Münster

Dato : 13-07-03 21:02

Carsten Øhlenschlæger <coe@conix.dk> wrote:

> [...]
> det kommer i en kommende version.
>
> Du kan downloade programmet gratis her :

Det tager nok desværre lidt tid, før der kommer en ny version. Han
skriver nemlig:

"My very dear dad just died during a difficult liver cancer operation
(2003-07-09). It will take some time until I am back on my feet and I
will have to wait with developent of JAlbum for a while. I hope you can
help each other in the forum now until I am strong enough to pick up
this project again. I will not be a good mail answerer either for a
while. I hope you understand this.
/David"

Ellers ser de sandelig godt ud, det program. Og det er et javaprogram,
så det kan også køre på en Mac. Nu er der ingen undskyldning for ikke at
gå tilbage til Mac, Erik
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Erik Aalund

Dato : 14-07-03 10:50

">
> [...]
> help each other in the forum now until I am strong enough to pick up
> this project again. I will not be a good mail answerer either for a

Ja det så jeg også godt.

> Ellers ser de sandelig godt ud, det program. Og det er et javaprogram,
> så det kan også køre på en Mac. Nu er der ingen undskyldning for ikke at
> gå tilbage til Mac, Erik

Ja det ser godt ud - og bliver præsenterte flot af ham på hjemmesiden.
Jeg glæder mig til at prøve kræfter med det snarest.

Nej - nu behøver jeg ikke at gå tilbage til Mac - idet siderne kan ses
fra en Mac!
Programmet kan du jo faktisk downloade i en MAC-version.

Fra : Henrik Münster

Dato : 14-07-03 10:28

Erik Aalund <aalund@esenet.dk> wrote:

> [...]
>
> Hvad gør I når I præsenterer jeres billeder? Man skal jo være rimelig
> kreativ og fiks på fingrerne hvis man skal designe sin egen side i fx.

Der var en, der anbefalede ThumbsPlus i en anden tråd. Den bruges til at
organisere billeder i, men den kan også lave websider. Den koster godt
nok $80, men ser god ud.

<http://www.cerious.com/>
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Peter Loumann

Dato : 14-07-03 17:26

On Mon, 14 Jul 2003 11:28:09 +0200, henrik@muenster.dk (Henrik
Münster) wrote:

>ThumbsPlus [...] kan også lave websider.

Ja, den gør det udmærket. Men det kan de fleste grafikprogrammer. Det
gælder i hvert fald Photoshop Elements og Ulead Photoimpact. Den
gratis IrfanView kan lave thumbnailsider som fungerer udmærket hvis
man ikke har behov for at pakke de enkelte fotos ind i html. Jeg
gætter på at nyere udgaver af ACDSee også kan lave webalbums ...

--
hilsen pl
http://huse-i-naestved.dk