Daggamle kyllinger
Fra : Camilla Baird

Dato : 10-07-03 10:12

Har I andre, der giver jeres katte/killinger daggamle kyllinger, lagt mærke
til, om det påvirker kattenes afføring på nogen måde? Konsistensen? Mængden?
Mvh Camilla
--
Camilla Baird mail@korat.dk
Primpraus Korater http://www.korat.dk

Fra : Camilla Sabroe

Dato : 10-07-03 12:15

On Thu, 10 Jul 2003 11:11:35 +0200, Camilla Baird <mail@korat.dk>
wrote:

>Har I andre, der giver jeres katte/killinger daggamle kyllinger, lagt mærke
>til, om det påvirker kattenes afføring på nogen måde? Konsistensen? Mængden?
>Mvh Camilla

Hej Camilla

Jeg har intet mærket til min kats afføring, men mon det kan skyldes at
han ikke spiste kroppen her den første gang men kun ben, hoved og
vinger?
--
Camilla Sabroe

Fra : Camilla Baird

Dato : 10-07-03 12:30

On 10/07/03 13:14, in article cjiqgvk18lna4s0nundetegq6j2v5cdpc5@4ax.com,
"Camilla Sabroe" <pepperNOSPAM1@albertsen.org> wrote:

> Hej Camilla
>
> Jeg har intet mærket til min kats afføring, men mon det kan skyldes at
> han ikke spiste kroppen her den første gang men kun ben, hoved og
> vinger?

Måske... Måske er det slet ikke kyllingerne, men Hill's Science Plan
Nature's Best killingefoder de reagerer på... Det er forøvrigt et hit!
Mvh Camilla

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 10-07-03 13:34

Camilla Baird <mail@korat.dk> writes:

> Måske... Måske er det slet ikke kyllingerne, men Hill's Science Plan
> Nature's Best killingefoder de reagerer på... Det er forøvrigt et hit!

hmm Nature's Best... Er der mus i eller :-?
Ingen mus = ikke meget natur imho

--
Med venlig hilsen & mIauu samt miauu fra landet ved regnbuen
Henrik & Anastacia samt Melissa

Fra : Camilla Baird

Dato : 10-07-03 14:46

On 10/07/03 14:33, in article m2y8z6ef2m.fsf@henrik.misbamsen.dk, "Henrik
Pedersen" <misbams@edb.invalid> wrote:

> hmm Nature's Best... Er der mus i eller :-?
> Ingen mus = ikke meget natur imho

Det kan du have ret i Nej, der er ingen mus - men meget kød og ganske
mange grøntsager... Jeg tror, det er en slags BARF tørfoder Det er da
iaf værd at prøve

Fra : Camilla Sabroe

Dato : 10-07-03 15:18

On Thu, 10 Jul 2003 15:46:18 +0200, Camilla Baird <mail@korat.dk>
wrote:

>Det kan du have ret i Nej, der er ingen mus - men meget kød og ganske
>mange grøntsager... Jeg tror, det er en slags BARF tørfoder Det er da
>iaf værd at prøve

Hmm det lyder interssant da jeg BARF fodrede mine hunde i sin tid,
håber der kommer et resumé om fodret senere?

--
Camilla Sabroe

Fra : Camilla Baird

Dato : 10-07-03 15:23

On 10/07/03 16:18, in article lbtqgvghmfmetca5ta6vi2iaacr2u7bg5r@4ax.com,
"Camilla Sabroe" <pepperNOSPAM1@albertsen.org> wrote:

> Hmm det lyder interssant da jeg BARF fodrede mine hunde i sin tid,
> håber der kommer et resumé om fodret senere?

Jeg skal ikke kunne sige det med sikkerhed - om det har noget med BARF at
gøre altså - men her er hjemmesiden om Nature's Best
http://naturesbest.sciencediet.com/index.asp
Mvh Camilla

Fra : Camilla Sabroe

Dato : 10-07-03 15:51

On Thu, 10 Jul 2003 16:22:44 +0200, Camilla Baird <mail@korat.dk>
wrote:

Hej Camilla

>Jeg skal ikke kunne sige det med sikkerhed - om det har noget med BARF at
>gøre altså - men her er hjemmesiden om Nature's Best
>http://naturesbest.sciencediet.com/index.asp
>Mvh Camilla

Tak for linket, ikke at det umiddelbart gjorde mig klogere på det men
noget tyder da på at de har lagt foderet næsten efter BARF
retningslinierne
--
Camilla Sabroe

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 10-07-03 16:15

Hmm står BARF ikke for bones and raw food ??

