En lille opdatering om lille alf og hans m~
Fra : Dan Mortensen

Dato : 16-07-03 18:49

Hej Alle sammen

¨Nu er det et døgn siden at lille Alf kom til verden.
det går meget meget godt og mormis Elantra hygger meget om hendes lille
killinge. Selvom det ikke blev til meget søvn i nat er jeg meget glad for at
hun har accepteret at det er hendes lille killing og at det er hende der
skal tage sig af ham.
Jeg må da osse ærlige indrømme at jeg fik tårer i øjene i nat da jeg så hun
pludselig vaskede og ordnede ham.

Jeg har et spørgsmål jeg håber nogen vil hjælpe mig med at besvarer.
Vi har i øjeblikket Elantra og Alf i et gæsteværelse i et stort transport
bur. Skal vi lade dem blive der og i så fald skal jeg blive ved med at sove
inde hos dem. Jeg har sovet hos dem i nat på en madres.
Vil det være forsvarligt at flytte dem ind i vores soveværelse. Men så
flytter hun ham sikkert under vores seng. sker der noget hvis hun gør det.

Hilsen Marianne

Fra : Camilla Scharff

Dato : 16-07-03 19:02

"Dan Mortensen" <dsm@post1.tele.dk> skrev...

Hej Marianne

> [...]
> skal tage sig af ham.
> Jeg må da osse ærlige indrømme at jeg fik tårer i øjene i nat da jeg så

Det var godt - hun skulle bare lige over den grimme oplevelse med operation
osv., og det kan også have indvirkning, at hun ikke selv fødte, da der sker
en ændring i hormonerne ved fødslen.

> [...]
> Vil det være forsvarligt at flytte dem ind i vores soveværelse. Men så
> flytter hun ham sikkert under vores seng. sker der noget hvis hun gør det.

De kan sagtens blive i gæsteværelset - også uden at du camperer ved siden
af. Mange kattemødre vil faktisk gerne have deres børn for sig selv den
første tid, så med mindre hun klager over at være alene, så er det fint nok.
Og I kan også prøve at rykke dem ind i soveværelset - nogle af mine hunkatte
vil *gerne* være hvor vi er, så de bliver transporteret afsted med fødekasse
og hele molevitten fra stue til soveværelse i en uendelighed når killingerne
er små.
Men det kommer altså an på hunkatten...

Hvis hun flytter ham ind under sengen, så synes jeg I skal lade dem være i
gæsteværelset - en lille killing bliver nemt kold, især når den ikke har
nogle søskende at putte med, så det er ikke ret godt at lade den ligge på
gulvet... Desuden kan de jo også kratte temmelig langt omkring på trods af
deres ringe størrelse, og det er heller ikke altid hensigtsmæssigt!

Mvh. Camilla

Fra : DK Sollok

Dato : 16-07-03 19:15

Hej Camilla
Tak for svaret.
Jamen så vil det sige jeg godt kan få min seng igen jubii
Jeg kan altså med god samvittigved lade den lille familie ligge alene i nat,
uden der sker noget
det skal så nok lige siges at hun er på antibiotica i fem dage vi synes hun
bliver lidt omtåget af de piller.
Men jeg vil nu vente og se tiden an til jeg skal i seng.....

HIlsen Marianne

Fra : Birgitte

Dato : 16-07-03 20:29

"DK Sollok" <dsm@post1.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
hun
> bliver lidt omtåget af de piller.
> Men jeg vil nu vente og se tiden an til jeg skal i seng.....

Hej Marianne
Som jeg fortalte dig i telefonen,- så vil et par små krammedyr være en
rigitg god løsning, når der kun er en' killing.
Når missemor forlader killingen for at spise eller gå på bakken,- eller blot
trænger til en hvilestund udenfor kassen,- så vil killingen automatisk søge
hen til krammedyrene for at holde på varmen.
Mvh Birgitte
www.truetrust.dk

Fra : DK Sollok

Dato : 16-07-03 20:43

Hej Birgitte
Tak for dit svar.
han holder fint varmen hun går ikke mange sekunder af gangen fra ham jeg har
lagt 2 klude derne istedet for tøjdyr da jeg ikke har sådan nogen lille
nogen og det fungerer fint

Hilsen Marianne

Fra : Birgitte

Dato : 16-07-03 21:34

Hej igen
Forresten så har jeg helt glemt at fortælle dig,- at I nok meget hurtigt
skal starte med P.piller på Elantra, eftersom I har en fertil hankat gående
inde,- så kan der hurtig ske et uheld.
Når en hunkat kun får en' killing er det ikke unormalt at der kun går nogle
dage før hun atter er klar til at gå i en ny løbetid.
En løbetid kan betyde manglende/mindre interesse for killingen.
Mvh Birgitte
www.truetrust.dk

