Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
http://www.technikdirekt.de
Fra : Thomas Petersen

Dato : 11-07-03 23:32

Hejsa,
Findes der andre sider i tyskland som måske kunne bruges som alternatic til
http://www.technikdirekt.de ??

Mvh
Thomas

Fra : Rene Larsen

Dato : 12-07-03 00:46

> Findes der andre sider i tyskland som måske kunne bruges som alternatic
til
> http://www.technikdirekt.de ??

Hejsa Thomas

http://shopping.bild.t-online.de/

Prøv ovenstående link det er en sammenlignings side som finder billige
priser, det er dog ikke alle firmaer som levere til dk, skriv til firmaerne
har fundet en del firmaer som sender til dk , har dog ikke de direkte links
på de firmaer som jeg har fundet.

Men det er bestemt et godt søge sted..

Mvh

rene

Fra : Flemming Joensson

Dato : 12-07-03 16:42

"Rene Larsen" <rene.larsenFJERNXXXDETTE@pc.dk> wrote in

> [...]
> firmaerne har fundet en del firmaer som sender til dk , har dog ikke
> de direkte links på de firmaer som jeg har fundet.

www.geizhals.at/eu synes jeg er rigtig god til at finde prise. De angiver
også i listen om butikken tager kreditkortbetaling eller ej, dog ikke om de
sender til Danmark.

Flemming

Fra : Flemming Joensson

Dato : 12-07-03 16:42

www.geizhals.at/eu synes jeg er rigtig god til at finde priser. De angiver

Fra : Peter Holm

Dato : 13-07-03 00:14

Thomas Petersen wrote:
> Hejsa,
> Findes der andre sider i tyskland som måske kunne bruges som
> alternatic til http://www.technikdirekt.de ??

http://www.guenstige-digitalkamera.de/
Bemærk at denne shop som en af de meget få angiver deres IBAN og BIC
bank-oplysninger:
http://makeashorterlink.com/?Z52312F35

Dette gør, at man kan overføre penge til deres konto i overensstemmelse med
det nye EU-regulativ om pengeoverførsler indenfor EU:
http://www.heise.de/newsticker/data/ola-01.07.03-000/
Man kan på denne måde overføre penge til en tysk konto for kun kr.35,00

Systemet er først trådt i kraft pr 1/7, så ikke mange butikker forstår endnu
denne type pengeoverførsler.
Jeg er selv strandet midt i en handel med http://www.e-bug.de/, som har
forsøgt at fremsende mig deres IBAN og BIC numre, men uden held. De har
ifølge min bank Nordea, sendt mig numre der tilhører 3 forskellige banker.
De kan med andre ord ikke finde rundt i deres egne kontonumre og bankkoder.
Den handel blir annuleret.

Det er meningen fra flere af de store bankers side, at denne type
pengeoverførsler i fremtiden skulle kunne foretages over netbank, hvilket jo
er en meget glædelig nyhed. Men foreløbig kan man altså flytte penge til et
andet EU-land via et opkald til sin egen bank for beskedne kr.35, når blot
visse regler overholdes, heriblandt anvendelse af omtalte IBAN og BIC koder.

Mvh
Peter - der i 4 dage har ligget i korrespondance med butikker i tyskland og
Nordea for at finde en løsning på de normalt så dyre pengeoverførsler til en
tysk konto.