Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Panasonic DMC-FZ1´s videofunktion?
Fra : M. G. Nielsen.

Dato : 03-07-03 09:30

Hej NG

Jeg overvejer at købe et Panasonic DMC-FZ1 til erstatning for mit 2 (!)
mdr. gl. Ixus400 som lige er blevet stjålet (
Jeg vil have mere zoom, men også gerne have mulighed for at optage
videoklip. Er panasonicén ligeså god som Ixus400 til videoklip?
Jeg har søgt efter info på nettet, men kan ikke finde noget omkring
videoklip.

--
Mvh.
Morten G. Nielsen

Fra : Henrik Münster

Dato : 03-07-03 09:54

M. G. Nielsen. <mgnELEFANT@vip.cybercity.dk> wrote:

> [...]
> videoklip. Er panasonicén ligeså god som Ixus400 til videoklip?
> Jeg har søgt efter info på nettet, men kan ikke finde noget omkring

Jeg ved ikke, hvor du har ledt, men hvis jeg må citere fra
<http://www.steves-digicams.com/2003_reviews/fz1_pg3.html>:

"The Movie mode captures motion JPEG at 320 x 240 pixels at 10 frames
per second with audio. The length of capture is limited only by the
amount of available memory. It consumes about 10MB per minute.

Movie mode recording options:
Continuous AF - Continuous auto focus, On or Off

AF Trigger - Select the shutter release or the Focus button to start the
AF

Digital Zoom - Digital zoom option, On or Off

Stabilizer - Image stabilizer, On or Off"

> --
> Mvh.
> Morten G. Nielsen
> (Fjer det store dyr i emailadressen ved direkte svar)

Hvis det skal være helt korrekt, så skal der være et mellemrum efter de
to bindestreger før din signatur. Ellers kan mange programmer ikke finde
ud af at fjerne signaturen. Nå, men det lyder ellers som et spændende
kamera, og det ser ikke ud til, at der er så stort. Den store zoom giver
mange muligheder. Som Steve slutter i sin konklusion:

"I've received hundreds of emails from Olympus C-2100 owners telling me
that they had forgotten how much fun it was to take pictures -- I'm sure
that Panasonic's FZ1 will also stimulate many new and old photographers
this year. "
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : henrik59

Dato : 23-08-03 17:38

"M. G. Nielsen." skrev d. 03-07-03 09:30 dette indlæg :
> [...]
> Mvh.
> Morten G. Nielsen
> (Fjer det store dyr i emailadressen ved direkte svar)

Du har måske allerede købt FZ1'eren? Jeg har både et FZ1 og et IXUS 400.
Man skal gøre sig klart, at der er tale om to fundamentalt forskellige
kameraer. IXUS købte jeg for at have et ekstremt kompakt kamera, som jeg
kan have med overalt. FZ1 bruger jeg primært til at fotografere
natur/dyr og sport, hvor den kraftige zoom er fantastisk.

Hvad billedkvaliteten angår, er IXUS 400 et mulehår bedre, ikke kun pga.
de flere pixels. Eksponering og fokusering under vanskelige forhold er
bedre, og farvebalancen ligeså. IXUS 400 tager fantastiske billeder.
Hvis jeg skulle vælge et af de to, ville valget falde på IXUS 400. Men
det et svært valg, derfor købte jeg begge!

http://www.kandu.dk/