Madforvirring
Fra : Michael Nielsen

Dato : 15-07-03 10:34

Hej gruppen
Jeg beklager lidt at jeg skal skrive 4 gange på 2 dage bare fordi jeg har
fået ny kat, men i har så mange gode løsninger.
Mit problem er at lille mis spiser stor mis`s mad og stor mis spiser lille
mis`s mad.
Den store er jo stor nok og behøver vist ikke at vokse mere og den lille må
vist godt tage lidt på. Sker der det helt vilde hvis de går i hinandens men
samtidig også får det der er deres?
Jeg kan jo ikke kontrollere dem hver gang de går i køkkenet. Er det lidt
forvirrende? Hvor meget skal sådan en bette kat veje når den er 12 uger? Hun
vejer 1265 g. Det skal måske siges at det er en norsk skovkat ( ikke ren og
kun 3/4 norsk, så kommer jeg vist ikke i problemer denne gang)

MVH Linda, der nok skal se om jeg kan styre mig med nye indlæg

Fra : Ragna

Dato : 15-07-03 11:17

Hej Linda!

Der er helt sikkert ingen, der har noget imod dine spørgsmål,for det må da
være det, man her en kattegruppe til!
Jeg har engang læst et forslag, der gik ud på at fodre killingen et sted,
hvor den store ikke kunne komme ind, f. eks. ved at lave et tilpas lille hul
i en papkasse.
Det forhindrer selvfølgelig ikke den lille i at spise den stores mad, men
kan forhåbentlig forhindre den store i at blive overvægtig på grund af
killingefoderet.
Killingen tager ikke skade af voksenfoderet, hvis den bare får mest af sit
eget foder.

Jeg var lige inde at kigge på igen på Cheetah, som er aldeles bedårende.
Held og lykke med "babyen"!

--
Venlig hilsen, Ragna

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 15-07-03 12:11

"Michael Nielsen" <michael.gnTEDDY@adslhome.dk> writes:

> Hej gruppen
> Jeg beklager lidt at jeg skal skrive 4 gange på 2 dage bare fordi jeg har
> fået ny kat, men i har så mange gode løsninger.

*S* Du skal bare skrive hvis du er i tvivl om noget eller bare vil
spørge om noget...
Vi har alle stået i samme situation med en ny misser og hvad nu og
hvorfor det og hvordan det...

Og oftest har en eller anden et godt svar eller en mulig løsning og
trods alt er det bedst hvis du spørger, modsat at være tvivl om noget
for alt andet lige handler det om at misserne har det godt...

> MVH Linda, der nok skal se om jeg kan styre mig med nye indlæg

Bare kom med dem Selvom du nok ikke lige får 1000 svar på fx
historier sidder vi andre da og læser dem og hygger os ;-D

--
Med venlig hilsen & mIauu samt miauu fra landet ved regnbuen
Henrik & Anastacia samt Melissa

Fra : Kate

Dato : 15-07-03 15:30

Henrik Pedersen <misbams@edb.invalid> wrote in

> Vi har alle stået i samme situation med en ny misser og hvad nu og
> hvorfor det og hvordan det...

Ja og den gang var der intet internet at spørge på Det må være
sådan det er at blive forældre første gang *fnis*

Linda, det forslag Ragna kom med har jeg også hørt flere have gode
erfaringer med. Mine forældre brugte det når de havde killinger.
Problemet var at deres Norske Skovkat var (og er) meget opfindsom, så
han gjorde alt for at fiske killingemaden ud derfra. Men humlen er at
det virkede på de andre katte og killingerne havde mad nok.

--
Kate

Lad adresse være ved privat svar
Leave the address on privat answer

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 15-07-03 15:50

Kate <mowgliNOT@oliwer.dk> writes:

> Ja og den gang var der intet internet at spørge på Det må være
> sådan det er at blive forældre første gang *fnis*

Nej nemlig ikke...:-/ Så det var noget med at holde øje med katten og
se om den nu gjorde det ene eller det andet som reaktion på hvad man
nu fandt på og så når man en sjælden gang kom i lag med katteejede,
spørge hvorfor (hvis man nu huskede det) efter lang tids undren og tvivl...

Fra : Michael Nielsen

Dato : 15-07-03 17:18

Vil det sige at jeg så vidt muligt skal sørge for at den bette har mad hele
tiden? Det ser nu ud som om hun helst vil have Teddys. Satte hende over til
hendes skål 4-5 gange idag, men nej, kun Teddys mad
MVH Linda

Fra : Ann K

Dato : 15-07-03 17:31

Hej Linda.

