Nedsat immunforsvar
Fra : Tina Susanne Johanss~

Dato : 03-07-03 22:58

I dag har Freya været til dyrlægen - og det var nok meget godt. Hun har lydt
sådan lidt småforkølet og stoppet i næsen i al den tid jeg har haft hende,
men det har tilsyneladende aldrig generet hende. Men jeg ville helst ikke
afvises i dyrlægetjekket i Silkeborg om et par uger, så afsted til dyrlægen
måtte vi. Her fandt vi ud af at hun havde en ikke-smitsom men meget
irriterende øreinfektion som krævede øredråber. Så langt, så godt. Så var
der det med forkølelsen. Ja, det lød jo egentlig meget logisk i mine ører da
dyrlægen begyndte at tale om nedsat immunforsvar. Hun var trods alt vildkat
inden hun adopterede mig og det er jo ikke godt at vide hvad hun har været
ude for de første to år af hendes liv. Min stakkels lille misling. Jeg fik
en recept på en antibiotikakur vi skal følge i 14 dage, det var ikke sikkert
den ville gøre nogen forskel, men det var et forsøg værd. Dyrlægen
anbefalede mig også en alternativ medicin kur der skulle gå ind og
genopbygge kattens immunforsvar igen - jeg kan selvfølgelig ikke huske hvad
pillerne hed men lyder det bekendt for nogen? Jeg tror nok et glas piller
kostede lidt over 200 kroner? Han talte meget varmt for dem, så måske er det
det de ekstra penge skal bruges til i næste måned.

Ellers går alt frisk og frejdigt og der er generelt gode nyheder
herhjemmefra:

Alle misserne er begyndt på slankekur med RC Indoor og det er helt
fantastisk sådan en forskel jeg kunne mærke efter bare fem dage - jeg fik
min gamle Gizzemis tilbage. Han var blevet dvask og doven og jeg havde
dårlig samvittighed fordi jeg troede det var fordi jeg havde taget udelivet
fra ham. Nu er han sit gode, gamle, aktive jeg og fræser rundt og leger og
skal nusses i tide og utide.

Og Freya har adopteret Devi - ja, jeg ved ikke hvad Freya har lavet i de to
år som vildkat, men jeg er ret sikker på at hun har haft killinger - hun er
helt utrolig med Devi. Hun opdrager på hende, bærer over med hendes
sindssyge indfald, vasker hende, sover sammen med hende (når djævletøsen kan
ligge stille længe nok) og nu er hun sørme også begyndt at spise hendes
knurhår. Jeg er i den syvende himmel.

Det var lige en lille midnatshilsen fra Randers og mit lille hjem. Sov godt
allesammen og nus jeres misser fra mig.

Hilsen Tina og de sovende uldtotter
--
Besøg Tina, Gizmo, Freya og Devi på:
www.gizzemissen.dk

Fra : Pia J/Kurt K

Dato : 03-07-03 23:20

"Tina Susanne Johansson" <tina_johansson@NOSPAMyahoo.com> skrev i en
meddelelse news:3f04a6f5$0$13175$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> [...]
kan
> ligge stille længe nok) og nu er hun sørme også begyndt at spise hendes

Hej Tina

Til lykke, fuld fordragelighed...uhhhh .. jeg misunder dig. Vores feriebarn
er en kilde til evig irritation hos Dolly. Hun har hele tiden knurret af ham
og men ikke mere... I aften synes jeg tingene spidsede lidt til for hende,
hun er begyndt at følge efter ham, før veg hun når ham kom listende... Ikke
et godt tegn, især ikke da vi til september skal hente vores første alvshun.
Men jeg håber da, det kun er den gamle kastrat hun har det sådan med. Sven
forsøger ikke at dominere hende , ej heller underkaster han sig, nærmest
ligegyldighed. Det kan selvfølgelig også få frustrationerne op i enhver
kvinde )))))
Så hvor jeg dog misunder dig al den lykke!!!!!

