Import af sange med æøå til iTunes 4?
Fra : Jon Nielsen

Dato : 29-06-03 22:38

Er der nogen der ved hvordan man importerer sange der indeholde nationale
karakterer (æøå og andre) til iTunes?

/Jon

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 29-06-03 22:56

Jon Nielsen <jonfn@mail.tele.dk> wrote:

> Er der nogen der ved hvordan man importerer sange der indeholde nationale
> karakterer (æøå og andre) til iTunes?

Hvis du tænker på selve .mp3 filen, så er det noget junk.

Et ævle om dagen med Shubberne bør hedde et:

Et aevle om dagen.mp3

Under Info kan du godt skrive andre karakterer end de amerikanske - blot
ID tag'en er version 2.4

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Jon Nielsen

Dato : 30-06-03 18:26

On 29/06/03 23:55, in article 1fxcad0.1crd28ruc6apsN%jesper@gylling.net,
"[2900] Jesper Haaber Gylling" <jesper@gylling.net> wrote:

> [...]
>
> Et aevle om dagen.mp3
>
> Under Info kan du godt skrive andre karakterer end de amerikanske - blot

Hej Jesper,

Jeg ved ikke helt om det er navnet på filen, der er problemet.

Måden jeg importerer på er at jeg :

1) Indsætter en cd (ja ja det skal jo til). Derefter slår iTunes op I cddb
og viser alle navne rigtigt.
2) vælger alle numrene på cd'en
3) vælger 'Convert selection to AAC'

På Lars H.U.G.'s KOPY kan jeg ikke importere flg. numre
- Så længe jeg lever
- Når lygterne tændes
- Solen er så rød, mor
Mens jeg godt kan importere 'Sæsonen er slut' på samme cd.

Jeg har prøvet at rette i info inden jeg importerer men uden held.

Du nævner versionsnummer på ID tag'en. Er det en CDDB ting eller er det
iTunes?

/Jon

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 30-06-03 18:52

> [...]

> Måden jeg importerer på er at jeg :
>
> 1) Indsætter en cd (ja ja det skal jo til). Derefter slår iTunes op I cddb

Hvorfor trykker du ikke bare på import symboleet i øverste højre
hjørmne ?

> [...]
> - Når lygterne tændes
> - Solen er så rød, mor
> Mens jeg godt kan importere 'Sæsonen er slut' på samme cd.

Det er fordi det er Lars HUG

> Jeg har prøvet at rette i info inden jeg importerer men uden held.

Du skal rette info efter du har importeret dem og efter at du har
spyttet CD'en ud.

> Du nævner versionsnummer på ID tag'en. Er det en CDDB ting eller er det
> iTunes?

ID3 Tags finder du i Special menuen.

Jon har du ikke en iChat account ?

macnerd1965

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Jon Nielsen

Dato : 30-06-03 19:41

On 30/06/03 19:51, in article 1fxdtq4.14stlfkv0agowN%jesper@gylling.net,

> Hvorfor trykker du ikke bare på import symboleet i øverste højre
> hjørmne ?

Fordi den var så stor og dominerende at jeg ikke så den

> Det er fordi det er Lars HUG

Sporer jeg lidt anti-Lars HUG? Tsk tsk ;-(

> Du skal rette info efter du har importeret dem og efter at du har
> spyttet CD'en ud.

Måske misforstår jeg, men jeg kan jo netop IKKE importere sangene og kan vel
derfor ikke rette I info på sangene?

> ID3 Tags finder du i Special menuen.

Min iTunes kører engelsk (efter eget valg..), så jeg gætter på at det svarer
til 'Advanced->Convert ID3 tags'? Dette menupunkt er disabled.

> Jon har du ikke en iChat account ?
>
> macnerd1965

Jeg fik oprettet en account I forbindelse med .Mac, men har ikke prøvet det
(og ved derfor ikke om det er rigtigt)
jonfn@mac.com

/Jon

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 30-06-03 20:12

> Jeg fik oprettet en account I forbindelse med .Mac, men har ikke prøvet det
> (og ved derfor ikke om det er rigtigt)
> jonfn@mac.com

Tænd lige din iChat

--