Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
et svært og kostbart valg
Fra : lizet østerkjærhuus

Dato : 12-07-03 21:51

jeg står i den skønne situation at jeg har valgt endelig at investere
i et rigtigt godt digicam, men havde ikke troet at det ville blive så
svært et valg.
Jeg har efterhånden besøgt mange fotohandlere, søgt på nettet, læst
tonsvis af anmeldelser osv. og er blevet enig med mig selv om at jeg
vil købe hos en ordentlig forhandler hvor jeg kan tegne en udvidet
forsikring, hvilket så også betyder at jeg må betale en betydelig
højere pris end ved køb på nettet.

Jeg har bestemt mig for følgende ønskeseddel

Nr. 1 Nikon Coolpix 5400
Nr. 2 Olympus Camedia 5050
Nr. 3 Canon G5
Nr. 4 Olympus Camedia 750 UZ

Hvad siger i herinde, er det nogle helt tossede valg??
Grunden til at jeg ønsker en udvidet forsikring der dækker i alle
tilfælde, er for det første at jeg vil anskaffe et dyrt kamera, jeg
har 2 små børn (uheld sker jo) og jeg har mit kamera med næsten alle
steder.
Min fritid er ikke hvad den har været, så det er mest mine børn der
står for skud og hvad der ellers sker omkring os.
Hastigheden er derfor vigtig for mig, da jeg oftest tager billeder af
noget i bevægelse.

Håber der er nogen af jer, der måske kunne være behjælpelige med at
gøre mit valg lidt lettere.

Venlig hilsen
Lizet østerkjærhuus

Fra : Th Frydensberg

Dato : 12-07-03 22:33

lizet østerkjærhuus wrote:

Olympus Camedia 750 UZ , er nu under 5000- kr.

--
mv / th

Fra : max

Dato : 12-07-03 23:23

> lizet østerkjærhuus wrote:
>
> Olympus Camedia 750 UZ , er nu under 5000- kr.
>

> --
> mv / th

Blandt de nævnte lyder det som det bedste valg.
Hvis du kan li' at tage vidvinkel billeder er 5400
måske bedre. -max-

Fra : max

Dato : 12-07-03 23:40

> Blandt de nævnte lyder det som det bedste valg.
> Hvis du kan li' at tage vidvinkel billeder er 5400
> måske bedre. -max-

Du kan evt se billeder fra de forskellige kameraer på
www.fotokritik.dk eller her: www.pbase.com/cameras
-max-

Fra : .J.S...

Dato : 13-07-03 00:33

"max" <ma22x@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Du kan evt se billeder fra de forskellige kameraer på
> www.fotokritik.dk eller her: www.pbase.com/cameras

Vældigt gode billeder det kamera kan levere.
Heller ikke slemt med støj især med tanke på at de er helt nede i en 1/2.7"
sensor !
Træls er det dog at de ikke bruger CF, xD moduler er vel omtrent dobbelt så
dyre, altså lige så dyre som memorystick.

mvh/JS

Fra : Th Frydensberg

Dato : 13-07-03 09:07

max wrote:

> Blandt de nævnte lyder det som det bedste valg.
> Hvis du kan li' at tage vidvinkel billeder er 5400
> måske bedre. -max-

5400 koster ca. 7700- !
så skulle der vel være råd til en vidvinkelforsatas til olympusen .. ca
1400-
plus en adapter til ca. 240-
større xd card ca 1050-

--
mv / th

Fra : max

Dato : 13-07-03 09:10

> 5400 koster ca. 7700- !
> så skulle der vel være råd til en vidvinkelforsatas til olympusen .. ca
> 1400-
> plus en adapter til ca. 240-
> større xd card ca 1050-
>
> --
> mv / th

Det har du ret i, i meget gamle dage brugte jeg sådanne fortsatser
smalfilm kameraer.... De er vel blevet meget bedre, hmm..)-max-

Fra : Nicolaj Mejnert

Dato : 13-07-03 02:10

"lizet østerkjærhuus" <sundwell@webspeed.dk> wrote in message

> [...]
> Nr. 3 Canon G5
> Nr. 4 Olympus Camedia 750 UZ
>
> Hvad siger i herinde, er det nogle helt tossede valg??

Jeg kender kun Olympus 5050Z og kan klart anbefale det. Jeg har dog fået
lidt hjælp til at tage gode billeder, da det ikke bare er et peg og klik
kamera.
Og så kan det tage CF, SM, og xD-kort (og harddisk)
Er dog meget langsomt når man gemmer i TIFF.

et billede jeg har taget: http://www.nordliefood.dk/dyr/dyr.html 250kb, det
er bare ærgeligt at det var overskyet, da jeg så synes det mangler lidt
"glans"

meget god og stor test af kameraet:
http://www.digit.no/Tester/olympus_c5050/c5050_intro.htm

mvh
Nicolaj Mejnert

Fra : Jeppe Moeller

Dato : 13-07-03 19:04

Jeg har ingen kommentarer ang. kameraerne.
Men ang. forsikringen!
Jeg har læst at mange af de forsikringer forhandlere sælger til deres kunder
er stort set ubrugelige. Dette skyldes at de går ind og forsikrer noget der
allerede er dækekt af den almindelige forsikring allerede har hos deres
forsikringsselskab- VÆR SIKKER PÅ AT DU IKKE ALLEREDE ER FORSIKRET!!
Forsikringerne er altså bare en ekstra fortjeneste for forhandlerne som i
mange tilfælde ikke kommer forbrugeren til gode.
Derudover er forsikringerne dyre set ifht. at de kun forsikrer én eneste
ting (dit kamera).

mvh
/JeppeM