logon script til Stofanet på Mac OS X
Fra : Alexander Worziger

Dato : 29-06-03 17:39

Hej hajer

Efter at have ledt længe rundt i arkiverne drister jeg mig nu til at
spørge herinde.

Mit "problem" er det sædvanlige med Stofanet, at jeg ikke gider at
skulle åbne min browser eller et andet program for at connecte til
nettet.
Og i forhold til den meget udmærkede løsning med et applescript, der
fremgik af en anden posting

tell application "Terminal"
   activate
   with timeout of 1800 seconds
      do script "telnet 192.168.30.2 259
brugernavn
password
1"
   end timeout
end tell

tænker jeg, at der må være en mere elegant løsning. Applescriptet
fungerer fint nok, det starter bare ikke når jeg skal bruge det (og
det kører ikke i baggrunden, og er en lidt klodset, tyggegummiagtig
løsning).
Jeg har nemlig det problem, at jeg har en powerbook, og derfor
sjældent slukker helt for min computer. Derfor hjælper det ikke så
meget at lægge et script i Startupitems. Men jeg har til gengæld
fundet et freeware progr. (FYI) der hedder Sleepwatcher:
http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/17579
Når det er installeret, kan man så selv lave et (shell) script, der
hedder .wakeup, hvor man kan tilføre de kommandoer man vil have
eksekveret når computeren vågner fra vågeblus, og et .sleep til det
omvendte. Og med så megen hjælp skulle man jo tro at jeg kunne klare
mig selv.

Nu er jeg bare ikke den der har de skarpeste Unix-hajtænder i skuffen,
så jeg håber der er en der vil hjælpe med at udforme det sidste stykke
..wakeup/sleep script, som skal til for at jeg logger på hver gang jeg
vækker min computer, og logger af når jeg sætter den på sleep.
Så vidt jeg kan forstå vil sådan et script ovenikøbet køre i
baggrunden, og så er det ved at være Mac-lækkert at have Stofanet
igen...

Med venlig hilsen

- Alexander Worziger