Efter et kig på hjemmesiden kan jeg ikke se at det
adskiller sig fra øvrige mærker af kattemad, udover
at det "måske" er en bedre kvalitet råvarer de bruger,
der er masser af flotte ord, men ikke en fuld indholds-
fortegnelse, og det gør det jo lidt svært at vurdere.

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Fra : Camilla Sabroe

Dato : 10-07-03 16:32

On Thu, 10 Jul 2003 17:14:37 +0200, "Marianne Hellemose"
<hellemose.som@mail.dk> wrote:

>Hmm står BARF ikke for bones and raw food ??

Hej Marianne

Jow det er det BARF står for.

Det jeg mente var at de følger principperne som BARF består af dog
skulle jeg have skrevet at forskellen er det er ikke råt mad men
tørret mad.

BARF kan man jo lave og fryse ned i portioner.
--
Camilla Sabroe

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 10-07-03 17:02

Camilla skrev
<BARF kan man jo lave og fryse ned i portioner>

Ja det er rigtig, men uden at have den store "kokke-viden"
og uden en ordentlig produktbeskrivelse, så er der altså
forskel på at nedfryse BARF og den tilberedning tør-
kost gennemgår, det er også derfor de er nødt til at
tilsætte div. vitaminer osv. fordi det går til ved tilberedningen.

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Fra : Camilla Sabroe

Dato : 10-07-03 17:09

On Thu, 10 Jul 2003 18:01:52 +0200, "Marianne Hellemose"
<hellemose.som@mail.dk> wrote:

> [...]
>kost gennemgår, det er også derfor de er nødt til at
>tilsætte div. vitaminer osv. fordi det går til ved tilberedningen.

Korrekt også derfor jeg kun turde skrive at det tydede på at de
brugte BARF retningslinierne ))

--
Camilla Sabroe

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 10-07-03 17:16

Camilla skrev
<Korrekt også derfor jeg kun turde skrive at det tydede på at de brugte
BARF retningslinierne )) >

Ja, og vi har nok også hver især vores egne "fortolkninger" af ordet BARF,
ligesom med så mange
andre ting

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Fra : Niels Peter

Dato : 10-07-03 20:22

Marianne Hellemose wrote:
> det er også derfor de er nødt til at
> tilsætte div. vitaminer osv. fordi det går til ved tilberedningen.

Nu hævder de altså selv, at de vitaminer, der er tilsat her, optræder i
rollen som naturlige konserveringsmidler, og ikke som næringsberigende.

Niels Peter
www.bluewhite.dk
Cats Are People, Too!

Fra : Denise

Dato : 10-07-03 12:38

"Camilla Baird" <mail@korat.dk> wrote in message
> [...]
> Camilla Baird mail@korat.dk
> Primpraus Korater http://www.korat.dk
> Killing til salg! Se billeder (opdateret d.9.7.)

Nu giver vi jo ikke Molly regelmæssigt, men de 2 hun fik synes jeg ikke gav
nogen forandring. Godt nok har vi 3 katte, men har ikke bemærket noget
specielt.
Hilsen Denise

Fra : Camilla Baird

Dato : 10-07-03 12:44

On 10/07/03 13:37, in article
3f0d5000$0$76129$edfadb0f@dread11.news.tele.dk, "Denise"
<Denise.Reindel@*NOSPAM*sas.dk> wrote:

> [...]
> nogen forandring. Godt nok har vi 3 katte, men har ikke bemærket noget

OK - måske er det tørfoderskiftet så...
Mvh Camilla

Fra : Kate

Dato : 10-07-03 15:02

Camilla Baird <mail@korat.dk> wrote in

> Har I andre, der giver jeres katte/killinger daggamle kyllinger,
> lagt mærke til, om det påvirker kattenes afføring på nogen måde?

Mowgli har ikke haft nogen problemer med dem han har fået. De andre vil
ikke røre den slags.

--
Kate

Lad adresse være ved privat svar