Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Erfaringer med Olympus C-750?
Fra : Jon Inge

Dato : 06-07-03 08:25

Har nett fått meg Olympus C-750, og ser det er mye å sette seg inn i.
Men har merket at datoene ikke alltid er riktige, stopper det opp ved
batteriskift?
ALL RESET, hva betyr det hvis den står på AUTO? Noen som vet hvordan en kan
selv bestemme navnet og plasseringen til der CamediaMaster4,01 legger
bildene?
Jeg endret plasseringen selv, men alle bildene havner under Samples.
I min pakke var det med både lader.batterier og fjernkontroll til 5500,-.
Er det andre ting som en bør merke seg?

Jon Inge

Fra : emj

Dato : 06-07-03 09:25

On Sun, 6 Jul 2003 09:24:51 +0200, "Jon Inge" <jon@sensewave.com>
wrote:

>Har nett fått meg Olympus C-750, og ser det er mye å sette seg inn i.
>Men har merket at datoene ikke alltid er riktige, stopper det opp ved
>batteriskift?

Datoen kan aflæses i det filnummer, som din billedfil får, men det er
ikke nogen god ide at bruge Camedia Master, som laver flere ulykker
end den gavner.

>ALL RESET, hva betyr det hvis den står på AUTO?

All Reset, sletter dine egne indstillinger og sætter dit camera
tilbage til fabriks default

> Noen som vet hvordan en kan
>selv bestemme navnet og plasseringen til der CamediaMaster4,01 legger
>bildene?

Dit digi opstår som et nyt drev på din PC, når du tømmer via USB, så
du kan bare hente billederne direkte i det drev.
CamediaMaster kan man ikke bruge til noget fornuftigt.

>Jeg endret plasseringen selv, men alle bildene havner under Samples.
Der er sikkert et sted i CamediaMaster, hvor du kan indstille
downloadmappen. Kik i Menuerne og se efter preference eller lignende.

>I min pakke var det med både lader.batterier og fjernkontroll til 5500,-.
>Er det andre ting som en bør merke seg?

Ja, at manualen er skrevet for at hjælpe dig ¨
Hilsen emj

Fra : Jon Inge

Dato : 06-07-03 10:34

"emj" <emj@stofanet.dk> wrote in message

> Datoen kan aflæses i det filnummer, som din billedfil får, men det er
> ikke nogen god ide at bruge Camedia Master, som laver flere ulykker
> end den gavner.

vilket program er da best egnet til å laste inn bilder fra? Har ACDSEE 5,0,
men finner ikke C-750 der på listene over alle kameraene. Heller ikke
usb-tilkobling.

> All Reset, sletter dine egne indstillinger og sætter dit camera
> tilbage til fabriks default

Så da er det best å sette den på OFF, slik at mine innstillinger er der
neste gang?

> [...]
> downloadmappen. Kik i Menuerne og se efter preference eller lignende.

> Ja, at manualen er skrevet for at hjælpe dig ¨

Manualen er finlest, men det ser ut til at det ikke tar for seg alt.

jon inge

Fra : emj

Dato : 06-07-03 15:06

On Sun, 6 Jul 2003 11:34:02 +0200, "Jon Inge" <jon@sensewave.com>
wrote:

>vilket program er da best egnet til å laste inn bilder fra?

Det er bedst slet ikke at bruge noget program, men hente dem direkte
fra dit USB-drev på nøjagtig samme måde, som du ville hente billeder
fra dit A-drev.
Hilsen emj

Fra : emj

Dato : 06-07-03 15:08

wrote:

> All Reset, sletter dine egne indstillinger og sætter dit camera
>>

>Så da er det best å sette den på OFF, slik at mine innstillinger er der
>neste gang?
Nemlig.
Fordel er, at du altid kan vende tilbage til fabriksindstillingerne.
Hilsen emj

Fra : Jon Inge

Dato : 07-07-03 08:54

> Nemlig.
> Fordel er, at du altid kan vende tilbage til fabriksindstillingerne.

Har du vært borti at datoen forandrer seg hvis kameraet har stått ca.10t
ubrukt?

jon inge