WWDC uheld
Fra : Per Madsen

Dato : 30-06-03 16:06

Jeg har ikke rigtig set det omtalt nogle steder, men da Steve Jobs
præsenterede Preview's håndtering af pdf-filer i Panther gik der da
noget galt. Han scrollede i en pdf-fil, men da han slap musen fortsætte
preview med at scrolle ned gennem dokumentet. Han jokede lidt med det,
men det var da vist ikke heeelt meningen. Var der ikke andre der lagde
mærke til det?

--
Mhv.
Per,-...der søger lejl.i Kbh.

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 30-06-03 16:14

Per Madsen <permandREMOVETHIS@cool.dk> wrote:

> [...]
> preview med at scrolle ned gennem dokumentet. Han jokede lidt med det,
> men det var da vist ikke heeelt meningen. Var der ikke andre der lagde

Der skete blot det, at han fik klikket en ekstra gang på det
AppleScript, som fik Preview til at scrolle hele dokumentet igennem.
Scriptet var lavet specielt til at vise hvor hurtig Preview kunne
rendere en PDF.

Det var derfor ikke en fejl i programmet, men derimod et klik for meget
med musen.

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Per Madsen

Dato : 30-06-03 18:03

René Frej Nielsen <spam02@tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
> rendere en PDF.
>
> Det var derfor ikke en fejl i programmet, men derimod et klik for meget

Det sker jo

Anyway, det var meget herligt da han skulle forklare hvad "branching
halløjet" i G5 processoren var for noget: " I do not know what it is,
but it's supposedly a very very good thing",- eller så noget lignende.

Eller sammenligningen mellem Panther og Longhorn

--
Mhv.
Per,-...der søger lejl.i Kbh.
www.ecotox.dk,- Links til uundværligt mac software, sites, musik etc.
UPDATED!

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 30-06-03 21:32

permandREMOVETHIS@cool.dk (Per Madsen) writes:

> [...]
> halløjet" i G5 processoren var for noget: " I do not know what it
> is, but it's supposedly a very very good thing",- eller så noget

"You wanne know what the Matrix is?"

> Eller sammenligningen mellem Panther og Longhorn

Hvad sagde han?

-j

--
http://janus.dk
jabber-id: janus@jabber.org

Fra : Per Madsen

Dato : 30-06-03 23:33

Janus Sandsgaard <spam@janus.dk> wrote:

> Hvad sagde han?
>
> -j

Noget i stil med:

"Here's what we have for you: The Mac OS X (eller så noget lign.)"
hvorefter han viste en filmsekvens med en smuk elegant panter der smyger
sig gennem løvet i den tætte skov ledsaget af new age musik....

Og så:
" And this is what our competitor have for you"...hvorefter en Texas
longhorn (meget grimt stykke kvæg) toner drøvtyggende frem ledsaget af
sløv tumpet hill-billy musik....Vi lader billedet stå...

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 30-06-03 23:16

> [...]

> halløjet" i G5 processoren var for noget: " I do not know what it is,
> but it's supposedly a very very good thing",- eller så noget lignende.

En god måde at forklare det på, da det nok er færreste, der ville forstå
en teknisk forklaring.

> Eller sammenligningen mellem Panther og Longhorn

Den var kanon! Jobs er efterhånden ved at blive lidt mere spydig overfor
MS.

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 01-07-03 01:31

Og inden da startede han med at forklare det sådan: "It predicts
branches!" Nørd humor på et højt (eller måske påtaget lavt) plan

> En god måde at forklare det på, da det nok er færreste, der ville forstå
> en teknisk forklaring.

Faktisk tror jeg at Jobs ikke selv vidste hvad fa'en det var til for. Og
så var de da forfriskende at han tog "det hellige nørderi" ud af det på
den måde.

Jeg synes faktisk det var en af de bedste keynotes jeg har set.

Bl.a. også de små iChats var ufrivillige morsomme. Jeg tror ikke det var
ret meget Apples franske direktør og Jobs fik sagt til hinanden, som de
begge fattede samtidigt. Det "imponere" mig gang på gang at franskmænd,
selv på høje direktørposter i amerikanske virksomheder, taler så dårligt
engelsk. Det er sgu' da morsomt.

--
Mvh Martin
| OpenOffice på MacOS X: www.talentmedia.dk/openoffice/ |

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 01-07-03 05:55

Martin Bredthauer <spam_spam_spam@talent.dk> wrote:

> Faktisk tror jeg at Jobs ikke selv vidste hvad fa'en det var til for. Og
> så var de da forfriskende at han tog "det hellige nørderi" ud af det på
> den måde.

Helt klart. Der er vist også en grænse for, hvor meget Jobs selv ved om
det tekniske.

> Jeg synes faktisk det var en af de bedste keynotes jeg har set.

Den var bestemt ok, men det var ærgeligt at de ikke streamede direkte.
Det er nu mere spændende, når man ikke først har læst det hele på deres
website inden.