Automail fra Tiscali konto
Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 15-07-03 13:46

Min mail konto hos Tiscali synger på sidste vers da der næsten udelukkende
kommer spam mail.
Jeg kunne så godt tænke mig at sende en automatisk svarmail til dem der
skriver til kontoen.

Kan man sætte det op et eller andet sted ?

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk
www.gromit.dk/dvd

Fra : Rudi Stegen

Dato : 15-07-03 13:58

Hej Michael Lund Sørensen, du skrev i dk.edb.internet.udbydere:

> Jeg kunne så godt tænke mig at sende en automatisk svarmail til
> dem der skriver til kontoen.

<http://www.tiscali.dk/webmail/> (som _er_ selve kontoen og egentlig
ikke nogen webmail, en sådan er der blot adgang til fra samme).

Her går du ind i Indstillinger (til venste) og vælger egenskaber for
postkassen eller noget i den stil. (Det er tydeligt nok, når man først
kommer derind).

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Thomas Corell

Dato : 15-07-03 13:58

http://webmail.tiscali.dk/ er stedet du leder efter ;)

--
Don't waste space

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 15-07-03 21:45

Tak til Rudi og Thomas

Autosvar er nu sat på!

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk
www.gromit.dk/dvd

Fra : steen

Dato : 23-07-03 15:29

ikke for at være kloge åge

lad nu være med at skrive din nye mail adr i din autosvar mail, (det har jeg
prøvet ), nu får jeg næsten lige så meget spam som før, så jeg overvejer at
skifte mail igen

mvh Steen
"Michael Lund Sørensen" <hold.diskussionen.i.gruppen@tak.dk> skrev i en
meddelelse news:3f1467b8$0$13267$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

Fra : Per Tordrup

Dato : 25-07-03 19:56

Er det ud også klogt at svare på disse spam-mails. Hvis man sender en
autosvar på disse mails bekræfter man jo blot at ens mailadresse eksisterer,
også bliver man først bombet.

Per

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 29-07-03 12:46

Per Tordrup skrev :
> Er det ud også klogt at svare på disse spam-mails. Hvis man sender en
> autosvar på disse mails bekræfter man jo blot at ens mailadresse
eksisterer,
> også bliver man først bombet.

I nogle dage gav det mindre mail derefter steg niveauet til det sædvanelige.
Meningen med auto svaret er at folk der skriver til adressen skal have at
vide at mailen ikke bliver læst og at de kan finde en anden mail adresse på
min hjemmeside. Selvfølgelig skriver jeg ikke mail adressen i autosvaret.

Havde i øvrigt et sjovt tilfælde med bibliotek.dk som sendte en nyhedsmail
og fik et autosvar. Det gav et autosvar fra bibliotek.dk - som gav endnu et
autosvar - som gav endnu et autosvar - som gav endnu et autosvar - som gav
endnu et autosvar....
Af en eller anden grund voksede bibliotek.dk's autosvar og kom op på 7 MB
hvorefter mailboksen lukkede....

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk
www.gromit.dk/dvd (opdateret 22.7.03)

Fra : DeBoss

Dato : 31-07-03 23:11

hehe.. Jeps - derfor er der, som regel, en smart lille box der hedder
"reply only once" ))

Fra : Ivar Madsen

Dato : 01-08-03 09:40

Michael Lund Sørensen skrev Tirsdag den 29. juli 2003 13:45 i
dk.edb.internet.udbydere:

> [...]
> et autosvar - som gav endnu et autosvar....
> Af en eller anden grund voksede bibliotek.dk's autosvar og kom op på

Det er fordi ingen af de to autosvar, kan se i headerene at det er et
autosvar, og ikke gemmer afsender i en "send ikke flere autosvar til
denne adr" liste.

BTW jeg fik engang sat en loop op, som generede en ny mail til afsender
+ retunerte mailen, det skete for både afsender og modtager. Da disken
løb fuld, kunne jeg slette 19.000 - 20.000 mail's
Nej, der er ikke nogen grænse for hvor meget mailene tilsammen må
fylde, kun hvor meget en enkelt mail må fylde,,,

Ivar Madsen

Der søger et link til gratis satalitbiler med hurtig opdatering efter
bildet er taget,,,

Fra : Thomas Corell

Dato : 01-08-03 09:53

Ivar Madsen wrote:

(går udfra der tales om Tiscali's mailservere)

> Nej, der er ikke nogen grænse for hvor meget mailene tilsammen må
> fylde, kun hvor meget en enkelt mail må fylde,,,

Det er ikke korrekt (mere). Siden ~2002-04-24 er der quota på kundernes
mail-bokse (som er sat i overensstemmelse med betingelserne).

--
Don't waste space

Fra : Ivar Madsen

Dato : 01-08-03 10:13

Thomas Corell skrev Fredag den 1. august 2003 10:53 i
dk.edb.internet.udbydere:

> (går udfra der tales om Tiscali's mailservere)

Nej, det loop jeg talte om var på min egen mailserver.

> Det er ikke korrekt (mere). Siden ~2002-04-24 er der quota på
> kundernes mail-bokse (som er sat i overensstemmelse med
> betingelserne).

OK, men chekkes der på jeres autosvar om det er et autosvar, eller om
afsender har fået et autosvar fornylig?
Og hvad er det normale idag på sådanne servere?

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 29-07-03 12:41

steen skrev :
> [...]
jeg
> prøvet ), nu får jeg næsten lige så meget spam som før, så jeg overvejer

Ja hvor dum kan man være - ikke mig!