OpenOffice
Fra : Martin Bredthauer

Dato : 29-06-03 20:44

Er der noget på dk.edb.mac der har installeret OpenOffice 1.0.3 golden
master - altså den helt nye version som blev frigivet for nogle dage
siden?

Jeg har selv fulgt med i opgraderingerne, og har, som flere ved, lavet
en lille instruktionsside på nettet, hvor man kan læse hvordan man
hurtigt får installeret OOo og MySpell. Problemet er bare, at jeg har en
fornemmelse af at selve installationen er blevet forbedret, og at nogle
af de ting jeg beskriver fra de tidl. versioner ikke passer længere.
(Bl.a. det at installationsprogrammet laver flere små uafhængige
installationer undervejs.) Men jeg er i tvivl om dette skyldes at jeg i
forvejen har haft OOo installeret og derfor har flere af de nødvendige
småprogrammer installeret, eller det er fordi selve installationen er
blevet mere "unsynlig".

En ting jeg også har opdaget ved den nyeste version er at den har taget
alle mine fonte og konverteret dem, så de kan bruges i OOo. Det er da en
ny feature ik'?

--
Mvh Martin
| OpenOffice på MacOS X: www.talentmedia.dk/openoffice/ |

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 29-06-03 21:29

spam_spam_spam@talent.dk (Martin Bredthauer) writes:

> Er der noget på dk.edb.mac der har installeret OpenOffice 1.0.3
> golden master - altså den helt nye version som blev frigivet for
> nogle dage siden?

Jeg mener at Jonas Voss har.

> [...]
> beskriver fra de tidl. versioner ikke passer længere. (Bl.a. det at
> installationsprogrammet laver flere små uafhængige installationer

Det er korrekt. Den nye OOo installeres i een køre.

> En ting jeg også har opdaget ved den nyeste version er at den har
> taget alle mine fonte og konverteret dem, så de kan bruges i
> OOo. Det er da en ny feature ik'?

Jo.

-j

--
http://janus.dk
jabber-id: janus@jabber.org

Fra : Thomas Tvegaard

Dato : 29-06-03 22:56

Martin Bredthauer <spam_spam_spam@talent.dk> wrote:

> [...]
> forvejen har haft OOo installeret og derfor har flere af de nødvendige
> småprogrammer installeret, eller det er fordi selve installationen er

Undervejs blev EPSGhostscript og fondu installeret via separate
installationsprogrammer. Begge gange lagde installationsprogrammet
(Apples Installer) sig i baggrunden, så da jeg samtidig lavede noget
andet stod installationen og hang indtil jeg skiftede til Installer og
godkendte placeringen. Man får en advarsel om at EPSGhostscript (vers.
7.05) vil ødelægge en eksisterende GS 8.0 installation.

fondu er årsagen <http://fondu.sourceforge.net/>

--
Venlig hilsen
Thomas Tvegaard

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 29-06-03 23:15

Thomas Tvegaard <ttvegaard@yahoo.dk> wrote:

> [...]
> godkendte placeringen. Man får en advarsel om at EPSGhostscript (vers.
> 7.05) vil ødelægge en eksisterende GS 8.0 installation.

Dette skete også med den nyeste GM version??? I så fald er det som tidl.
installationer, og netop det med installationer som ligger i baggrunden
er det jeg skriver lidt om.

> fondu er årsagen <http://fondu.sourceforge.net/>

Jo men fondu kom jo også med i tidl. versioner. Der skulle man bare selv
konvertere fontene.

Apropos fonte, så er der nogle få af fontene hvis navne ikke ser så godt
ud i OOo. De består mest af små kasser. Oplever i det samme?

Fra : Magnus Marius Rohde

Dato : 30-06-03 09:40

Martin Bredthauer <spam_spam_spam@talent.dk> wrote:

> Apropos fonte, så er der nogle få af fontene hvis navne ikke ser så godt
> ud i OOo. De består mest af små kasser. Oplever i det samme?

Det er det samme her.

Magnus
--
If it isn't broken, fix it till it is

Fra : Thomas Tvegaard

Dato : 30-06-03 22:16

> [...]

> Dette skete også med den nyeste GM version??? I så fald er det som tidl.
> installationer, og netop det med installationer som ligger i baggrunden

Jeg har ikke installeret OOo før GM versionen, så det lyder som om det
ikke har ændret sig. Men det er jo fantastisk nemt ellers - bortset fra
at jeg ikke lige havde opdaget at Start OpenOffice.org fulgte med i OOo
imaget, men sådan bliver man klogere

--
Venlig hilsen
Thomas Tvegaard