Fra : DK Sollok

Dato : 17-07-03 07:42

Hej Birgitte

Ok tak for det
Men Elantra har endnu ikke mødt de andre katte. Hun tager sig så flot af
lille alf der er begyndt at tage meget godt på
Men hun flytter på ham på værelset hvor de er har hun flyttet ham under en
stor reol men vi kan sagtens se ham og tage ham hvis det er det vi vil
Det ser ud til at de ligger godt og varmt for Alf siger ikke noget andet når
Elantra forlader ham, Men begynder først med hans små ynkelige lyde kommer
hun resende og giver ham en pat, også er der ro på den lille dreng

Hilsen Marianne
p.s. måske dumt spørgsmål, men vil det være forsvarligt at lade dem være
totalt alene hjemme på Lørdag hvis jeg beslutter mig for at tage med til
Silkeborg, eller er det bedst en af os bliver hjemme

Fra : Birgitte

Dato : 17-07-03 11:33

> [...]
> totalt alene hjemme på Lørdag hvis jeg beslutter mig for at tage med til
> Silkeborg, eller er det bedst en af os bliver hjemme

Nu skal du huske på, at der altid vil være en risiko ved at tage på
udstilling med så små bebser i huset.
Men tag Jeres forholdregler,- for fremmede kattes bakterier, kan være
livstruende for så bette en størrelse.
Nok får han en masse vigtige stoffer fra Elantra via mælken,- men Elantra er
jo især udsat lige nu, efter både narkose og kejsersnit.
Mvh Birgitte
www.truetrust.dk

Fra : DK Sollok

Dato : 17-07-03 15:29

Hej igen Birgitte
Ja det har du ret i
Ved heller ikke endnu om vi tager afsted eller om jeg bliver hjemme jeg ved
det ikke. HUn kommer jo ikke sammen med de andre katte ved godt vi kan give
det videre ved at gå fra hende til ham.

Fra : Birgitte

Dato : 17-07-03 17:16

> [...]

ved
> det ikke. HUn kommer jo ikke sammen med de andre katte ved godt vi kan

Hej Marianne
Nej ved godt at Elantra ikke kommer på udstillingen, men Ved at udstille en
kat fra katteriet, kan denne bære bakterien med hjem, og på den måde
vidregive....
Men hvis man blot tager sine forholdsregler med at afvaske i Virkon S, og
vaske hænder før man går ind til bebsen hver gan den efterfølgende uge,
formindsker man risikoen betydelig.
Mvh Birgitte
www.truetrust.dk

Fra : Dan Mortensen

Dato : 17-07-03 17:19

hej Birgitte
Tak for de gode råd du giver
Hvor kan jeg købe det Virkon S

Fra : Birgitte

Dato : 17-07-03 17:26

"Dan Mortensen" <dsm@post1.tele.dk> skrev i en meddelelse
> hej Birgitte
> Tak for de gode råd du giver
> Hvor kan jeg købe det Virkon S
> HIlsen MArianne

Hej igen
Virkon S kan købes hos Jers dyrlæge, Apotek, måske endda Matas.
Hilsen Birgitte
www.truetrust.dk

Fra : Dan Mortensen

Dato : 17-07-03 17:41

Hej
Tak for det det vil jeg få fat i i morgen. det går godt med begge to og du
kan tro elantra er en meget god og kærlig mor nu

Fra : Birgitte

Dato : 17-07-03 18:53

> Hej
> Tak for det det vil jeg få fat i i morgen. det går godt med begge to og du
> kan tro elantra er en meget god og kærlig mor nu
> Hilsen Marianne

Det glæder mig, at hun har arvet sin mors kærlighed til killinger
Endnu en ting,- Virkon S er altid en god ting at bruge på udstillinger...
Lav en lille flaske og tag den med på udstillinger...
Sprøjt buret og eftertør inden bundstykke og gardin sætes på plads.
Sprøjt henderne hver gang I vil røre en anden kat,- og bed andre folk der
vil røre Jeres katte, om lige at vaske Deres hender i Jeres blanding... det
gøres ved at sprøjte på hæønderne og eftertørre med køkkenrulle.
Virkon S er det eneste desinfektionsmiddel der også beskytter imod Ringorm.
I kan bruge det til at afvaske kattebakker, katteskåle, gulvvask mm.
Det er lige så godt som Rodalon, og Klorin, men blot ikke så farligt for
dyrene.
Hilsen Birgitte
www.truetrust.dk

Fra : Dan Mortensen

Dato : 17-07-03 19:02

Hej igen
Ok når det er så godt som du siger så vil jeg helt sikkert få fat i det.
Ja kærlighed til den lille fyr det har hun og hun savner slet ikke de andre
katte
Det der vircon S skal vi så "vaske" vores hænder i når vi kommer hjem og det
skal hjælpe til at vi formindsker risikoen til at give noget til mor og
barn, er der andet vi skal sprøjte det på når vi kommer hjem inden vi går
ind til mor og barn, vi skifter naturligvis tøj det gør vi næsten altis når
vi kommer fra udstilling

Hilsen Marianne
p.s. jeg håber da du har lyst til at komme ud og se den lille fyr i real
live når han bliver lidt ældre