Hilsen
Pia BJ

Fra : Tina Susanne Johanss~

Dato : 04-07-03 18:18

"Pia J/Kurt K" <pbkk@tcdadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Til lykke, fuld fordragelighed...uhhhh .. jeg misunder dig.
> Hilsen
> Pia BJ

Hej Pia

Du må meget gerne få en snip af min fulde fordragelighed hvis jeg må få en
håndfuld uafbrudt nattesøvn Siden Devi flyttede ind har jeg max fået 1½
times uafbrudt søvn før djævletøsen højlydt vælter et eller andet eller
begiver sig på forbudte veje - det kan jeg af en eller anden grund altid
høre - ligegyldig hvor stor søvnmangel jeg lider af.

Men det er da helt klart dejligt at i det mindste to af husstandens katte
kommer overens - og så endda så godt. Jeg har lavet en ny mappe i mit album
www.dk-fritid-dyr-kat.dk med et par billeder af den dynamiske duo i fuld
flor - hvis du tør kan du jo kigge på dem og krydse fingre )

Hilsen Tina

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 04-07-03 08:26

Tina skrev
[...]

Kan det være "urtepensil" eller "urte-resistens" pulver,
pulveret er beregnet til dyr, urtepensil er beregnet til
mennesker, men de har stort set samme indhold.

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Fra : Tina Susanne Johanss~

Dato : 04-07-03 18:21

"Marianne Hellemose" <hellemose.som@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Kan det være "urtepensil" eller "urte-resistens" pulver,
> pulveret er beregnet til dyr, urtepensil er beregnet til
> mennesker, men de har stort set samme indhold.

Hej Marianne

Det kan meget vel være at du har ret - jeg kan ved den sødeste grød
overhovedet ikke komme i tanker om navnet på de piller (det er det eneste
jeg kan huske om dem - at de var i pilleform) - jeg tror mit hoved stadig
var fyldt med tanker om min stakkels misling der skal beskyttes lidt ekstra
mod sygdomme (godt hun er indekat tænkte jeg).
Min bror der var med på slæb mener dog bestemt at dyrlægen sagde noget med
kamfer - om det var en del af navnet eller om det var en ingrediens skal jeg
ikke kunne sige - han mente det var noget med navnet. Giver det nogen
mening?

Hilsen Tina og musketererne.

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 04-07-03 19:22

Hej Tina

Umiddelbart er kamfer ikke noget jeg ville forbinde med
immunforsvaret, kan det have været "Anima Strath" et
urtegærpræparat til dyr, det fås så vidt jeg husker både i
flydende og tablet form, det er udviklet af dem der også
laver Bio Strath (til mennesker) og er et, også blandt læger/dyrlæger
rimelig anerkendt produkt.

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 04-07-03 20:02

In article <3f05c5db$0$97177$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>, Marianne
Hellemose <hellemose.som@mail.dk> wrote:

> Umiddelbart er kamfer ikke noget jeg ville forbinde med
> immunforsvaret

Det her er nok helt i skoven - men jeg blev af min egen læge i sin
tid anbefalet et kosttilskud til at peppe immunforsvaret lidt op - det
hed noget med "Kräuter-" (kräuterblut? - fås i Matas i hvert fald,
indeholdt en masse forskellige urter)
Jeg aner ikke om man bruger det til dyr - men det lyder da lidt
derhenad?

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 04-07-03 20:53

Ann R skrev
<det hed noget med "Kräuter-" (kräuterblut? - fås i Matas i hvert fald,>

Så vidt jeg husker er Krauterblut fortrinsvis mod jern-
mangel, jeg kan huske galt

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 04-07-03 21:07

In article <3f05db43$0$97163$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>, Marianne
Hellemose <hellemose.som@mail.dk> wrote:

> Så vidt jeg husker er Krauterblut fortrinsvis mod jern-
> mangel, jeg kan huske galt

Ja, vist osse det Jeg har en ret "alternativt" indstilllet læge, og
han anbefalede det som "all round" tilskud.
Men om det kan have været det dyrlægen talte om er jo en helt anden sag