sengen der ville være kattetræ
Fra : Anne Green

Dato : 08-07-03 00:32

Her er en lille fortællingen om sengen hvis største ønske var at være et
kattetræ.

   Der var engang en seng. En god gammel seng som havde tjent sine herre
godt. (den var så hverken god eller gammel, men for at skabe lidt
stemning skiver jeg det lige alligevel Men nu var den kommet slemt
til skade, en skade der ikke kunne rettes op på. Det ene af sengens fire
ben var knækket. Fordi sengens herre holdt meget af deres seng, prøvede
de i en rum tid at sætte en kasse under sengen der hvor bennet var
knækket, sådan at sengen stadig var brugbar. Dette var selvfølgelig ikke
en holdbar løsning i længden og både sengen og dens herre viste det.
   Til sidst kom den dag den gamle seng havde frygtet - dens herre købte
sig en ny seng. Hvad skulle den gamle seng nu lave, bortset fra det
brækkede ben var den jo som ny (mente den da selv). Den var ikke klar
til at blive kasseret, men den kunne ikke finde nogen læsning der kunne
forhindre netop dette.
   Den gamle seng stod nu på højkandt i gangen og ventede på sin skæbne på
lossepladsen. Men som den stod der fik den sig en ny ven - en ven der
skulle vise sig at have en løsningen på sengens problem. Sengens nye ven
var såmen en lille kat, som ikke viste noget bedre end at hoppe de en
meter og fyrre (så høj var sengen jo blevet da den stod på højkant) op
ad sengen. Den lille mis gik rundt på sengen, og nød helt klart at være
oppe i "de højere luftlag".
   Sengen nød igen at være i brug og det var i dette sekundt at en tanke,
et ønske, en drøm begyndte at vokse frem. Sengen ville være et kattetræ!
Men hvordan skulle sengen få denne drøm til at gå i opfyldelsse. Hvordan
skulle den få det fortalt til sine herrer?
   Det var her den lille kat hjalp sengen. Den kravlede rundt på sengen
hele tiden, miauede og gjode alt hvad den kunne for at gøre opmærksom på
at den manglede et godt højt kattetræ.
   Og det lykkedes! Sengens store drøm gik i opfyldelse. Dens herre
skildte den ad - bræt for bræt. Sengen var lidt utryg ved at blive
skildt ad, men det var jo hvad det måtte til for at få en drøm til at gå
i opfyldelse. NU begyndte så det store projekt med at få savet sengens
brædder til, så de passede til kattetræet.

   Dette projekt er under fuld gang jeg har lagt de forløbige billeder
i mit album. Det ser ikke ud af meget nu, men det bliver forhåbentlig
til et flot kattetræ - høhø måske heller ikke så pænt men i hvert fald
specielt og unikt)
fotsættelse følger

- Anne Green

Fra : Charlotte

Dato : 08-07-03 20:35

On 08/07/03 1:31, in article becvnv$kls$1@sunsite.dk, "Anne Green"
<anne@qeep.dk> wrote:

> Her er en lille fortællingen om sengen hvis største ønske var at være et
> kattetræ.

<snip>

Skønt at høre om ting der genbruges...

Hils sengen/kattetræet mange gange, og ønsk held & lykke med det nye liv

Venlige tanker

Puslebordet
- der har fået lov at tjene som skrivebord...

Fra : Kate

Dato : 08-07-03 22:42

Anne Green <anne@qeep.dk> wrote in news:becvnv$kls$1@sunsite.dk:

> fotsættelse følger

Hihi, hvor får man dog sådan idé fra?
Indrømmet, jeg tror nok jeg ville investere i en ny sav hvis det var
mig
God fornøjelse med projektet.

--
Kate

Lad adresse være ved privat svar
Leave the address on privat answer

Fra : Anne Green

Dato : 09-07-03 09:54

Kate wrote:

> Hihi, hvor får man dog sådan idé fra?
> Indrømmet, jeg tror nok jeg ville investere i en ny sav hvis det var
> mig
> God fornøjelse med projektet.

Miss D var helt vild med at rende rundt oppe på kanten af sengen og så
hoppe fra sengen til reolen i gangen, og med alt det træ fra 140 til 200
cm, så kunne jeg ikke lade være med at prøve at lave noget til hende at
klartre på

Men du har ret - en ny sav ville godt nok være at fortrække ellers
overlever min hånd med størst sandsynlighed ikke Den er ved at komme
sig nu, så i dag går turen vist til at save platforme og betrække dem

- Anne Green