OT: Børneudstyr
Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 02-07-03 20:55

Jeg har nogle spørgsmål om udstyr til spædbørn:

- Hvad er en "kørepose" for noget?

- Adskiller liften i en "Knorr Combi Klapvogn" sig fra lifen i en
alm. barnevogn?

- Kan man køre sig spædbarn rundt i en "Knorr Combi Klapvogn" om
vinteren, eller støder man her ind i en begrænsning
ift. tradtionelle barnevogne?

Jeg er meeeeeeeeeeget fristet til at købe "Knorr Combi Klapvogn", men
kan ikke helt gennemskue om jeg alligevel skal gå efter er skrummel af
en gammel og traditionel barnevogn.

Nå ja...... http://spiren.janus.dk

-j

--
http://janus.dk
jabber-id: janus@jabber.org

Fra : Christian Bech

Dato : 02-07-03 21:29

On 02 Jul 2003 21:54:37 +0200, Janus Sandsgaard <spam@janus.dk> skrev:

>Jeg har nogle spørgsmål om udstyr til spædbørn:
>
>- Hvad er en "kørepose" for noget?

En sovepose til barne- eller klapvognen. Voksi er fx lækker.

>- Adskiller liften i en "Knorr Combi Klapvogn" sig fra lifen i en
> alm. barnevogn?

Lifte i den slags er ofte mindre, så frem med målebåndet og overvej om
det er vigtigt for dig, at barnet kan ligge udstrakt.

>- Kan man køre sig spædbarn rundt i en "Knorr Combi Klapvogn" om
> vinteren, eller støder man her ind i en begrænsning
> ift. tradtionelle barnevogne?

Personligt ville jeg ikke stole på en klapvognsfabrikant, der er kendt
for at lave dårligt bearnaisepulver.

>Jeg er meeeeeeeeeeget fristet til at købe "Knorr Combi Klapvogn", men
>kan ikke helt gennemskue om jeg alligevel skal gå efter er skrummel af
>en gammel og traditionel barnevogn.

Ved langture synes jeg det er mere behageligt med en traditionel vogn
set i fht. de kombi, som jeg har kigget på, men jeg kender ikke Knorr.

>Nå ja...... http://spiren.janus.dk

Hun har helt klart din næse.

--
Christian

Fra : Poul Skovmand Thingh~

Dato : 02-07-03 22:28

Christian Bech <christian.bech@mail.tele.dk> wrote:

> Ved langture synes jeg det er mere behageligt med en traditionel vogn
> set i fht. de kombi, som jeg har kigget på, men jeg kender ikke Knorr.

Vi har købt hver sin ting, begge brugt, godt og relativt billigt (hvis
sådan noget kan siges om småbørnsudstyr).
En solid barnevogn er suveræn til de helt små størrelser, det glider
bare derudaf med masser af baby- og voksen-komfort, og plads til meget
andet.
Mht. klapvogne synes jeg, at de små sammenklappelige plastikrædsler er
gode til en meget kort bytur med bussen, mens en ordentlig en med store
hjul er uden sammenligning en vinder.
Barnet (og de voksne) bruger typisk en klapvogn mere end en barnevogn,
så spar ikke på den.
Gå efter modeller, der er lidt stive i det, og har bagageplads, og ikke
efter de modeller, der er "en stor pose udhængt mellem et hjulsæt".
Bare min mening
--
Poul

Fra : Sebastian Adorján Dy~

Dato : 04-07-03 11:28

Hejsa

Tak Janus, fordi du følger min idé med en kombigruppe til mac, mad og
børn og cykler ))

Janus Sandsgaard <spam@janus.dk> wrote:

> - Adskiller liften i en "Knorr Combi Klapvogn" sig fra lifen i en
> alm. barnevogn?

Uden at have haft en kombivogn, så mener jeg, at de plejer at have et
knæk på midten, som gør, at barnet ikke kan ligge helts så "rent" fladt,
emn med "bule" i ryggen.

Mvh Seb
DK-8220 Brabrand - +45 86 25 10 50