>Vil det sige at jeg så vidt muligt skal sørge for at den bette har mad hele
tiden? Det ser nu ud som om hun helst vil have Teddys. Satte hende over til
hendes skål 4-5 gange idag, men nej, kun Teddys mad

<> Det vil være det bedste, hvis dine katte selv kan finde ud af at
administrere deres foder
Hvis du mener at Teddy kan "tåle" det (dvs at han ikke bliver overvægtig),
så kunne du prøve i en periode at blande killingefoderet med
"voksen"foderet... og bare lade en passende portion stå fremme til de to...
Men hold godt øje med Teddy!!! Fedme er utroligt vanskeligt at slippe af med
igen! Der adskiller katte sig ikke meget fra mennesker
Hvis Cheeta ser ud til at trives - vokser og tager på som hun skal - så kan
du med nogenlunde god samvittighed skifte til "rent" voksenfoder, når hun er
ca 6 måneder....
Ellers er der kun den mulighed tilbage, at du fodrer dem hver for sig - med
lukket dør... og _ikke_ går fra Cheeta, før hun har spist sit
killingefoder....

For resten... dette er en kattegruppe... hvor søren skulle du ellers stille
alle dine spørgsmål, hvis ikke her???? *GGG* Vi har alle været "novicer" og
hamrende usikre på _hvad_ det nu lige var, vi havde begivet os ud i, ved
anskaffelsen af en sødde lille pelsklump, der hurtigt viste sig som den
værste hustyran!
Og bare vent... snart finder du ud af _hvad_ en tortie er i stand til! Så
bliver der brug for al den støtte, du kan få her i gruppen!

Mvh Ann - hvis Mand ejer en tortie

Fra : Michael Nielsen

Dato : 15-07-03 18:24

Kan godt høre at dig og Kate vist prøvver at advare mig. Er de nogle
sataner? Lige nu er hun ihvertfald utrolig sød. Hverken bider eller kradser,
så det er bare skønt når man er vant til det med Teddy. Sidder lige nu med 2
blødende rifter
MVH Linda

Fra : Ann K

Dato : 15-07-03 19:50

Hej Linda.

>Kan godt høre at dig og Kate vist prøvver at advare mig. Er de nogle
sataner?

<> Hi, hi... her i gruppen hersker "Tortie-mafiaen"!!!
En flok bindegale mennesker, der har den opfattelse at tortiekattene er
smukke og dejlige... og en lille smule mere "kattede" end andre
katte...Tortiekattene skulle ifølge denne mafia være nogle små intelligente,
udspekulerede, selvsikre tøzer, med en eminent evne til at få ALT til at
fungere efter deres hoved!
Når andre med den modsatte mening forsøger at påpege at denne mafia har
taget fejl - og at tortiekatte faktisk er afskyeligt grimme kludetæpper
eller plethyæner, der under ingen omstændigheder kan hamle op med "værdien"
af en smuk sort kat eller "striber" - så forener denne mafia sig i et
massivt modangreb gående på tortiekattenes påståede kvaliteter, der (fordi
det er så massivt og skånselsløst) tilsidst får den arme stakkels
"modstander" til skrigende at forlade rummet, hvor pc'en står!!!!

Når "en af de andre" så komplet uforskyldt (!) får hældt sådan et kludetæppe
ind af døren, bruger "Tortie-mafiaen" desuden oceaner af tid på at mobbe det
stakkels menneske!!!! Ikke på vilkår om man får et sympati-ord med på
vejen... næ, næ - der _grines_, gør der!!!!

Var det svar nok på dit spørgsmål? *sss*

Mvh Ann - der bor sammen med et Kludetæppe!!!
Ps; Manden byder dig velkommen som officielt medlem af Tortie-mafiaen

Fra : Michael Nielsen

Dato : 15-07-03 20:02

Jeg takker ja tak til medlemsskabet. Der passer jeg vist fint ind for mit
hjerte er allerede ret lunt efter et døgn med den lille trold.
Knus Linda, Cheeta og Teddy

P.s Der er billeder inde på mit album af dem begge

Fra : Ann K

Dato : 15-07-03 20:18

Hej Linda.

>Der er billeder inde på mit album af dem begge

<> Har været inde og se.... og kan sagtens finde mange pæne ting at sige om
Teddy, der er en rigtig pæn rød "striber" med masser af hvidt!!!
Men... Jeg tilhører "de andre"... Du vil ikke høre min ærlige mening om
Cheeta's udseende *GGG* Og jeg orker ikke at få hele Mafiaen på nakken -
igen! ;-D ;-D

Mvh Ann - der bedst kan lide ensfarvede katte (helst sorte!) og "stribere"

Fra : Niels Peter

Dato : 15-07-03 21:06

Ann K wrote:

> Tortiekattene skulle ifølge denne mafia være nogle små
> intelligente, udspekulerede, selvsikre tøzer, med en eminent evne til
> at få ALT til at fungere efter deres hoved!

Jeg synes egentlig den beskrivelse passer på alle de hunkatte, jeg har
kendt, hvoraf kun en ringe del var tortie ...

Niels Peter

Fra : Ann K

Dato : 16-07-03 00:29

Hej Niels Peter.

>Jeg synes egentlig den beskrivelse passer på alle de hunkatte, jeg har
kendt, hvoraf kun en ringe del var tortie ...

