VirtualPC/Win98
Fra : KBH@Flash

Dato : 12-07-03 04:10

Hej

Jeg prøver desperat at få netbank/winmx til at fungere,problemet er at
jeg ikke ved hvordan jeg skal konfigurere windows98 netværk/internet,
jeg bruger shared networking, men windows er indstillet forkert. Jeg har
dl en pre confik vpc XP700mb, men desvære var filen korupteret.

er der en der kan hjælpe

Hilsen Kim
haase@cool.dk

Fra : Jesper

Dato : 12-07-03 09:29

KBH@Flash <as9113142@mac.com> wrote:

> [...]
> jeg bruger shared networking, men windows er indstillet forkert. Jeg har
> dl en pre confik vpc XP700mb, men desvære var filen korupteret.

Du skal sætte VPC til at dele MacOS netværksforbindelse og indstille
Network i Win 98 til DHCP. Sørg for at Ethernet driverne er installeret
og ha' Win 98 CD klar hvis systemet beder om den til at installere
drivere.
global village idiots. - Paul Ginsparg.

Fra : KBH@Flash

Dato : 12-07-03 20:12

Jo men HVORDAN INDSTILLER JEG NETWORK til DHCP, ethernet drivere
er:Intel 21041 ethernet controler samt tcp/ip -> Intel 21041 ethernet
baseret ....

Fra : Jesper

Dato : 12-07-03 20:19

KBH@Flash <as9113142@mac.com> wrote:

> Jo men HVORDAN INDSTILLER JEG NETWORK til DHCP, ethernet drivere
> er:Intel 21041 ethernet controler samt tcp/ip -> Intel 21041 ethernet
> baseret ....

Jamen den beder selv om Windows CD'en hvis driverne mangler når du slår
DHCP til.
global village idiots. - Paul Ginsparg.

Fra : JHP

Dato : 12-07-03 20:31

"KBH@Flash" <as9113142@mac.com> skrev i en meddelelse
> Jo men HVORDAN INDSTILLER JEG NETWORK til DHCP, ethernet drivere
> er:Intel 21041 ethernet controler samt tcp/ip -> Intel 21041 ethernet
> baseret ....

Først skal VPC indstilles:
Tryk een gang på din windows 98 i "Virtual PC List", Tryk på "Settings...".
Som det sidste punkt på listen (over settings) finder du "Networking". Sæt
flueben ud for "Enable networking" og aktiver "Shared Networking"
Så kommer vi til Win 98.
Start den (og log ind). Tryk på "Start" knappen og vælg "Indstillinger" ->
"Kontrolpanel". Vælg/start punktet/programmet "Netværk".
På det første faneblad "Konfiguration" vælger du "TCP/IP" og trykker på
"Egenskaber"
Der kommer et nyt billede med en række faneblade. På fanebladet
"DNS-konfiguration" skal den være deaktiveret. Fanebladet "Gateway" skal
være tomt. Fanebladet "WINS-konfiguration" skal "Benyt DHCP til
WINS-navnefortolkning" og på fanebladet "IP-adresse" skal "Hent automatisk
en IP-adresse" være valgt.

Så skulle det fungere.

mvh Joakim

Fra : KBH@Flash

Dato : 14-07-03 12:09

Tak, men det virker ikke da jeg første gang startede IE i windows åbnede
den programmet Kom på internet(internet indstillinger) måske er det der
problemet ligger

mvh Kim

Fra : JHP

Dato : 15-07-03 08:02

> Tak, men det virker ikke da jeg første gang startede IE i windows åbnede
> den programmet Kom på internet(internet indstillinger) måske er det der
> problemet ligger
>
> mvh Kim

Aha. Så skal MS programmerne lige have besked.
Start programmet "Guiden Internet-forbindelse"
(Start->Programmer->Tilbehør->Internet-værktøjer) (måske er det ikke
installeret, men så må du have fat i din W98 cdrom).
På billede 1 vælger du den sidste radioknap (Installere manuelt eller via
LAN) og tryk på Næste
På billede 2 vælger du radioknap 2 (Jeg har forbindelse til internettet via
et lokalnetværk) og tryk på Næste
På billede 3 plejer jeg at fjerne alle flueben (proxyindstillinger)
På billede 4 har du mulighed for at oprette en mailkonto i Outlook Express.
Jeg plejer at sige Nej men hvis du har brug for det, kan du jo installere en
nu.
Hvis du siger Nej-> På billede 5 kan du vælge at lave forbindelse til
internettet nu (hvilket jo ikke er så svært når du bruger LAN)

Men nu skulle IE og OE være sat til at benytte LAN til internetbrug.

mvh Joakim