Nu er det ikke Ram...
Fra : Nik

Dato : 01-07-03 08:26

Kære Gruppe.

Igen: Jeg må takke for den megen hjælp til min søgen gennem Ram-junglen. Det
har været smadder-dejligt at få den megen respons. -og som sagt er jeg 100%
klar til at lave artwork til jer, mine kære Mac-brødre, skulle I have behov
for noget sådant! Allez Frei. Vi må jo klø hinanden på ryggen, ikke?!! *GGG*

Nå...imidlertid ser det nu ud til at selve grundlaget for mit ram-køb er
gået i vasken

Grunden til at jeg skulle bruge mere Ram i min G4, var nemlig at jeg ville
opgradere til OSX. Det har jeg længe ønsket, men dels har der ikke været
programmer til OSX (photoshop, Dreamweaver, Flash ol.), dels er de meget
svære at...."få fat i"...(modsat vores "kære" Pc-brødre, som jo vader rundt
i "gratis" software).

Nå; imidlertid faldt jeg over hvad der virkede som en idéel løsning:
Carracho!!! -eller rettere sagt: Serveren "iMatey" på Carracho. (se evt.
hjemmesiden http://www.imatey.com )
De af jer der kender Carracho, ved nok at brugbarheden er temmelig
begrænset; man kan ikke få access til der fede serever, medmindre man selv
har en masse sprit-nyt stuff (og det er jo netop manglen på dette, der leder
én mod Carracho!!!)
Men så opdagede jeg iMatey!
Idéen er at man "donerer" et (temmelig stort) beløb: 25$ (gennem Paypal) for
24 timers access til deres hurtige server med al den nyeste software. Man
får så et login og et password, som man kan bruge i 24 timer.
Jeg donerede surt opsparede 25$ igår ved 12 tiden, fik et midlertidigt logon
og password (indtil mit ønskede password gik igennem)...og har så ikke kunne
komme på serveren med nogen af logon/password (hverken de midlertidige eller
de ønskede)
"The best service on the net"...svarer ikke på mine mails, så jeg kan intet
gøre...intet.

Jeg håber naturligvis at det bare er en række af uheld, og at jeg pludselig
får en mail fra admin. på iMatey som løser problemerne og giver mig mine 24
timer på serveren, men...jeg må indrømme at det begynder at lugte lidt af et
Scam, gør det ikke??!

....suuk...at man kan være så dum...på den anden side: Jeg er ikke blevet
net-snydt før, og set-up'et virker aldeles proff.

Men altså: Ingen software (inc. Jaguar), ingen brug for Ram... ((
....det er dælme trist...

Jeg ville egentlig bare spørge om andre herinde har haft oplevelser med
iMatey.com? -og i så fald om de vil dele dem med mig? Evt. privat:
nik@galestreger.dk

Jeg syntes bare at I skulle vide det...
....der er jo ikke nogen grund til at vi allesammen skal blive 25$ fattigere,
vel?

Mange (kede) Mac-hilsner
Nikolaj

Ps. Mht. piratkopiering: Ja ja ja, jeg ved godt at deter forkert og alt det
der...desværre har jeg ikke +10.000 kr hver gang Adobe laver en ny version
af photoshop.
....det er bare snyd at PC-brugere syntes at kunne få fat i alting hele tiden
(( *piiiiv*

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 01-07-03 11:08

Nik <nik@galestreger.dk> wrote:

> Men altså: Ingen software (inc. Jaguar), ingen brug for Ram... ((
> ...det er dælme trist...

Med fremkomsten af Panther burde du kunne få en billig (og helt lovlig)
version af den nuværende OS X (Jaguar). Sæt en annonce i MediaMac.

Mht. Piratsoftware så har du nok ret i at Mac versionerne ikke hænger på
træerne. På den anden side, så bliver man jo ikke fristet så tit, og
derfor kan det være lettere at holde "stien ren". Når alt kommer til alt
så kvæler vi jo udviklingen af Mac software, hvis vi ikke betaler. Især
for vores platform er pirateri vejen til enden. (Okay, nok ikke for
Photoshop...) Noget andet er at mange af dem der har de nyeste versioner
af alt sjældent har det fordi de mangler de nyeste features. De VIL bare
ha' nyeste version. Jeg kender et par hardcore PC freaks, som har så
meget piratsoftware at de ikke engang ved hvilke programmer det er de
har. De ved bare at de har det der er værd at eje... øh jeg mener at
have, og altid i nyeste version Versionitis, er det ikke så'n det
hedder?!

--
Mvh Martin
| OpenOffice på MacOS X: www.talentmedia.dk/openoffice/ |

Fra : Kent Wormsdorf

Dato : 01-07-03 12:18

On Tue, 01 Jul 2003 12:08:15 +0200, Martin Bredthauer wrote:

> have, og altid i nyeste version Versionitis, er det ikke så'n det
> hedder?!
Hej

Nok nærmere "MUS": Manisk Upgrade Symdrom.

Da jeg læste til datamatiker i slutiningen af 90'erne, havde jeg en klasse
kammerat, der led af MUS, specielt iforb. med fremkonsten af diverse
ugenlige builds af Windows 98 Beta versioner.
Han opdaterede faktisk sin Windows 98 mindst en eller to gange om ugen, og
nej, han fik ikke sin datamatiker eksamen.

Kent Wormsdorf
--
PS.

Er der nogen der mangler en mand med lidt viden om Sun HW og SW,
så må I gerne sende mig en E-mail.
Jeg er uddannet datamatiker og har senest arbejdet som teknisk presale konsulent.