hjælp til kolonihavekat
Fra : Lene Vang

Dato : 06-07-03 16:43

Hejsa allesammen
jeg er lige blevet ringet op af min mor, som har brug for nogle
informationer omkring genudsætnings aftalen af katte. Det gælder en
underskøn hunkat som går ude ved min mormors kolonihave, jeg har før snakket
med min mormor og hendes nabo om at der fantes en sådan mulighed, men de har
ikke rigtigt taget notits af det, men nu er katten gravid for anden gang i
år og vil nu gøre noget ved det, for de er ret glade for katten.

Jeg har ikke rigtigt kunne finde noget på skrift omkring genudsætnings
aftaler, så derfor spørg jeg nu jer, hvordan fungere det??

Det er verdens sødeste lille kat og den er bare så kælen at man ikke skulle
tror at det er en vildkat, hvilket er derfor at jeg tror at den er blevet
smidt ud. :(

knus

Lene

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 06-07-03 17:58

Hej Lene

Først skal I checke om jeres dyrlæge er med i ordningen,
jeg har forståelsen af, at det ikke er alle dyrlæger der
"vil" være med.

Når katten så bliver afleveret hos dyrlægen, skal man
skrive under på at hvis katten testes positiv for Felv/
Fiv, så bliver den aflivet, er den negativ, kigger de den
efter, vaccinerer, øretatovere og neutralisere den, det
koster 500 kr. og der skal være en eller to faste foderværter der står som
ansvarlig for katten, altså fodrer og tilser den hver dag og sørger for at
den har et sted med læ.

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Fra : Lene Vang

Dato : 06-07-03 18:11

"Marianne Hellemose" <hellemose.som@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Marianne Hellemose
> ***Ailurophil***
>
> Some people have lives, others have cats

Tak Marianne
Ja du må næsten vide at omkring det her :)
Men hvem står for aftalen, det er vel ikke noget nogle af dyrelægerne har
opfundet??

Hilsen Lene

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 06-07-03 18:23

In article <3f08582a$0$5190$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, Lene Vang
<lenevang@FJERNMIGwebspeed.dk> wrote:

> Men hvem står for aftalen, det er vel ikke noget nogle af dyrelægerne har
> opfundet??
>
> Hilsen Lene

Hej Lene

Kattens værn

Prøv at kigge på deres hjemmeside:
http://www.kattens-vaern.dk/
klik dig ind på "arbejdsområder" og hent PDF folderen nederst. Her står
en lille smule om det - og så tror jeg jeg ville ringe og snakke med
dem for flere informationer

Fra : Doris

Dato : 06-07-03 21:55

Var katten ikke gravid. så neutraliserer de den vel ikke ?

Fra : Mette Mejdahl

Dato : 07-07-03 01:04

"Doris" <xdoris@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Var katten ikke gravid. så neutraliserer de den vel ikke ?

Hej Doris.

Jo man steriliserer også gravide katte.. Man fjerner naturligvis killingerne
samtidigt med, og har aflivnings væske stående ved siden af, hvis katten er
så langt henne at killingerne er levedygtige.

IMO bør man ikke fjerne killingerne, hvis missemor er for langt henne.
Medens jeg arbejdede hos kattens værn, oplevede en hunkat der fik fjernet
killingerne ummilbart lige før fødslen (en uge inden eller derved) og
missemor var ulykkelig og kaldte på mislingerne i en hel mdr. efter

Men hvis katten ikke er for langt henne, synes jeg det er ok at fjerne
killingerne, for guderne må vide at vi desværre har alt for mange overskuds
katte i forvejen

Mvh. Mette

Fra : Doris

Dato : 07-07-03 19:32

Okay, blev så lidt klogere, meeen er det mon det rigtige, kan aldrig
overbevise mig selv med det, der er jo liv !!!