<> Jepper... men "Tortie-mafiaen" har _mange_ flere argumenter! Kunne bare
ikke huske dem... Bomulden har efterhånden fuldstændigt indtaget min hjerne
(læs; jeg har feber)

Mvh Ann

Fra : Kate

Dato : 16-07-03 15:46

"Ann K" <tsarsSLET@DETTEos.dk> wrote in news:bf1ibl$g2f$1@sunsite.dk:

> Hi, hi... her i gruppen hersker "Tortie-mafiaen"!!!

Hahahaha, som du dog kan udtrykke dig, Ann

Fra : Kate

Dato : 16-07-03 15:44

"Michael Nielsen" <michael.gnTEDDY@adslhome.dk> wrote in

> Kan godt høre at dig og Kate vist prøvver at advare mig.

Nej, jeg kan ikke melde mig i koret af tortie-ejere. Men min stribe-
dreng kan vist godt følge med en tortie et langt stykke af vejen

Fra : Line Blom

Dato : 16-07-03 18:29

> . Er de nogle sataner?

> MVH Linda

Neeej hvor har du dog fået den ide fra?
De er noget af det sødeste*LOL*

MVH Line Blom heldig ejer af et styks skuffe åbnene, væg kravlene, skabs
sovende, tå ædende, kattebakke gravende, hylde tømmende, papir ædende,
skraldespands væltende, vandglas drikkende (sig til når du har fået nok
over hyper totalt dominerende DAMP diagnostiseret første klasses
TORTIE kat!!

Flere spørgsmål? *ROFLOL*
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 16-07-03 19:36

In article <3f158b50caad5@dk-fritid-dyr-kat.dk>, Line Blom
<blomdkKATTE@BAKKEmsn.com> wrote:

> [...]
> skraldespands væltende, vandglas drikkende (sig til når du har fået nok
> over hyper totalt dominerende DAMP diagnostiseret første klasses

Nåeh - en skabs-siameser! *ggg*
(Jøsses - kommer lige til at tænke på at der findes tortiemaskede
siamesere... _de_ må da være noget specielt! *g*)

Fra : Battlefield´s

Dato : 16-07-03 20:12

"Ann Rudbeck" <webmaster@FJERNESsiamis.com> skrev i en meddelelse > Nåeh -
> [...]
> siamesere... _de_ må da være noget specielt! *g*)
>
> --
> Knus fra Ann R, spind fra Donna og Ditte

Hej
De tortiemaskede siamesere jeg kender har nu alle været meget fredelige. De
minder slet ikke om "naughty-tortier". Det er måske fordi tortiegenet og
maskegenet "ophæver" hinandens virkning
Hilsen Vibeke

---

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 16-07-03 21:42

In article <3f15a41b$0$2671$ba624c82@nntp03.dk.telia.net>,
Battlefield´s <battlefield@mail1.stofanet.dk> wrote:

> Det er måske fordi tortiegenet og
> maskegenet "ophæver" hinandens virkning

Nå men hvad så med tortie orientalere, da?

Fra : Battlefield´s

Dato : 17-07-03 12:02

> Nå men hvad så med tortie orientalere, da?
>
> --
> Knus fra Ann R, spind fra Donna og Ditte
> Donna og Dittes katteside: http://siamis.com

Hej
Det må vi vist lade Trine (Piltoft) om at svare på )
Hun har da et par af slagsen.
Hilsen Vibeke

---

Fra : Pernille & Jesper

Dato : 16-07-03 18:56

Hej Linda,

nej, tortier er ikke nogle sataner - men de kan altså være temmelig
kreative, hyperaktive m.m. og derfor noget anstrengende at bo sammen
med. Et af mine bedste eksempler var, da Choko (Maine Coon) og Polgara
(skovkat) samarbejdede om at stjæle en kotelet fra mig.

Jeg havde nogle koteletter jeg skulle have lagt i marinade til
aftensmad. Nå, jeg åbnede bøtten med koteletter for at hælde
marinade-snask ned i og skulle bl.a. have åbnet en flaske eddike, der er
lukket med en korkprop. Korkproppen sad lige den dag meget godt fast, og
det opdagede Choko, så derfor hoppede hun op for at "hjælpe" mig. Hun
snakkede og "potede" og spandt vældig distraherende, så jeg måtte vende
ryggen til koteletterne. Og så hoppede Polgara (på det tidspunkt vel ca.
½ år gammel så vidt jeg husker) op og nupsede en kotelet, som hun og
Choko så gjorde klar til at dele!! Tortier...

Jeg ville ikke undvære dem, jeg elsker mine to "naughty torties" med
deres skønne farver og spændende personligheder (hedder det "katlighed"
når det nu ikke er personer???) men indimellem ville det være herligt
hvis man kunne "dope" dem lidt og få fred i bare et par timer uden at
skulle holde øje med hvad de laver eller gribe ting der falder ned i en
vild fluejagt. Og så smelter jeg jo alligevel totalt når de kommer og
kaster sig storspindende på skødet af mig for at blive nusset, ikke?!?

/Pernille (tortie-fan)
Norsk skovkattepige, sorttortie til salg, flytteklar i uge 38
www.garion.dk